Guia de gestió d'alertes alimentàries (OPSA)
La 'Guia Nacional de Gestió d'Alertes Alimentàries' és un document elaborat per l'Òrgan Permanent per a la Seguretat Alimentària (OPSA) en coordinació amb l'AESAN.
L'esmentat document, de caràcter orientatiu i voluntari, pretén ser una eina per facilitar una gestió eficaç de les alertes alimentàries, incloent els punts de contacte de les comunitats autònomes i la informació que cal subministrar a les autoritats competents davant l'aparició d'un problema.
L'objectiu final és aconseguir una major protecció dels consumidors, en retirar de la cadena de comercialització dels aliments que puguin suposar un risc potencial per a la salut.
Font: AESAN
Servei d'autoavaluació del procediment de gestió d'alertes
L'AECOC (Associació de Fabricants i Distribuïdors) ha posat en marxa un qüestionari online d'autoavaluació del procediment de gestió d'alertes el qual es presenta com un complement a la Guia Nacional d'Alertes Alimentàries. L'objectiu és oferir a les empreses usuàries una eina per a avaluar el nivell de compliment del seu procediment de gestió d'alertes alimentàries. Per poder accedir a l'enquesta és necessari estar registrat a la web. Una vegada emplenat el qüestionari, rebreu un informe personalitzat que inclou unes recomanacions de millora basades en les respostes aportades. Aquestes recomanacions han estat avalades pel grup d'alertes alimentàries de l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària (AESAN).