Enllaços d'interès
Per poder practicar la pesca recreativa o esportiva és necessari haver obtingut prèviament una llicència de pesca.
Actualment, a les Illes Balears hi ha quatre tipus de llicències de pesca:
Com puc obtenir les llicències de pesca?
Les llicències s’obtenen de manera ràpida i fàcil, tant presencialment com telemàticament.
1. De manera telemàtica:
- Recreativa individual. Es pot renovar o obtenir per primera vegada (excepte les persones jubilades). Accediu al tràmit de la llicència de pesca recreativa individual.
- Recreativa per a embarcació.
- Per renovar la llicència quan no hi ha canvis de propietari, de matrícula o del nom de l’embarcació. Accediu al tràmit per renovar la llicència de pesca recreativa per a embarcació.
- Per obtenir la llicència per primera vegada. Accediu al tràmit per obtenir la llicència de pesca recreativa per a embarcació.
- Submarina. Es pot renovar o obtenir per primera vegada. Accediu al tràmit de la llicència de pesca submarina.
2. De manera presencial:
Formentera
Oficines del Consell Insular de Formentera
Eivissa
Oficines del Consell Insular d'Eivissa
Menorca
Oficines del Consell Insular de Menorca
Mallorca
- Oficina de Palma (c. de la Reina Constança, 4, 07006 Palma)
- Delegacions del FOGAIBA
Per saber quina és la documentació necessària que cal presentar per obtenir o renovar les llicències, podeu accedir als enllaços següents:
Descripcio Opcio Text
CONTINGUT RELACIONAT
El Govern du a terme a la badia de Talamanca el dispositiu més nombrós fins ara per combatre el fondeig il·legal sobre posidònia
El Govern du a terme a la badia de Talamanca el dispositiu més nombrós fins ara per combatre el fondeig il·legal sobre posidònia
Durant l’actuació, que forma part de la campanya de vigilància estival de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural per reduir l’impacte del fondeig i preservar la biodiversitat marina, s’han aixecat set actes per fondejar damunt posidònia La Conselleria de la Mar i el Cicle de l’Aigua ha format part d’aquesta iniciativa en el marc del seu operatiu per combratre el xàrter il·legal

La Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural ha dut a terme aquest dimarts, a la badia de Talamanca, a Eivissa, el dispositiu més nombrós fins ara per combatre el fondeig il·legal sobre praderies de posidònia oceànica i inspeccionar l’activitat de xàrter nàutic sense autorització. Aquesta acció coordinada forma part dels esforços del Govern per reduir l’impacte dels fondejos il·legals i preservar la biodiversitat marina.
En concret, l’operatiu, format per una desena d’organismes, ha estat coordinat per la Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal, a través de l’Institut Balear de la Natura (IBANAT) i del Servei de Vigilància de la Posidònia, i ha comptat amb la participació dels Agents de Medi Ambient, i de la Direcció General de Pesca.També n’han format part la Conselleria del Mar i Cicle de l’Aigua, l’Ajuntament d’Eivissa, el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO), la Guàrdia Civil Marítima, el Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques (GEAS). A més d’agents de la policia local, embarcacions del Parc Natural de ses Salines d’Eivissa i Formentera, les Reserves Marines, Ports IB i inspectors de transport marítim.
Durant l’operatiu s’han aixecat 7 actes de denúncia per fondejar damunt posidònia i s’ha informat directament les embarcacions de la prohibició de fondejar amb àncora i cadena damunt praderies de posidònia, d’acord amb el Decret Posidònia. També s’ha recordat als navegants que poden consultar la cartografia oficial de posidònia mitjançant les aplicacions de fondeig i al web AtlasPosidonia.com.
La Conselleria de la Mar i del Cicle de l’Aigua, que ha format part de l’operatiu en el marc de la seva campanya per reforçar la vigilància i el control de l’activitat nàutica, especialment per combatre el xàrter il·legal, i assegurar la correcta gestió dels camps de boies. En aquest sentit, aquesta Conselleria ha aportat un dron a l’operatiu fet aquest dimarts, que ha permès obtenir imatges aèries de la badia i documentar la situació de les embarcacions abans de començar les intervencions.
Amb aquest operatiu, la Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal, a través del Servei de Vigilància de la Posidònia, vol recordar que la posidònia és vital per a la mar Mediterrània i pels beneficis que ens aporta. Per això és imprescindible la seva conservació. En aquesta tasca de responsabilitat col·lectiva hi té un paper fonamental la coordinació entre les administracions.
Per part seva, l’Ajuntament d’Eivissa ha destacat el front comú del Govern de les Illes Balears i la Guàrdia Civil per continuar actuant de forma coordinada a Talamanca, una zona especialment sensible i sotmesa a una elevada pressió nàutica durant la temporada estival.
Finalment, la Conselleria recorda que la posidònia oceànica és un hàbitat protegit, actua com a sumidor de carboni, produeix oxigen i protegeix la costa davant l’erosió. Aquesta actuació forma part de la campanya de vigilància estival del Govern per reduir l’impacte del fondeig i preservar la biodiversitat marina.
IMATGES RELACIONADES



Comparteix
Comparteix