Convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'IRPF per als anys 2020 i 2021
L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per finançar les despeses derivades del funcionament de serveis i programes d'atenció social, d'orientació, de valoració i d'integració per al foment de la inclusió social, així com de serveis d'atenció social adreçats a persones i famílies en risc d'exclusió social mitjançant programes dirigits a cobrir necessitats bàsiques.
Código SIA
2326220
Personas destinatarias
Entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general i inscrites al Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears.
Plazo máximo para la resolución y notificación
3 mesos
Silencio administrativo
Negatiu
Forma de inicio
D'ofici
Fin de la via administrativa
No
Disponible para tramitar por persona apoderada
Si
Normativa del procedimiento
Órgano competente para resolver
Direcció General de Benestar Social
Simplificación documental
Documentos relacionados con el procedimiento
Trámites
Sol·licitud
Requisitos
Veure convocatòria
Documentación a presentar
Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria han de presentar una sol·licitud, d'acord amb el model que consta com a imprès 1, que ha de signar la persona representant legal de l'entitat.
A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Una còpia dels estatuts vigents de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent. En aquests estatuts hi ha de constar expressament la realització d'activitats, serveis o programes de l'àmbit social.
b) L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).
L'entitat haurà de presentar la documentació especificada als punts a) i b) sempre que no estigui en poder de l'Administració o no es pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques, segons el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.
c) Una declaració responsable conjunta i signada electrònicament (imprès 2):
1. Una declaració responsable del fet que l'entitat sol·licitant no es troba en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció.
2. Una declaració responsable del compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 20 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012; aquesta convocatòria; i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
3. Una declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
4. Una declaració responsable del fet que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, i amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb la signatura d'aquesta declaració s'entén atorgat el consentiment per demanar el certificat telemàtic justificatiu de les obligacions esmentades; en cas que l'entitat no ho autoritzi, s'ha d'aportar aquest certificat.
5. Una declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals de conformitat amb l'article 13 del Reial Decret Legislatiu 5/2000 de 4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.
d) Una declaració responsable signada electrònicament de la veracitat de les dades bancàries aportades, tramitada vàlidament, d'acord amb el model aportat per la Direcció General de Serveis Socials, excepte que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma que serà suficient amb indicar on s'ha de fer el pagament. La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat sol·licitant de la subvenció (imprès 3).
e) Un certificat signat electrònicament per la persona representant de l'entitat en el qual es faci constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa a les Illes Balears.
f) Una declaració responsable signada electrònicament pel que fa a l'impost sobre el valor afegit (IVA). L'entitat ha de comunicar si està exempta de pagar l'impost, si està subjecta a pagar-lo, o bé si està subjecta a la regla de prorrata i el percentatge corresponent (imprès 4).
g) Una declaració responsable signada electrònicament en la qual es faci constar que l'entitat adquireix el compromís d'incorporar el personal voluntari inclòs en el projecte redactat (imprès 5).
h) Una declaració responsable signada electrònicament en la qual es fa constar que l'entitat aplica els criteris salarials segons el que estableix l'apartat j dels criteris de valoració (imprès 4).
i) Les entitats que desenvolupin projectes que suposin un contacte habitual amb menors han de presentar una declaració responsable signada electrònicament en què facin constar que estan en possessió dels certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals de tots els treballadors afectats i que, en el cas de noves contractacions, tendran els certificats abans d'incorporar-los-hi (imprès 6).
j) Un projecte tècnic signat electrònicament mitjançant el model disponible al web (imprès 7).
k) Una declaració responsable signada electrònicament per la persona representant de l'entitat en la qual es facin constar els anys de funcionament del servei per al qual se sol·licita la subvenció (imprès 5).
l) Un certificat signat electrònicament per la persona representant de l'entitat en el qual es faci constar l'adreça dels locals de què disposa l'entitat per executar el projecte, amb una indicació clara dels serveis que es duen a terme a cada local amb l'especificació de dies i horaris (imprès 5).
m) Un declaració responsable signada electrònicament de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat (persona física o jurídica) o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.
Les entitats que hagin presentat correctament tota la documentació requerida en anteriors edicions d'aquesta convocatòria, poden substituir els documents exigits en els apartats a, b, d, e, per una declaració responsable signada electrònicament per la persona que acrediti la representació de l'entitat en la qual consti el manteniment de les mateixes condicions (imprès 8).
Els tècnics de la Direcció General de Serveis Socials poden sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
Amb relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General de Serveis Socials qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es presenti la justificació final del projecte.
La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza els tècnics de la Direcció General Serveis Socials perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.
La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les prescripcions que conté aquesta convocatòria i de tota la normativa aplicable en matèria de subvencions.
Modelos:
Plazo máximo
El termini per presentar les sol·licituds és d'onze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Direcció General de Benestar Social
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Justificació 2021
Requisitos
Veure Convocatòria
Documentación a presentar
Plazo máximo
Abans del 31 de març de l'exercici següent al de l'execució de les actuacions.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Direcció General de Benestar Social
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Justificació 2022
Requisitos
Veure convocatòria
Documentación a presentar
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Abans del 31 de març de l'exercici següent al de l'execució de les actuacions.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Direcció General de Benestar Social
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Aportació de documentació
Requisitos
Entitats que siguin destinatàries de la resolució de concessió.
Documentación a presentar
Qualsevol documentació que se vulgui aportar.
Plazo máximo
--
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Direcció General de Benestar Social
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Información sobre protección de datos
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tratamiento
Direcció General de Benestar Social
Finalidad
Tramitació del procediment
Legitimación
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatario
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Derechos
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Información adicional