Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions destinades a entitats del tercer sector d'acció social per finançar les inversions de centres o millora dels serveis per als anys 2022-2031

L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions destinades a entitats del tercer sector d'acció social per finançar les despeses derivades de les inversions per a la construcció, la reforma i rehabilitació, l'adaptació, ampliació de centres o millora dels serveis actuals, en terrenys o edificis propis o adquirits, destinats a places per a serveis residencials i serveis d'estades diürnes per als anys 2022-2031.

Aquestes inversions, que s'han de destinar a la dotació de places de conformitat amb la normativa específica aplicable en matèria de serveis socials, en concret el Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, s'han de fer en els serveis següents:

a) Els serveis d'estades diürnes:

1r) Centres de dia o unitats d'estades diürnes

2n) Serveis ocupacionals per a persones amb discapacitat

3r) Serveis socioculturals, serveis de foment i dinamització del lleure i l'oci entre les persones amb discapacitat

4t) Altres serveis d'estades diürnes

b) Els serveis residencials:

1r) Habitatges supervisats

2n) Residències

3r) Altres equipaments residencials

L'establiment d'aquests serveis s'avaluarà d'acord amb els criteris de valoració establerts a la clàusula 12 i atenent a la inclusió en les zones d'atenció prioritària per a cadascun d'aquests, d'acord amb l'annex 1 adjunt a la convocatòria. L'annex 2 defineix quins municipis componen cadascuna d'aquestes zones d'atenció prioritàries.

Codi SIA

2861875

Persones destinatàries

Poden ser beneficiàries dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a) Estar constituïda legalment com a entitat privada sense ànim de lucre amb dos anys d'antelació a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

b) Estar inscrita, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a entitat prestadora de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular. La Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació comprovarà d'ofici aquesta inscripció.

c) Estar inscrita en el Cens d'entitats del tercer sector d'acció social de les Illes Balears, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació comprovarà d'ofici aquesta inscripció.

d) Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears i desenvolupar les activitats de manera real i efectiva en l'àmbit de la comunitat autònoma.

e) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

f) Acreditar una experiència mínima de dos anys i especialització en l'atenció al col·lectiu o als col·lectius als quals s'adrecen els programes.

g) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableixen l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

h) No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

i) No tenir personal contractat o voluntari que hagi estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, inclosos l'agressió i abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans, de conformitat amb el que estableix l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor.

j) Acreditació mitjançant qualsevol títol jurídic vàlid en dret de la titularitat del solar, terreny o immoble en el qual s'efectuarà la construcció, la reforma i rehabilitació, l'adaptació o l'ampliació.

4.2. S'exclouen d'aquesta convocatòria els organismes o les entitats de dret públic adscrits o vinculats a una administració pública; les universitats; els partits polítics i les fundacions que en depenen; els col·legis professionals; les cambres oficials de comerç, indústria i navegació; les societats civils; les organitzacions empresarials i els sindicats, les persones físiques i altres entitats amb fins específics i naturalesa anàlegs als de les esmentades.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos, comptadors des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Dia 6 de juny s'han afegit els següents arxius:

* Aclariments convocatòria.

* Model declaració responsable lloguer.

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Documents relacionats amb el procediment

  • BOIB Núm.042 - 4/abril/2023
  • BOIB Núm 047 - 7 / abril / 2022
  • Aclariment convocatòria
  • Model declaració Responsable lloguer (OPCIONAL)
  • Llistat d'entitats beneficiàries
  • Obligacions de comunicació
    D'acord amb el punt 5.1.m) de la convocatòria, es obligació de les entitats beneficiàries, adoptar les mesures d'identificació, informació i publicitat de les inversions finançades per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant la col·locació de plaques o cartells que anunciïn la subvenció concedida. Així mateix, també s'adoptaran les mesures de difusió consistents a fer constar en un lloc destacat de les memòries anuals que es redactin, com també en els treballs, les activitats, les publicacions, els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Tot el material editat requereix l'autorització prèvia del Gabinet de Premsa de la Conselleria, que s'ha de sol·licitar a l'adreça de correu electrònic planificacio@dgplanificacio.caib.es

    Per qualsevol dubte, podeu contactar al correu "comunicacio@sgsersoc.caib.es" o al telèfon 971177200 Ext. 69147
  • BOIB.Núm 039- 21 / Març / 2024

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

4.1. Poden ser beneficiàries dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a) Estar constituïda legalment com a entitat privada sense ànim de lucre amb dos anys d'antelació a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

b) Estar inscrita, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a entitat prestadora de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular. La Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació comprovará d'ofici aquesta inscripció.

c) Estar inscrita en el Cens d'entitats del tercer sector d'acció social de les Illes Balears, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació comprovarà d'ofici aquesta inscripció.

d) Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears i desenvolupar les activitats de manera real i efectiva en l'àmbit de la comunitat autònoma.

e) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

f) Acreditar una experiència mínima de dos anys i especialització en l'atenció al col·lectiu o als col·lectius als quals s'adrecen els programes.

g) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableixen l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

h) No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

i) No tenir personal contractat o voluntari que hagi estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, inclosos l'agressió i abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans, de conformitat amb el que estableix l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor.

j) Acreditació mitjançant qualsevol títol jurídic vàlid en dret de la titularitat del solar, terreny o immoble en el qual s'efectuarà la construcció, la reforma i rehabilitació, l'adaptació o l'ampliació.

4.2. S'exclouen d'aquesta convocatòria els organismes o les entitats de dret públic adscrits o vinculats a una administració pública; les universitats; els partits polítics i les fundacions que en depenen; els col·legis professionals; les cambres oficials de comerç, indústria i navegació; les societats civils; les organitzacions empresarials i els sindicats, les persones físiques i altres entitats amb fins específics i naturalesa anàlegs als de les esmentades.

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds és de cinc mesos des de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'equipament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(equipaments@dgplanificacio.caib.es)

X

Esmena requeriments

Requisits

Haver rebut un requeriment per aquesta subvenció.

Documentació a presentar

Termini màxim

10 dies hàbils

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'equipament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(equipaments@dgplanificacio.caib.es)

X

Alegacions

Requisits

Haver estat notificat amb una resposta de resolució denegatòria o desestimatòria.

Documentació a presentar

Termini màxim

10 dies hàbils

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'equipament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(equipaments@dgplanificacio.caib.es)

X

Justificació

Requisits

Ser beneficiari de la subvenció per finançar inversions per construcció, reforma i rehabilitació, adaptació o ampliació de centres o millora serveis actuals, destinats a places serveis res. i estades diurnes 2022-2031

Documentació a presentar

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

No aplicable

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'equipament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(equipaments@dgplanificacio.caib.es)

X

Comunicacions

Requisits

El que s'indiqui a la convocatòria

Documentació a presentar

La que l'entitat consideri

Termini màxim

El que s'indiqui en la convocatòria

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'equipament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(equipaments@dgplanificacio.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Afers Socials

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar