Anunci de la Conselleria d’Empresa, Ocupació i Energia d’obertura deL tràmit d’informació pública per a la sol·licitud de l’autorització administrativa prèvia, autorització administrativa de construcció i declaració, en concret, d'utilitat pública d'una instal·lació denominada «LÍNIA SOTERRADA MT INTERCONNEXIÓ LÍNIES ALAIOR – GRAU ENTRE SUPORT A174290 I CT 20157 PEDRERA SANTA BÀRBARA DEL TERME MUNICIPAL DE ALAIOR» (Exp. 2024/32676)
S'obre un termini de 30 dies des de l’endemà de la publicació en el BOIB perquè les persones interessades puguin examinar la documentació.
Les persones interessades poden consultar la documentació que s’adjunta en format digital amb aquest anunci, o bé, de forma presencial a la seu de la Direcció General d’Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic (c/ del Calçat, 2A, 07011 Palma).
Així mateix, durant aquest termini, les persones interessades poden presentar, si escau, les al·legacions que considerin adients, en el Registre de la Conselleria d’Empresa, Ocupació i Energia, en les seves delegacions, en qualsevol dels llocs que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
D’acord amb l’article 19 del Decret Llei 3/2014 de 5 de desembre, de mesures urgents destinades a potenciar la qualitat, la competitivitat i la desestacionalització turística de les Illes Balears; el Decret 99/1997, d’11 de juliol, pel qual es regula el procediment administratiu aplicable a la tramitació de les instal·lacions elèctriques de la comunitat autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 36/2003, d’11 d’abril; l’article 2 de la Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l’activació econòmica en matèria d'energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries; la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric; el Reial decret 1955/2000, d’1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d’autorització d’instal·lacions d’energia elèctrica; i el Decret legislatiu 1/2020, de 28 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’avaluació ambiental de les Illes Balears, se sotmet a informació pública la sol·licitud d’autorització administrativa i declaració, en concret, d'utilitat pública de la instal·lació.
Documentació adjunta:
- Estudi incidència paisatgística.
- Estudi transició energètica.
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de dades personals que contindrà el registre i l’escrit d’al·legacions.
Finalitat del tractament: Tramitació del procediment administratiu objecte de l’al·legació, d'acord amb el que preveu el Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica i la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental (si està subjecte a tràmit ambiental).
Responsable del tractament: Direcció General d’Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic.
Destinataris de les dades personals: Es traslladarà l’escrit d’al·legacions al promotor per a que aquest comuniqui el que estimi oportú, segons l’article 126 del RD 1955/2000. No se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi obligació legal o interès legítim d'acord amb el Reglament general de protecció de dades.
Termini de conservació de les dades personals: les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es varen recollir i determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de dades.
Altres informacions rellevants:
— Decisions automatitzades. El tractament de dades possibilita la resolució de reclamacions i consultes de forma automatitzada.
— No es realitzen transferències de dades a tercers països.
Exercici de drets i reclamacions: La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).
Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
Delegació de protecció de dades: La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).