Recomanacions de la Direcció General de Consum per ajustar la despesa davant l’inici del curs escolar

Davant la despesa extraordinària que suposa afrontar l’inici del curs escolar, la Direcció General de Consum aconsella seguir una sèrie de pautes per comprar amb mesura i de manera segura i responsable, a fi de reduir el desemborsament i no desequilibrar el pressupost familiar.

Recomanacions de la Direcció General de Consum:

  • Fer una llista dels productes necessaris (llibres, quaderns, estoigs, uniformes, roba, motxilles...). És convenient fer abans una valoració del material escolar que va sobrar del curs passat per determinar quins articles es poden reutilitzar.
  • Elaborar un pressupost previ. Aquest pressupost s’ha d’adequar a la despesa disponible i preveure totes les compres que seran necessàries per començar el curs.
  • Comparar preus de diversos establiments a fi de trobar el millor producte al millor preu. Consum recorda que un mateix article pot tenir diferents preus segons la marca i el comerç que el ven, i no per això ser de qualitat pitjor.
  • Comprar de manera escalonada, sempre que sigui possible. Aquest consell s’ha de tenir en compte especialment a l’hora de comprar la roba i les sabates dels nins. És recomanable no adquirir gaire roba al principi del curs i comprar a mesura que es necessita.
  • Demanar i conservar el tiquet de compra o factura com a garantia, i assegurar-se sobre la possibilitat de canviar o tornar l’article. Consum recorda que l’establiment no té l’obligació de canviar un producte llevat que ho anunciï.
  • Llegir amb deteniment les instruccions d’ús i les característiques del producte per comprovar que s’ajusta a les necessitats de l’infant.

La Direcció General de consum anima a prendre decisions seguint les quatre “erres”: Reduir, Reutilitzar, Reciclar i Recuperar, per fomentar d’aquesta manera un consum responsable del material escolar.

A més, aconsella valorar altres elements a l’hora d’adquirir un producte, com ara si en la producció s’han tengut en compte criteris de sostenibilitat, els seus efectes sobre el medi ambient, si l’etiqueta conté informació mediambiental, si està fet amb materials reciclables, etc.

D’altra banda, la Direcció General de Consum recorda que totes les empreses han de disposar de fulls oficials de reclamació i incideix que sempre és una garantia per al consumidor escollir empreses adherides al sistema arbitral de consum.

Telèfon gratuït d’atenció al consumidor: 900 166 000.