DENÚNCIA
S’ha d’entendre com a denúncia el supòsit en què un consumidor o usuari únicament pretén posar en coneixement de l’administració competent uns fets que entén que poden ser constitutius d’una infracció de la normativa vigent, sense perseguir cap efecte compensatori.
FORMA DE PRESENTACIÓ DE LA DENÚNCIA
La denúncia es pot presentar davant la Direcció General de Consum de les maneres següents:
- Tràmit de denuncia de consum en línia
- Model de sol·licitud de denúncia autoemplenable IMPORTANT: Per presentar el model de sol·licitud de forma presencial cal consultar les condicions de cita prèvia.
Aquest document, un cop emplenat, es pot presentar davant la Direcció General de Consum per una de les vies següents:
- De forma telemàtica a través del Registre electrònic comú, que trobareu en l'enllaç següent: http://www.caib.es/sites/atenciociutadania/ca/atencio_telematica-86927/
- De forma presencial en una oficina de registre.
Atesa la situació actual causada per la covid-19, algunes oficines romanen tancades i d’altres atenen amb cita prèvia web. Us recomanam que consulteu el directori actualitzat en l’enllaç següent: https://www.caib.es/sites/atenciociutadania/ca/l/oficines/
Per tal de reservar dia i hora en les oficines en què es requereix cita prèvia per registrar-hi documents, es pot accedir al sistema a través de l’enllaç següent:
https://ac.fundaciobit.org/citaregistro/reservar-cita;lang=ct
Trobareu més informació sobre les oficines de registre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en: https://www.caib.es/sites/atenciociutadania/ca/pagina_dinici-21357/?campa=yes Més informació aquí
DADES NECESSÀRIES PER PRESENTAR UNA DENÚNCIA
Sigui quina sigui la forma de presentació de la denúncia, sigui mitjançant el model oficial de full de denúncia facilitat per l’empresa, sigui mitjançant un model d’instància de denúncia o un escrit personal adreçat als nostres serveis, sempre s’han de proporcionar les dades següents:
TRAMITACIÓ DE LES DENÚNCIES