Inscripció de la petjada de carboni en el Registre balear de petjada de carboni
L'objecte és inscriure el càlcul de la quantificació de les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle que són alliberades a l'atmosfera per efecte directe o indirecte de l'activitat que du a terme una organització, o a causa de la prestació d'un servei o del proveïment d'un producte. Per a aquest càlcul, es defineixen els abasts següents:
— Abast 1: emissions de gasos amb efecte d'hivernacle directes.
— Abast 2: emissions indirectes associades a la generació d'electricitat adquirida i consumida per l'organització.
— Abast 3: la resta de les emissions indirectes.
Código SIA
2857557
Personas destinatarias
OBLIGATS: Grans i mitjanes empreses que desenvolupen la seva activitat totalment o parcialment a les Illes Balears i que compleixin una de les condicions següents en l'any corresponent a la petjada de carboni a declarar:
· Que la suma del personal laboral associat al conjunt de centres de treball situats en el territori de les Illes Balears sigui igual o superior a 50 persones.
· Que el volum de negocis anual o el balanç general anual de la seu fiscal situada a les Illes Balears sigui superior a 10 milions d'euros.
VOLUNTARIS: La resta del teixit empresarial, organitzacions públiques o privades i també persones físiques que desenvolupin la seva activitat al territori de les Illes Balears, que vulguin calcular la seva petjada de carboni i implementar accions dirigides a reduir-la.
Plazo máximo para la resolución y notificación
2 mesos
Silencio administrativo
Positiu
Forma de inicio
Instància de part
Fin de la via administrativa
No
Disponible para tramitar por persona apoderada
Si
Normativa del procedimiento
Órgano competente para resolver
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Simplificación documental
Trámites
Inscripció de la petjada de carboni de l'any d'emissió 2023
Requisitos
Disposar d'un sistema d'identificació electrònic.
Documentación a presentar
- Acreditació de representació vàlida en Dret en el cas que el registre el realitzi una empresa representant. S'entendrà acreditada la representació realitzada mitjançant apoderament apud acta efectuat per compareixença personal o compareixença electrònica en la corresponent seu electrònica, o a través de l'acreditació de la seva inscripció en el registre electrònic d'apoderaments de l'Administració Pública competent (https://sede.administracion.gob.es/apodera/clave.htm)
- Eina de càlcul utilitzada que inclogui les variables de càlcul (consums, gasos refrigerants, quilometratge...), els factors d'emissió i els resultats de les emissions per a cada centre de treball.
- Formulari de Centres. És obligatori presentar aquest arxiu només en el cas de no utilitzar la Calculadora balear de petjada de carboni 2023 com a eina de càlcul.
- Informe de la petjada de carboni de compliment amb la normativa empleada. A partir de l'any 2025, (petjada de carboni de l'any 2023), és obligatori seguir la metodologia UNE-EN ISO 14064-1.
- Acreditació de la integritat i coherència del càlcul de la petjada de carboni mitjançant un dels mètodes següents:
1. Documentació de verificació de la petjada de carboni d'un organisme extern acreditat per a verificar les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle. En cas de ser subjecte obligat, ha de verificar el seu primer any d'inscripció en el Registre balear i, posteriorment, cada tres anys d'acord amb allò que disposa l'article 10 (és suficient que el càlcul es faci per les categories 1 i 2 per a donar compliment al Decret 48/2021). No obstant això, la verificació de la petjada de carboni triennal es podrà substituir per una verificació anual si així ho considera l'organització declarant. En tots dos casos, es requerirà el dictamen de verificació i l'informe de verificació de l'organisme de verificació acreditat.
2. Declaració responsable per part de la persona titular de l'organització de la veracitat i fiabilitat de les dades aportades, quan no sigui necessària la verificació d'acord amb el Decret 48/2021.
- Pagament de taxa en cas de ser subjecte obligat (pagant la taxa dins el mateix tràmit o aportant justificant de pagament).
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Abans del 30 de setembre de 2025
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(registreco2@energia.caib.es)
Observaciones
Para más información, visite la página siguiente: https://www.caib.es/sites/canviclimatic2/es/preguntes_freqaents_sobre_el_decret_faqs/
Inscripció de la petjada de carboni de l'any d'emissió 2022
Requisitos
- Disposar d'un sistema d'identificació electrònic.
Documentación a presentar
- Acreditació de representació vàlida en Dret en el cas que el registre el realitzi una empresa representant. S'entendrà acreditada la representació realitzada mitjançant apoderament apud acta efectuat per compareixença personal o compareixença electrònica en la corresponent seu electrònica, o a través de l'acreditació de la seva inscripció en el registre electrònic d'apoderaments de l'Administració Pública competent (https://sede.administracion.gob.es/apodera/clave.htm)
- Eina de càlcul utilitzada que inclogui les variables de càlcul (consums, gasos refrigerants, quilometratge...), els factors d'emissió i els resultats de les emissions per a cada centre de treball.
- Formulari de Centres. És obligatori presentar aquest arxiu només en el cas de no utilitzar la Calculadora balear de petjada de carboni 2022 com a eina de càlcul.
- Informe de la petjada de carboni de compliment amb la normativa empleada (UNE-EN ISO 14064-1 o EMAS).
- Acreditació de la integritat i coherència del càlcul de la petjada de carboni mitjançant un dels mètodes següents:
1. Documentació de verificació de la petjada de carboni d'un organisme extern acreditat per a verificar les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle. En cas de ser subjecte obligat, ha de verificar el seu primer any d'inscripció en el Registre balear i, posteriorment, cada tres anys d'acord amb allò que disposa l'article 10 (és suficient que el càlcul es faci per les categories 1 i 2 per a donar compliment al Decret 48/2021). No obstant això, la verificació de la petjada de carboni triennal es podrà substituir per una verificació anual si així ho considera l'organització declarant. En tots dos casos, es requerirà el dictamen de verificació i l'informe de verificació de l'organisme de verificació acreditat.
2. Declaració responsable per part de la persona titular de l'organització de la veracitat i fiabilitat de les dades aportades, quan no sigui necessària la verificació d'acord amb el Decret 48/2021.
- Pagament de taxa en cas de ser subjecte obligat (pagant la taxa dins el mateix tràmit o aportant justificant de pagament).
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Abans del 30 de setembre del 2024.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(registreco2@energia.caib.es)
Observaciones
Per més informació, visiti la pàgina https://www.caib.es/sites/canviclimatic2/ca/preguntes_freqaents_sobre_el_decret_faqs/
Inscripció de la petjada de carboni de l'any d'emissió 2021
Requisitos
Acreditació de la integritat i coherència del càlcul de la petjada de carboni mitjançant un dels mètodes següents:
Verificació de la petjada de carboni per un organisme de verificació acreditat extern de conformitat amb la norma UNE-EN ISO 14064-3, el primer any de la seva inscripció en el Registre balear i posteriorment cada tres anys d'acord amb allò que disposa l'article 10 (és suficient que el càlcul es faci per als abasts 1 i 2 per donar compliment al decret). No obstant això, la verificació de la petjada de carboni triennal es podrà substituir per una verificació anual si així ho considera l'organització declarant. En tots dos casos, es requerirà el dictamen de verificació i l'informe de verificació, si es considera necessari, per un organisme de verificació acreditat.
Declaració responsable per part de la persona titular de l'organització de la veracitat i fiabilitat de les dades aportades, quan no sigui necessària la verificació d'acord amb el Decret.
Documentación a presentar
Document vàlid en Dret que acrediti la representació de l'empresa.
En cas que la persona que hagi fet la sol·licitud d'inscripció de petjada de carboni no sigui un representant vàlid de l'empresa, addicionalment, haurà de presentar un document d'autorització signat per representant vàlid, atorgant la potestat a aquesta persona per inscriure la petjada de carboni.
Eina de càlcul utilitzada que acrediti la validesa i veracitat de les dades d'emissions que s'hi han d'inscriure.
Formulari de Centres. Fitxer de dades dels centres de treball.
Informe de la petjada de carboni que justifiqui l'origen de les emissions dels centres de treball.
Acreditació de la integritat i coherència del càlcul de la petjada de carboni.
Pagament de taxa en cas de ser subjecte obligat (pagant la taxa dins el mateix tràmit o aportant justificant de pagament).
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Abans del 30 de setembre de l'any en curs.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(registreco2@energia.caib.es)
Observaciones
Per més informació, visiti la pàgina https://www.caib.es/sites/canviclimatic2/ca/preguntes_freqaents_sobre_el_decret_faqs/
Esmenes a la sol·licitud d'inscripció
Requisitos
Haver inscrit prèviament la petjada de carboni en el Registre balear de petjada de carboni.
Documentación a presentar
Documentació o aspectes a esmenar en la sol·licitud d'inscripció de la petjada de carboni en el Registre balear de petjada de carboni.
Plazo máximo
10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà d'aquell en què s'hagués produït l'acte o la notificació del requeriment d'esmena.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(registreco2@energia.caib.es)
Información sobre protección de datos
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tratamiento
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Finalidad
Tramitació del procediment
Legitimación
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatario
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Derechos
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Información adicional