TRÀMIT D'INFORMACIÓ PÚBLICA CONCLÒS I PENDENT DE VALORACIÓ D'AL·LEGACIONS
El projecte de revisió i elaboració d’estudis hidrològics i hidràulics i generació de cartografia de zones inundables de les Illes Balears s'ha sotmès al tràmit d'informació pública previst a l'article 14 ter. del Reial Decret 849/1986, d'11 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament de Domini Públic Hidràulic, durant el qual s'han presentat 12 al·legacions, 1 observació i 6 sol·licituds d'ampliació de la documentació exposada.
Informació pública sobre la revisió i elaboració d’estudis hidrològics i hidràulics i generació de cartografia de zones inundables de les Illes Balears
Termini: FINALITZAT (fins el 7 d’octubre de 2024, inclòs).
El Reial decret 49/2023, de 24 de gener, pel qual s'aprova el Pla Hidrològic de la Demarcació Hidrogràfica de les Illes Balears, en el seu article 89.3 disposa que l’administració hidràulica, que en aquest cas és la Direcció General de Recursos Hídrics, durà a terme els estudis complementaris necessaris per a l'actualització de les zones inundables amb la identificació de les zones de flux preferent i el domini públic hidràulic probable per a la seva inclusió en el Sistema Nacional de Cartografia de les Zones Inundables i en el Visor de l’Aigua de les Illes Balears.
L’article 14.2 ter del Reial decret 665/2023, de 18 de juliol, pel qual es modifica el Reglament del Domini Públic Hidràulic, aprovat pel Reial decret 849/1986, d'11 d'abril, estableix que, un cop elaborada la cartografia, es sotmetrà a informació pública durant tres mesos en el seu portal d'internet, donant addicionalment tràmit d'audiència a les administracions competents d'ordenació del territori, protecció civil i urbanisme i ajuntaments afectats i publicarà un anunci en el Boletín Oficial del Estado, en el nostre cas, al Butlletí Oficial de les Illes Balear (BOIB núm. 85 de 27 de juny de 2024 i BOIB núm. 88, de 4 de juliol de 2024, de rectificació d’error).
La documentació que s’exposa és la següent:
Les al·legacions es poden presentar telemàticament si disposau de certificat digital o DNI electrònic, mitjançant el tràmit d’instància genèrica de la Seu Electrònica de la CAIB (en absència de procediment o servei publicat a la Seu electrònica) i s’han d’adreçar al Servei de Gestió del Domini Públic Hidràulic de la Direcció General de Recursos Hídrics (DIR3 A04013551).
Igualment, podeu emprar el formulari web del Portal de Participació Ciutadana del Govern de les Illes Balears. Aquest sistema permet presentar aportacions sense la necessitat de disposar de certificat electrònic o DNIe, però no emet justificant del contingut enviat. No obstant això, sempre que les aportacions presentades en aquest formulari web contenguin la identificació de la persona o l’entitat que les fa, s’han d’incloure en l’expedient que serà aprovat per resolució del director general de Recursos Hídrics.
Les persones físiques també poden presentar les al·legacions en qualsevol oficina de registre o per correu postal mitjançant un escrit adreçat al Servei de Gestió del Domini Públic Hidràulic de la Direcció General de Recursos Hídrics (DIR3 A04013551), situada en el Carrer Gremi de Corredors, 10, 07009 Palma, en qualsevol oficina d’assistència en matèria de registre o per correu postal. Disposau d’un model en el procediment de la Seu Electrònica indicat abans.