Introducció
Els sistemes de protecció contra el correu brossa basen la seva anàlisi i classificació del correu en filtres, regles, probabilitats, estadístiques i llistes blanques i negres, llegint algunes dades dels correus que processen i decidint si un correu és fiable o no.
Malauradament, aquesta anàlisi no és perfecta i es poden donar casos de correus que no siguin detectats com a correu brossa, però que ho siguin (falsos negatius), o bé que siguin detectats com a correu brossa, però que siguin legítims (falsos positius). Els que són realment perillosos són els falsos negatius.
Per tant, els sistemes de protecció necessiten aprendre quins correus són legítims i quins no ho són en funció de la informació que els proporcionam nosaltres mateixos, i, així, nosaltres, com a usuaris del sistema, ens constituïm en un element més del sistema contra el correu brossa. Cada usuari disposarà d'una llista d'adreces de correu que voldrà rebre (Llista de remitents permesos) i d'una llista d'aquells altres correus que no desitjarà tornar a rebre (Llista de remitents bloquejats).
Manual d'ús
Els correus que el sistema detecti com correu brossa o sospitosos, seran desats a safates de quarantena d'usuari, i, a més, també seran detectats aquells correus que siguin de baixa prioritat, com per exemple, correus comercials, que seran etiquetats afegint el text [MARKETING] a l'assumpte, tot i que aquest tipus de correu sí seran entregats a la safata d'entrada del destinatari.
Diàriament, si escau, cada usuari rebrà un correu on serà informat d'aquells correus que hagin estat detectats com de baixa prioritat, s'hagin entregat a la safata d'entrada o no, i d'aquells altres que hagin estat detectats com correu brossa, i s'hagin desat a la safata de quarantena del correu brossa.
Podrem executar les accions sobre cada correu o remitent des del propi correu de resum.
Si volem veure el contingut dels correus que hi ha a cada carpeta, n'hi haurà prou amb fer clic sobre l'enllaç que hi trobarem a la columna "Assumpte".
Per a cada correu que tinguem a les safates de quarantena (ja sigui la de baixa prioritat o la de correu brossa), podrem usar l'acció "Alliberar" per fer que el sistema entregui el correu a la nostra safata d'entrada.
A més, també podrem executar altres accions addicionals:
- Sol·licitar nou resum: amb aquesta acció el sistema de protecció ens reenviarà un nou resum de correu brossa (podria ser que haguem rebut nou correu brossa des del moment en que el sistema ens va enviar el darrer resum).
- Sol·licitar llista de remitents permesos / bloquejats: el sistema ens enviarà per correu les nostres llistes de remitents permesos i bloquejats.
Podrem esborrar els remitents que tinguem a les nostres llistes de remitents permesos i bloquejats des del mateix correu.
- Administrar el meu compte: amb aquesta acció accedirem al portal de gestió del nostre compte, on se'ns presentaran les tres carpetes gestionables (Correu de baixa prioritat - Enviat, Correu de baixa prioritat - A la quarantena, i Correu brossa - A la quarantena), així com les llistes de remitents permesos i bloquejats.