Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Tràmits relacionats amb les targetes d'acreditació d'identitat subaquàtica

Les persones interessades en tramitar l'expedició, renovació o obtenció dels duplicats de les targetes d'acreditació d'identitat subaquàtica hauran de presentar una sol·licitud telemàtica amb el tràmit habilitat a tal efecte al final d'aquesta pàgina amb la documentació següent en funció del tràmit a realitzar:

Expedició:

Serà necessari presentar:

a) Fotografia de tipus carnet.

b) Còpia del DNI. En cas d'estrangers, serà necessària una fotocòpia compulsada del passaport o DNI i de la targeta d'identificació d'estranger.

c) Còpia d'algun dels documents establerts als articles 6.2* o 6.4** del Decret 55/2022 pel qual es regula el busseig en les modalitats professional, extractiu, científic i per a fins de servei públic en aigües marítimes i continentals de les Illes Balears en funció de la modalitat de busseig. En cas d'estrangers, serà necessària una còpia de la documentació esmentada a l'article 7.2*** de l'esmenat Decret.

d) Certificat mèdic amb resultat apte en vigor, expedit d'acord amb la normativa reguladora dels reconeixements mèdics d'aptitud o de les condicions de seguretat en les activitats de busseig, signat per un metge preferiblement de l'Institut Social de la Marina en el cas del busseig professional o per un metge que disposi d'un títol, especialitat, diploma o certificat relacionat amb activitats subaquàtiques o esportives per les altres modalitats.

e) Justificant del pagament de la taxa corresponent per al reconeixement de la capacitació nàuticopesquera i de busseig professional (el pagament està inclòs al tràmit telemàtic).

*Art 6.2 per als bussejadors professionals algun d'aquests documents:

a) Títols de busseig professional establerts per l'Administració estatal, regulats pel Decret 2055/1969, de 25 de setembre, pel qual es regula l'exercici d'activitats subaquàtiques, i pel Reglament per a l'exercici d'activitats subaquàtiques a les aigües marítimes i interiors, aprovat per l'Ordre de Presidència del Govern de 25 d'abril de 1973.

b) Títol acadèmic de formació professional en matèria de busseig professional regulat pel Real decret 1073/2012, de 13 de juliol, pel que s'estableix el títol de Tècnic en Operacions Subaquàtiques i Hiperbàriques i es fixen els seus ensenyaments mínims i els que resultin equivalents o homologats a aquest.

c) Certificats de professionalitat, qualificacions professionals completes i unitats de competència vigents en matèria de busseig professional que pertanyin a la família marítim pesquera, a l'àrea professional de busseig i enquadrats en el Catàleg nacional de qualificacions professionals.

d) Títols de busseig professional obtinguts per convalidació dels títols de busseig militar, d'acord amb l'article 24 del Reglament per a l'exercici d'activitats subaquàtiques a les aigües marítimes i interiors.

e) Certificat de superació d'un curs o títol diferent dels anteriors, que sigui equivalent als títols militars o civils de busseig professional i homologat per l'Administració competent.

f) Les titulacions, targetes d'identitat professional i les llibretes d'activitats subaquàtiques expedides per l'Estat espanyol, aixó com les expedides per altres comunitats autònomes o per les ciutats autònomes, quan els títols expedits tenguin àmbit estatal.

**Art. 6.4 (tots els documents):

a) Titulació o qualificació de busseig recreatiu equivalent a bussejador líder (ISO 24801-3) o titulació professional.

b) Vinculació directa a centres, instituts o entitats amb activitats d'investigació científica degudament acreditades.

c) Certificat d'haver realitzat un curs de busseig científic impartit per un centre reconegut per l'autoritat competent en educació o l'obtenció d'un certificat ISO en busseig científic.

***Art. 7.2:

En cas de no disposar de l'esmentada targeta professional o disposar de titulacions de països pertanyents a l'espai econòmic europeu serà necessària a més de la documentació esmentada a l'apartat 1.a) d'aquest article, la documentació següent:

a) Còpia autèntica del títol original, amb la corresponent traducció jurada al català o castellà.

b) Certificat oficial de l'administració competent en matèria de busseig professional de l'estat emissor que acrediti les atribucions i especialitats del títol professional i en què s'especifiquin la profunditat màxima de treball, la classificació tècnica del busseig per a la qual està facultat, així com el currículum de la formació rebuda. A aquest certificat s'hi ha d'adjuntar la corresponent traducció jurada d'aquest al català o castellà.

c) Certificat oficial de l'administració acadèmica competent de l'estat que acrediti la formació acadèmica necessària per a accedir a la titulació professional de busseig que es pretén reconèixer.

Renovació

a) Fotografia de tipus carnet.

b) Acreditació original caducada.

c) Certificat mèdic amb resultat apte en vigor, expedit d'acord amb la normativa reguladora dels reconeixements mèdics d'aptitud o de les condicions de seguretat en les activitats de busseig, signat per un metge preferiblement de l'Institut Social de la Marina en el cas del busseig professional o per un metge que disposi d'un títol, especialitat, diploma o certificat relacionat amb activitats subaquàtiques o esportives per a les altres modalitats.

d) Justificant del pagament de la taxa corresponent per al reconeixement de la capacitació nauticopesquera i de busseig professional (el pagament està inclòs al tràmit telemàtic).

Duplicat

a) Fotografia de tipus carnet.

b) Certificat mèdic amb resultat apte en vigor, expedit d'acord amb la normativa reguladora dels reconeixements mèdics d'aptitud o de les condicions de seguretat en les activitats de busseig, signat per un metge preferiblement de l'Institut Social de la Marina en el cas del busseig professional o per un metge que disposi d'un títol, especialitat, diploma o certificat relacionat amb activitats subaquàtiques o esportives per a les altres modalitats.

c) Justificant del pagament de la taxa corresponent per al reconeixement de la capacitació nauticopesquera i de busseig professional (el pagament està inclòs al tràmit telemàtic).

d) Certificat de l'autoritat competent, en cas de furt o robatori, o declaració jurada, en cas de pèrdua.

Codi SIA

207774

Persones destinatàries

Bussejadors interessats en obtindre l'acreditació d'activitats subaquàtiques professional o científica.

Termini per a resoldre i notificar

No procedeix

Silenci administratiu

Segon normativa aplicable

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

La Direcció General de Pesca crearà d'ofici un registre en què s'anotaran les persones titulades en busseig i les empreses autoritzades per fer activitats subaquàtiques professionals.

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Pesca

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Tràmits relacionats amb les targetes d'acreditació d'identitat subaquàtica

Requisits

Ser bussejadors interessats en obtindre l'acreditació d'activitats subaquàtiques professional, científica o de servei públic

Documentació a presentar

Expedició:

Serà necessari disposar de

a) Fotografia de tipus carnet.

b) Còpia del DNI. En cas d'estrangers, serà necessària una fotocòpia compulsada del passaport o DNI i de la targeta d'identificació d'estranger.

c) Còpia d'algun dels documents establerts als articles 6.2* o 6.4** del Decret 55/2022 pel qual es regula el busseig en les modalitats professional, extractiu, científic i per a fins de servei públic en aigües marítimes i continentals de les Illes Balears en funció de la modalitat de busseig. En cas d'estrangers, serà necessària una còpia de la documentació esmentada a l'article 7.2*** de l'esmenat Decret.

d) Certificat mèdic amb resultat apte en vigor, expedit d'acord amb la normativa reguladora dels reconeixements mèdics d'aptitud o de les condicions de seguretat en les activitats de busseig, signat per un metge preferiblement de l'Institut Social de la Marina en el cas del busseig professional o per un metge que disposi d'un títol, especialitat, diploma o certificat relacionat amb activitats subaquàtiques o esportives per les altres modalitats.

e) Justificant del pagament de la taxa corresponent per al reconeixement de la capacitació nàuticopesquera i de busseig professional.

*Art 6.2 per als bussejadors professionals:

a) Títols de busseig professional establerts per l'Administració estatal, regulats pel Decret 2055/1969, de 25 de setembre, pel qual es regula l'exercici d'activitats subaquàtiques, i pel Reglament per a l'exercici d'activitats subaquàtiques a les aigües marítimes i interiors, aprovat per l'Ordre de Presidència del Govern de 25 d'abril de 1973.

b) Títol acadèmic de formació professional en matèria de busseig professional regulat pel Real decret 1073/2012, de 13 de juliol, pel que s'estableix el títol de Tècnic en Operacions Subaquàtiques i Hiperbàriques i es fixen els seus ensenyaments mínims i els que resultin equivalents o homologats a aquest.

c) Certificats de professionalitat, qualificacions professionals completes i unitats de competència vigents en matèria de busseig professional que pertanyin a la família marítim pesquera, a l'àrea professional de busseig i enquadrats en el Catàleg nacional de qualificacions professionals.

d) Títols de busseig professional obtinguts per convalidació dels títols de busseig militar, d'acord amb l'article 24 del Reglament per a l'exercici d'activitats subaquàtiques a les aigües marítimes i interiors.

e) Certificat de superació d'un curs o títol diferent dels anteriors, que sigui equivalent als títols militars o civils de busseig professional i homologat per l'Administració competent.

f) Les titulacions, targetes d'identitat professional i les llibretes d'activitats subaquàtiques expedides per l'Estat espanyol, aixó com les expedides per altres comunitats autònomes o per les ciutats autònomes, quan els títols expedits tenguin àmbit estatal.

**Art. 6.4:

a) Titulació o qualificació de busseig recreatiu equivalent a bussejador líder (ISO 24801-3) o titulació professional.

b) Vinculació directa a centres, instituts o entitats amb activitats d'investigació científica degudament acreditades.

c) Certificat d'haver realitzat un curs de busseig científic impartit per un centre reconegut per l'autoritat competent en educació o l'obtenció d'un certificat ISO en busseig científic.

***Art. 7.2:

En cas de no disposar de l'esmentada targeta professional o disposar de titulacions de països pertanyents a l'espai econòmic europeu serà necessària a més de la documentació esmentada a l'apartat 1.a) d'aquest article, la documentació següent:

a) Fotocòpia compulsada del títol original, amb la corresponent traducció jurada al català o castellà.

b) Certificat oficial de l'administració competent en matèria de busseig professional de l'estat emissor que acrediti les atribucions i especialitats del títol professional i en què s'especifiquin la profunditat màxima de treball, la classificació tècnica del busseig per a la qual està facultat, així com el currículum de la formació rebuda. A aquest certificat s'hi ha d'adjuntar la corresponent traducció jurada d'aquest al català o castellà.

c) Certificat oficial de l'administració acadèmica competent de l'estat que acrediti la formació acadèmica necessària per a accedir a la titulació professional de busseig que es pretén reconèixer.

Renovació

a) Fotografia de tipus carnet.

b) Acreditació original caducada.

c) Certificat mèdic amb resultat apte en vigor, expedit d'acord amb la normativa reguladora dels reconeixements mèdics d'aptitud o de les condicions de seguretat en les activitats de busseig, signat per un metge preferiblement de l'Institut Social de la Marina en el cas del busseig professional o per un metge que disposi d'un títol, especialitat, diploma o certificat relacionat amb activitats subaquàtiques o esportives per a les altres modalitats.

d) Justificant del pagament de la taxa corresponent per al reconeixement de la capacitació nauticopesquera i de busseig professional.

Duplicat

a) Fotografia de tipus carnet.

b) Certificat mèdic amb resultat apte en vigor, expedit d'acord amb la normativa reguladora dels reconeixements mèdics d'aptitud o de les condicions de seguretat en les activitats de busseig, signat per un metge preferiblement de l'Institut Social de la Marina en el cas del busseig professional o per un metge que disposi d'un títol, especialitat, diploma o certificat relacionat amb activitats subaquàtiques o esportives per a les altres modalitats.

c) Justificant del pagament de la taxa corresponent per al reconeixement de la capacitació nauticopesquera i de busseig professional.

d) Certificat de l'autoritat competent, en cas de furt o robatori, o declaració jurada, en cas de pèrdua.

Termini màxim

No procedeix

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Ordenació Pesquera

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ordenació Pesquera

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176100

(frossello@dgpesca.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Pesca

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar