COM SOL·LICITAR LA TARGETA DE TACÒGRAF PER A CONDUCTORS
IMPORTANT!
Per a poder accedir a la seu electrònica del ministeri i realitzar la sol·licitud primer necessita disposar de certificat digital en el seu ordinador.
Aquest tràmit no pot realitzar-se des d'un mòbil o tauleta. L'únic mètode d'accés és mitjançant certificat digital des d'un ordinador.
Si no disposa de certificat digital haurà de dirigir-se a la pàgina web de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre per a obtenir-ho.
Enllaç a la seu de la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre
Enllaç a un vídeo tutorial de l'Agència Tributària per a l'obtenció del certificat digital
- Informació:
En la secció INFORMACIÓ haurà d'entrar a l'enllaç Conductors per a comprovar quins documents haurà d'adjuntar a la sol·licitud. - Taxa:
En la secció TAXA haurà d'entrar a l'enllaç de la ATIB per a pagar la taxa i descarregar el justificant.
Asseguri's de descarregar el justificant correcte, és un model 046. En aquesta mateixa secció disposa d'una petita guia on pot veure com descarregar el justificant després d'haver realitzat el pagament de la taxa.
En cas de realitzar el pagament presencialment en el banc haurà d'adjuntar en el tràmit el justificant de la taxa pagada. - Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible:
En la secció Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha d'entrar a l'enllaç de la seu electrònica del ministeri per a realitzar la sol·licitud i adjuntar la documentació. - Seleccionar la comunitat autònoma:
- Instal·lar l'aplicació Autofirma per a poder realitzar la signatura digital:
Seleccioni la versió més recent corresponent amb el seu sistema operatiu.
Una vegada instal·lada l'aplicació Autofirma pot tornar a la seu electrònica i prémer sobre Continuar - Entrar mitjançant el seu certificat digital:
En fer prémer sobre Acceptar s'obrirà la finestra de l'aplicació Autofirma i haurà de seleccionar el seu certificat digital per a poder accedir. - Iniciar l'expedient:
En organisme gestor seleccioni D.G.TRANSPORTES.BALEARES i indiqui el tipus d'accés, si és titular o representant. - Triar quin tipus de sol·licitud de targeta vol realitzar:
- Emplenar la sol·licitud amb les dades del titular:
En la secció de “Datos del permiso de conducir” el número de permís és el mateix que el seu DNI o NIE i l'autoritat que expedeix és DGT. Si li apareix un error de “Error al insertar el conductor” tanqui la pàgina i torni a entrar. - Domicili per al lliurament de la targeta:
Si se selecciona l'opció d'enviament per correu “Si”, la targeta s'enviarà per correu certificat a l'adreça de domicili indicada.
Si se selecciona l'opció d'enviament per correu “No”, la targeta s'enviarà a la nostra oficina, la Direcció General de Mobilitat en Eusebi Estada 28 i li cridarem quan la rebem perquè pugui venir a recollir-la. - Dades per al pagament de la taxa:
En aquest pas haurà d'introduir la data en la qual es va fer el pagament de la taxa i el número d'ingrés. El número d'ingrés es pot veure en la part superior esquerra del justificant de la taxa, és un número de 13 dígits que comença per 046. - Adjuntar foto:
En aquest pas haurà d'adjuntar l'arxiu de la seva foto de carnet.
Possibles errors:
-En cas que aparegui algun error comprovi que l'arxiu no supera el límit de grandària màxima i té un format d'imatge vàlid.
-En cas que després d'afegir la foto la pàgina es quedi en blanc tanqui-la i torni a entrar. - Adjuntar documentació:
En aquest pas haurà d'adjuntar la documentació necessària per a la sol·licitud, que ha pogut comprovar prèviament en la secció d'Informació - Conductors en la pàgina web de la Direcció General de Mobilitat.
- Prémer sobre “Navega…” i s'obrirà la finestra per a buscar l'arxiu del document.
- En tipus de document ha de seleccionar quin tipus de document està adjuntant.
- Ha de marcar la casella de “Marque si el documento es veraz”
- Prémer sobre el botó “Adjuntar documento”