Subvencions destinades a entitats del tercer sector d'acció social per finançar les inversions de centres o millora dels serveis per als anys 2022-2031
L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions destinades a entitats del tercer sector d'acció social per finançar les despeses derivades de les inversions per a la construcció, la reforma i rehabilitació, l'adaptació, ampliació de centres o millora dels serveis actuals, en terrenys o edificis propis o adquirits, destinats a places per a serveis residencials i serveis d'estades diürnes per als anys 2022-2031.
Aquestes inversions, que s'han de destinar a la dotació de places de conformitat amb la normativa específica aplicable en matèria de serveis socials, en concret el Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, s'han de fer en els serveis següents:
a) Els serveis d'estades diürnes:
1r) Centres de dia o unitats d'estades diürnes
2n) Serveis ocupacionals per a persones amb discapacitat
3r) Serveis socioculturals, serveis de foment i dinamització del lleure i l'oci entre les persones amb discapacitat
4t) Altres serveis d'estades diürnes
b) Els serveis residencials:
1r) Habitatges supervisats
2n) Residències
3r) Altres equipaments residencials
L'establiment d'aquests serveis s'avaluarà d'acord amb els criteris de valoració establerts a la clàusula 12 i atenent a la inclusió en les zones d'atenció prioritària per a cadascun d'aquests, d'acord amb l'annex 1 adjunt a la convocatòria. L'annex 2 defineix quins municipis componen cadascuna d'aquestes zones d'atenció prioritàries.
Codi SIA
2861875
Persones destinatàries
Poden ser beneficiàries dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:
a) Estar constituïda legalment com a entitat privada sense ànim de lucre amb dos anys d'antelació a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.
b) Estar inscrita, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a entitat prestadora de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular. La Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació comprovarà d'ofici aquesta inscripció.
c) Estar inscrita en el Cens d'entitats del tercer sector d'acció social de les Illes Balears, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació comprovarà d'ofici aquesta inscripció.
d) Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears i desenvolupar les activitats de manera real i efectiva en l'àmbit de la comunitat autònoma.
e) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
f) Acreditar una experiència mínima de dos anys i especialització en l'atenció al col·lectiu o als col·lectius als quals s'adrecen els programes.
g) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableixen l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
h) No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
i) No tenir personal contractat o voluntari que hagi estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, inclosos l'agressió i abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans, de conformitat amb el que estableix l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor.
j) Acreditació mitjançant qualsevol títol jurídic vàlid en dret de la titularitat del solar, terreny o immoble en el qual s'efectuarà la construcció, la reforma i rehabilitació, l'adaptació o l'ampliació.
4.2. S'exclouen d'aquesta convocatòria els organismes o les entitats de dret públic adscrits o vinculats a una administració pública; les universitats; els partits polítics i les fundacions que en depenen; els col·legis professionals; les cambres oficials de comerç, indústria i navegació; les societats civils; les organitzacions empresarials i els sindicats, les persones físiques i altres entitats amb fins específics i naturalesa anàlegs als de les esmentades.
Termini per a resoldre i notificar
El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos, comptadors des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
D'ofici
Fi de la via administrativa
Si
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Observacions
Dia 6 de juny s'han afegit els següents arxius:
* Aclariments convocatòria.
* Model declaració responsable lloguer.
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Conselleria de Famílies i Afers Socials
Documents relacionats amb el procediment
- BOIB Núm.042 - 4/abril/2023
- BOIB Núm 047 - 7 / abril / 2022
- Aclariment convocatòria
- Model declaració Responsable lloguer (OPCIONAL)
- Llistat d'entitats beneficiàries
-
Obligacions de comunicació
D'acord amb el punt 5.1.m) de la convocatòria, es obligació de les entitats beneficiàries, adoptar les mesures d'identificació, informació i publicitat de les inversions finançades per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant la col·locació de plaques o cartells que anunciïn la subvenció concedida. Així mateix, també s'adoptaran les mesures de difusió consistents a fer constar en un lloc destacat de les memòries anuals que es redactin, com també en els treballs, les activitats, les publicacions, els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Tot el material editat requereix l'autorització prèvia del Gabinet de Premsa de la Conselleria, que s'ha de sol·licitar a l'adreça de correu electrònic planificacio@dgplanificacio.caib.esPer qualsevol dubte, podeu contactar al correu "comunicacio@sgsersoc.caib.es" o al telèfon 971177200 Ext. 69147
- BOIB.Núm 039- 21 / Març / 2024