Subvencions per a desenvolupar serveis i programes d'atenció social, d'orientació, de valoració i d'integració per al foment de la inclusió social 2022-2023
L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per finançar les despeses derivades del funcionament de serveis i programes d'atenció social, d'orientació, de valoració i d'integració per al foment de la inclusió social, així com de serveis d'atenció social adreçats a persones i famílies en risc d'exclusió social mitjançant programes dirigits a cobrir necessitats bàsiques.
Código SIA
2843883
Personas destinatarias
Aquesta convocatòria de subvencions s'adreça a les entitats privades sense ànim de lucre del tercer sector social que, en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, actualment desenvolupen programes en matèria de serveis socials adreçats a persones que estiguin en situacions especials de necessitat i que, d'acord amb l'article 6 de la Llei 4/2009, són objecte d'atenció prioritària.
Plazo máximo para la resolución y notificación
El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos comptadors des de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.
Silencio administrativo
Negatiu
Forma de inicio
D'ofici
Fin de la via administrativa
Si
Disponible para tramitar por persona apoderada
Si
Normativa del procedimiento
Órgano competente para resolver
Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència
Simplificación documental
Documentos relacionados con el procedimiento
Trámites
Sol·licitud
Requisitos
Veure convocatòria
Documentación a presentar
A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar, sempre que no estigui en poder de l'Administració o es pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques, segons el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, la documentació següent:
a) Una còpia compulsada dels estatuts vigents de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent. En aquests estatuts ha de constar expressament la realització d'activitats, serveis o programes de l'àmbit social.
b) L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).
c) Una declaració responsable conjunta (imprès 1) en la qual es faci constar que l'entitat sol·licitant:
◦ No es troba en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció.
◦ Compleix les obligacions establertes en l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions, l'article 16 de l'Ordre de la consellera de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i joventut, aquesta convocatòria i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
◦ No ha estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016.
◦ Es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, i amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb la signatura d'aquesta declaració s'entén atorgat el consentiment per demanar el certificat telemàtic justificatiu de les obligacions esmentades; en cas que l'entitat no ho autoritzi, s'ha d'aportar aquest certificat.
◦ No ha estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals, de conformitat amb l'article 13 del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.
◦ Si escau, una declaració responsable en la qual es faci constar que l'entitat adquireix el compromís d'incorporar el personal voluntari inclòs en el projecte.
d) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, tramitada vàlidament, d'acord amb el model aportat per la Direcció General de Serveis Socials (imprès 2), excepte que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma, cas en què és suficient informar i comunicar el compte on s'ha de fer el pagament. La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat sol·licitant de la subvenció.
e) Una declaració responsable pel que fa a l'impost sobre el valor afegit (IVA). L'entitat ha de comunicar si està exempta de pagar-lo o bé si està subjecta a l'impost o a la regla de prorrata i el percentatge corresponent (Imprès 3).
f) Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat (persona física o jurídica) o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 3).
g) Un certificat signat per la persona representant de l'entitat en el qual es faci constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa a les Illes Balears l'adreça dels locals de què disposa l'entitat per executar el projecte, amb una indicació clara dels serveis que es duen a terme a cada local amb l'especificació de dies i horaris (imprès 4).
h) Una declaració responsable, signada per la persona representant de l'entitat, en la qual es facin constar els anys de funcionament del servei per al qual se sol·licita la subvenció (imprès 4).
i) En el cas d'entitats que desenvolupin projectes que suposin un contacte habitual amb menors, una declaració responsable que l'entitat està en possessió dels certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals de tots els treballadors afectats i que, en cas de noves contractacions, han d'estar en poder de l'empresa abans de la incorporació (imprès 5).
j) Un projecte tècnic, segons el model disponible al web (imprès 7).
k) L'acreditació documental de disposar d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals, segons l'article 42.1.a) de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears.
Documentos relacionados con el trámite:
- Imprès 0. Sol·licitud
- Imprès 1. Declaració conjunta
- Imprès 2. Declaració de veracitat de dades bancàries emplenable.cat
- Imprès 3. Declaració conjunta IVA, salari i finançament
- Imprès 4. Certificat de locals
- Imprès 5. Declaració sobre registre delinquents sexuals
- Imprès 6. Declaració documentació poder CAIB
- Imprès 7. Projecte tècnic
Plazo máximo
Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds dins el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, mitjançant el tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Servei de Serveis Socials
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Observaciones
ATENCIÓ!
ATÈS ELS RECENTS PROBLEMES TÈCNICS AMB EL TRÀMIT TELEMÀTIC QUE HAN DIFICULTAT LA PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS DE SUBVENCIONS A LA PRESENT CONVOCATÒRIA, S'AMPLIA EL TERMINI PER PODER PRESENTAR SOL·LICITUDS FINS DIA 3 DE JUNY INCLÒS.
IMPORTANT: ELS IMPRESOS S'HAN DE SIGNAR ELECTRÒNICAMENT ABANS D'ADJUNTAR-LOS EN EL TRÀMIT TELEMÀTIC
Esmena de la Sol·licitud
Requisitos
Entitats del Tercer Sector Social que hagin presentat amb anterioritat una sol·licitud de subvenció a la convocatòria
Documentación a presentar
Esmena de la documentació presentada prèviament
Plazo máximo
Deu dies hàbils des de l'accés al requeriment
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Tràmit d'Al·legacions
Requisitos
Entitats que siguin destinatàries de proposta de resolució de concessió
Documentación a presentar
Al·legacions a la proposta de resolució
Plazo máximo
10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució de concessió
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Acceptació, renúncia o reformulació
Requisitos
Entitats que siguin destinatàries de la segona proposta provisional de resolució de concessió
Documentación a presentar
L'acceptació, renúncia o reformulació
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
5 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la segona proposta provisional de resolució de concessió
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Aportació de documentació
Requisitos
Entitats que siguin destinatàries de la resolució de concessió.
Documentación a presentar
Qualsevol documentació que se vulgui aportar.
Plazo máximo
31 de desembre de 2028
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Primera justificació
Requisitos
Veure convocatòria
Documentación a presentar
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Abans del 31 de març de l'any 2023.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Segona justificació
Requisitos
Veure convocatòria
Documentación a presentar
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Abans del 31 de març de l'any 2024.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Información sobre protección de datos
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tratamiento
Direcció General de Benestar Social
Finalidad
Tramitació del procediment
Legitimación
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatario
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Derechos
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Información adicional