avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Imatge banner

Costes

Costes

Enllaços d'interès

Ruta de navegació

Les Illes Balears es caracteritzen per la seva diversitat costanera. Amb un total de 1.573 km de litoral, la nostra geografia insular ofereix una riquesa paisatgística i ecològica que esdevé un dels principals atractius de la regió. La complexitat geològica i la disposició estructural de les Illes Balears han modelat un litoral predominantment rocós, que representa el 79% de la nostra costa. No obstant això, les platges, amb una extensió de 160 km,
constitueixen el 10% de la línia costanera de l'arxipèlag, encara que la seva distribució varia notablement entre les diferents illes.

Formentera destaca per tenir la proporció més alta de platges en relació amb la seva línia de costa, arribant al 14,6%, la qual cosa la converteix en un paradís de sorra i aigües cristal·lines. Mallorca alberga un total de 66,8 km de platges, la major part de les quals són de sorra, constituint així gairebé el 9% de la seva línia costanera. Malgrat el predomini de les platges arenoses a Mallorca, Menorca i Eivissa, és notable la presència de platges de blocs i/o graves, així com les mixtes, que superen el 20% dels quilòmetres de platja de cada illa. En contrapartida, Formentera es caracteritza per un domini quasi absolut de les platges arenoses, amb un 99% dels km de platja de l'illa.

El litoral de les Illes Balears és una zona de gran importància i complexitat, on la naturalesa pública de la costa i la gestió compartida entre diferents administracions es troben amb una diversitat d'interessos privats i iniciatives. Aquest entorn exigeix una planificació i gestió per assegurar una coexistència harmònica i sostenible entre els diferents usos i activitats.

Per aquest motiu, l'atorgament de títols d'ús i ocupació per a diferents actuacions en la costa és un element clau en la nostra estratègia de conservació i ús sostenible del litoral. A través d'aquestes accions, cerquem protegir i valorar el nostre patrimoni natural, garantint alhora que les activitats humanes es desenvolupin de manera respectuosa amb l'entorn.

Publicador de continguts

196528 - 196530 - 40 Acció exterior Relacions europees
196340 - 196342 - 20 Voluntariat Voluntariat
218668 - 218670 - 10 Joves a un riu Cooperació
218227 - 218229 - 10 Mans entrellaçades Serveis socials
218639 - 218641 - 8 Persones majors Dependència
2877244 - 2877246 - 8 Inversions en seguretat Inversions en seguretat
228492 - 228494 - 6 infografia amb un ordinador amb gràfics Economia a les Illes Balears
67719 - 148771 - 6 Gestió forestal Gestió forestal
198357 - 198359 - 6 Dues persones treballant a una fossa d'un cementiri Memòria democràtica
217897 - 217899 - 6 Detall d'unes mans mesurant la tensió a un pacient Pacient
197117 - 197119 - 5 Fotograma de cinema amb el número 7 5 Cultura
218211 - 218213 - 5 Cor Cura de la salut
228610 - 228612 - 5 Detall d'una moneda d'euro Fons europeus
189841 - 189843 - 5 Habitatge de protecció pública Habitatge protegit
2876856 - 2876858 - 5 Inversions educatives Inversions educatives
2827323 - 2827325 - 5 Icona de cara feliç Qualitat i avaluació
67778 - 148839 - 5 Territori i litoral Territori i litoral
201793 - 201795 - 4 Agricultura i ramaderia Agricultura i ramaderia
191469 - 191471 - 4 Habitatges Habitatge públic
2824393 - 2824395 - 4 Finestra al cel Integritat
2877289 - 2877291 - 4 Inversions sanitàries Inversions sanitàries
228635 - 228637 - 4 unes mans envoltant el símbol de l'Euro Pressuposts de la Comunitat
218710 - 218712 - 4 Professionals sanitaris mirant una radiografia Professionals sanitaris
223132 - 223134 - 3 Professionals descarregant un camió Autònoms i empreses
207423 - 207425 - 3 Alumnes sortit d'un centre escolar Centres educatius
2877196 - 2877198 - 3 Inversions sociosanitàries Inversions sociosanitàries
196374 - 196376 - 3 Diagrama de flux Participació
202318 - 202320 - 3 Pesca i medi marí Pesca
218686 - 218688 - 3 Equipaments esportius Pla d'equipaments
1303623 - 1303625 - 3 Mà amb una lupa sobre un ordinador Recerca
69467 - 149341 - 3 Tramitació ambiental Tramitació ambiental
202712 - 202714 - 2 Taula amb aliments Alimentació
207449 - 207451 - 2 Un alumne estudiant a classe Alumnat
67940 - 148873 - 2 imagen cicle aigua Cicle de l'aigua
199328 - 199330 - 2 Penjador al carrer botiga de mocadors Comerç
1077841 - 1077843 - 2 Escriptori amb ordinadors i persones treballant Dades obertes
210603 - 210605 - 2 Mà rompent una cadena Dones
2877124 - 2877126 - 2 Inversions en mobilitat Inversions en mobilitat
198171 - 198173 - 2 Pissarra on es veu escrita la paraula llenguatge Llengua
223154 - 223156 - 2 Cascos d'obrers a una obra Prevenció i salut laboral
218942 - 218944 - 2 Una persona fent esport Salut mental
228685 - 228687 - 1 Caixa registradora Avals ISBA
207603 - 207605 - 1 Alumnat mirant a la pissarra i un docent Docents
208333 - 208335 - 1 2 persones agafades de la mà Drets i diversitat LGTBI
212374 - 212376 - 1 Empreses i clústers Empreses i clústers
2911645 - 2911647 - 1 Inversions en habitatge Inversions en habitatge
199683 - 199685 - 1 filera de màquines \ Joc
198684 - 198686 - 1 Junta Arbitral de Consum Junta Arbitral de Consum
218924 - 218926 - 1 Un professional agafa la mà d'un pacient Mort digna

Línea separadora


A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.

Línea separadora


Publicador de continguts

Ajudes i tràmits

Línea separadora


contingutRelacionat_header_destacados

CONTINGUT RELACIONAT

Publicador de continguts

Línea separadora


Costes

Línea separadora


Publicador de continguts

Et pot interessar

Publicador de continguts

El Govern intervé una partida d’oli d’oliva en un agroturisme de Mallorca per presumpte frau en l’origen del producte i per reomplir les botelles del seu restaurant

El Govern intervé una partida d’oli d’oliva en un agroturisme de Mallorca per presumpte frau en l’origen del producte i per reomplir les botelles del seu restaurant

Les inspeccions tenen com a objectiu evitar la competència deslleial cap als productors de les Illes Balears i l’engany que representen aquestes pràctiques a tots els consumidors

- 11/08/2025 (Act. 27/08/2025 12:30)

La Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural, per mitjà del Servei de Control i Qualitat Agroalimentària, que depèn de la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, ha intervingut, en un agroturisme de Mallorca una partida de botelles d’oli d’oliva per un presumpte frau en l’origen del producte i per reomplir les botelles del seu restaurant.

L’establiment comercialitzava oli d’oliva verge com si fos verge extra elaborat a la mateixa finca, i originari de Mallorca. Les inspectores varen acudir a l’establiment i varen comprovar que les botelles no duien l’etiqueta numèrica del Consell Regulador de la Denominació d’Origen Oli de Mallorca, distintiu que garanteix que el producte envasat és oli d’oliva verge extra i que a més, el producte procedeix exclusivament de Mallorca. A més, varen detectar que l’establiment reomplia les botelles d'oli d’oliva que es posaven a disposició dels clients del restaurant, la qual cosa també és una pràctica prohibida per la normativa alimentària. En les diligències practicades per la inspecció s'ha constatat que l'oli emprat per reomplir les botelles era un oli d'oliva verge (no extra) procedent d’una tafona de la península.

D’altra banda, durant la inspecció, també es va detectar que el restaurant anunciava en la seva carta productes provinents de l’hort ecològic de la finca, però es va comprovar que aquest no exisistia. A més, s’oferien plats amb ingredients suposadament de producte local, però que en realitat no ho eren.

Les inspeccions que duu a terme la Direcció General tenen com a objectiu defensar els interessos dels productors de les Illes Balears, evitant la competència deslleial que representen aquestes pràctiques, que s'aprofiten de les denominacions, de les indicacions d'origen i de la reputació del producte local. A més, aquestes pràctiques suposen un engany per a tots els consumidors.

El Govern recorda, una vegada més, que els incompliments de la normativa vigent poden comportar sancions administratives. En el cas de les infraccions greus, les sancions van des dels 3.000 euros fins als 60.000. 

IMATGES RELACIONADES

-

Comparteix


comparteix

Comparteix​​​​​​​​​​​​​​