ES5310065 Cova del Drac de Cala Santanyí (ZEC)

 KML

Regió: Mediterrània

Àrea: -

PDF Fitxa oficial de la Unió Europea (Formulari Normalitzat de Dades, FND)

Pàgina Web Pla de gestió de coves

Figures de protecció

 FIGURA DE PROTECCIÓ DESIGNACIÓ DOUE APROVACIÓ CAIB
 LIC (Lloc d'importància comunitària) 2006-07 Acord de Consell de Govern de 3/3/2006
 ZEC (Zona d'especial conservació) - Acord de Consell de Govern de 27/03/2015

Característiques

Cavitat d'origen càrstic predominantment horitzontal amb un recorregut superior als 300 m.

Qualitat

A la cavitat hi trobem algunes espècies troglobies endèmiques, com els anfípodes Salentinella angelieri i Metacrangonyx longipes i l’isópode Thyphlocirolana moragues.

L'hàbitat subterrani té una gran importància biològica en Balears en actuar com hàbitat refugi per a moltes espècies d'invertebrats troglobis. Algunes d'aquestes espècies són endemismes molt localitzats i algunes són veritables espècies relictes del Terciari, que han sobreviscut als canvis climàtics en aquest ambient on la humitat i la temperatura es mantenen gairebé constants. Per altra banda els quiròpters utilitzen moltes d'aquestes cavitats com àrees de repòs i hivernada.

Vulnerabilitat

Les cavitats de les Balears pateixen l’impacte de les visites no regulades, que poden provocar problemes locals de contaminació per abocament de residus, molèsties a la fauna i deterioració de les formacions càrstiques. La contaminació dels aqüífers és una amenaça potencial per als troglobis aquàtics.

Règim de propietat

Les cavitats del subsòl són patrimoni de l'estat.