Passa 9. Resolució d'autorització administrativa. Declaració d'utilitat pública

1) Instal·lacions que es tramiten per la via de la declaració d’interès general

La Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic ha de resoldre i notificar la resolució dins el termini de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud d’autorització administrativa i/o aprovació del projecte d’execució. No obstant això, aquest termini queda interromput mentre no es resolgui, en cas que sigui necessari, l’aprovació o la denegació de la planificació de la infraestructura per part del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, i en els casos que preveu la legislació aplicable. La falta de resolució expressa de les sol·licituds té efectes desestimatoris, sens perjudici que es pugui interposar el recurs administratiu corresponent.

Si el titular ha lliurat el projecte d’execució, la resolució d’atorgament de l’autorització administrativa a les instal·lacions també ha d’aprovar el projecte d’execució. Si no s’ha lliurat el projecte d’execució, la resolució d’autorització administrativa ha d’establir el termini en el qual el titular ha de sol·licitar l’aprovació del projecte. La resolució d’aprovació del projecte d’execució ha d’establir un termini per a l’execució de les obres.

La resolució s’ha de dictar sens perjudici d’altres autoritzacions que siguin necessàries.


2) Instal·lacions que es tramiten per la via de la declaració d'utilitat pública

La Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic ha de resoldre i notificar la resolució dins el termini de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud d’autorització administrativa, utilitat pública o l’aprovació del projecte d’execució. No obstant això, aquest termini queda interromput mentre no es resolgui, en cas que sigui necessari, l’aprovació o la denegació de la planificació de la infraestructura per part del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, i en els casos que preveu la legislació aplicable. La falta de resolució expressa de les sol·licituds té efectes desestimatoris, sens perjudici que es pugui interposar el recurs administratiu corresponent.

Si el titular ha lliurat el projecte d’execució, la resolució d’atorgament de l’autorització administrativa a les instal·lacions també ha d’aprovar el projecte d’execució. Si no s’ha lliurat el projecte d’execució, la resolució d’autorització administrativa ha d’establir el termini en el qual el titular ha de sol·licitar l’aprovació del projecte. La resolució d’aprovació del projecte d’execució ha d’establir un termini per a l’execució de les obres.

La resolució s’ha de dictar sens perjudici d’altres autoritzacions que siguin necessàries.

Nota important:

En cas que sol·licitau en l’autorització administrativa prèvia l’autorització de la construcció, el projecte d’execució ha de tenir un apartat específic en relació amb el control de canvis respecte del projecte prèviament presentat o autoritzat. En aquest sentit, s’han d’indicar concisament i expressament tots els canvis realitzats en la versió actual respecte de la versió anterior.

El projecte d’execució també ha de tenir un apartat específic en què indiqui que s’han complert i incorporat tots els condicionants especificats per les administracions consultades. En cas que algun dels condicionants esmentats no s’hagués recollit en el projecte executiu, també s’ha d’indicar i justificar expressament en aquest apartat.

<< Passa anterior Passa següent >>