Convocatòria d'ajuts per als mitjans de comunicació en llengua catalana per a l'any 2024
Donar suport als mitjans de comunicació en llengua catalana amb la finalitat de contribuir a consolidar l'espai de comunicació que s'expressa en aquesta llengua.
Codi SIA
3053587
Persones destinatàries
Els beneficiaris d'aquesta convocatòria són els que es detallen en el punt tercer de l'annex.
Termini per a resoldre i notificar
La resolució de concessió s'ha de dictar i notificar en el termini de sis mesos comptadors des de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds fixat en el punt 8 d'aquesta convocatòria.
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
D'ofici
Fi de la via administrativa
No
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
Simplificació documental
Documents relacionats amb el procediment
- Resolució del president de l'Institut d'Estudis Baleàrics per la qual es convoquen ajuts destinats als mitjans de comunicació en llengua catalana a les Illes Balears per a l'any 2024
- Resolución del presidente del Instituto de Estudios Baleáricos por la que se convocan ayudas destinadas a los medios de comunicación en lengua catalana en las Islas Baleares para el año 2024
Tràmits
Presentació de sol·licituds
Requisits
a) Haver emès o publicat durant l'any 2023.
b) Estar actiu com a mitjà en català en el moment de la convocatòria.
c) Tenir una trajectòria mínima de sis mesos.
d) Ajustar-se a les normes de correcció lingüística.
e) Ajustar-se a la normativa sobre la propietat intel·lectual.
Documentació a presentar
Models:
- Annex 5 compte justificatiu - memòria econòmica (català, PDF)
- Annex 4 compte justificatiu - declaració i memòria d'actuacions (castellà, PDF)
- Annex 2 fitxa tècnica del mitjà (català, Word)
- Annex 1 sol·licitud (català, Word)
- Annex 3 declaració responsable (català, Word)
- Annex 1 sol·licitud (castellà, Word)
- Annex 2 fitxa tècnica del mitjà (castellà, Word)
- Annex 3 declaració responsable (castellà, Word)
- Annex 5 compte justificatiu - memòria econòmica (català, Word)
- Annex 4 compte justificatiu - declaració i memòria d'actuacions (català, Word)
- Annex 3 declaració responsable (castellà, PDF)
- Annex 5 compte justificatiu - memòria econòmica (castellà, Word)
- Annex 2 fitxa tècnica del mitjà (català, PDF)
- Annex 4 compte justificatiu - declaració i memòria d'actuacions (català, PDF)
- Annex 5 compte justificatiu - memòria econòmica (castellà, PDF)
- Annex 1 sol·licitud (castellà, PDF)
- Annex 2 fitxa tècnica del mitjà (castellà, PDF)
- Annex 4 compte justificatiu - declaració i memòria d'actuacions (castellà, Word)
- Annex 3 declaració responsable (català, PDF)
- Annex 1 sol·licitud (català, PDF)
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds és des de l'1 de març de 2024 fins al 3 d'abril de 2024.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
C. d'Alfons el Magnànim, 29. Tel.: 971178996
(foment@iebalearics.org)
Tràmit d'al·legacions a la llista d'admesos i exclosos
Requisits
No aplica.
Documentació a presentar
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Els sol·licitants disposen de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la llista per esmenar les deficiències detectades en la sol·licitud o la documentació que l'acompanyi. Les esmenes s'han de presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
C. d'Alfons el Magnànim, 29. Tel.: 971178996
(foment@iebalearics.org)
Proposta de resolució director de l'IEB per la qual es deneguen o es concedeixen els ajuts destinats als mitjans de comunicació en llengua catalana a les Illes Balears per a l'any 2024
Requisits
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
Segons estableix l'apartat quinzè de les bases de la convocatòria, una vegada publicada la proposta de resolució, els beneficiaris als quals s'ha proposat la concessió han de comunicar a l'Institut d'Estudis Baleàrics si accepten la subvenció o hi renuncien. En qualsevol cas, si en el termini de vuit dies hàbils des de la notificació de la proposta de resolució el beneficiari no fa constar el contrari, s'entendrà que accepta la subvenció que se li ha proposat.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
C. d'Alfons el Magnànim, 29. Tel.: 971178996
(foment@iebalearics.org)
Justificació de l'ajut concedit
Requisits
Documentació a presentar
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Atès que el termini posterior de 20 dies hàbils que preveu la convocatòria per aportar el compte justificatiu de les actuacions abastaria previsiblement tot el mes d'agost, i per tant coincidiria de ple amb el període habitual de vacances, hem previst la conveniència d'allargar el termini de justificació fins al dia 16 de setembre de 2024.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
C. d'Alfons el Magnànim, 29. Tel.: 971178996
(foment@iebalearics.org)
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
Finalitat
Tramitació del procediment
Legitimació
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatari
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Informació adicional