Reclamacions economicoadministratives
Resoldre les reclamacions economicoadministratives presentades davant la Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears, en relació amb l'aplicació de tributs, imposició de sancions tributàries i recaptació d'altres ingressos de dret públic (matèria economicoadministrativa), en els casos prevists a l'article 2 del Decret 20/2012, de 16 de març.
Codi SIA
1841768
Persones destinatàries
Els ciutadans interessats.
Termini per a resoldre i notificar
1 any, en el procediment ordinari, o 6 mesos, en el procediment abreujat
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
Si
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Observacions
Suspensió de l'execució de l'acte impugnat:
- Automàticament amb aportació de les garanties de l'article 233.2 de la LGT, i amb aportació d'altres garanties: li correspon la seva adopció a l'òrgan de recaptació.
- Quan la sol·licitud es fonamenti en perjudicis d'impossible o difícil reparació (amb dispensa total o parcial de garanties), o en l'existència d'error material, aritmètic o de fet: li correspon la seva adopció a la Junta Superir d'Hisenda.
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears
Simplificació documental
Tràmits
Presentació de reclamació econòmico administrativa
Requisits
Sobre el contingut de l'escrit d'iniciació, article 2 del Reglament general de desplegament de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, en matèria de revisió en via administrativa, aprovat pel Reial decret 520/2005, de 13 de maig.
En cas d'actuar per mitjà de representant, article 3 del Reglament general de desplegament de la Llei 58/2003 en matèria de revisió en via administrativa.
Documentació a presentar
En el cas de que s'actuï per mitjà de representant ha d'acreditar-se la representació.
Models:
Termini màxim
Un mes a comptar de l'endemà al de la notificació de l'acte impugnat, de l'endemà del dia en què es produeixin els efectes del silenci administratiu o des de l'endemà del dia en què quedi constància de la realització o omissió de la retenció o ingrés a compte, de la repercussió motiu de la reclamació o de la substitució derivada de les relacions entre el substitut i el contribuent, d'acord amb l'article 235.1 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears
Contacte
Servei o Secció responsable
Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears
C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177131 - Fax: 971176335
(manavarro@sghis.caib.es)
Observacions
La reclamació es podrà presentar en el termini d'un mes des de l'endemà de la notificació de l'acte, o del moment en què es produeix el silenci administratiu (regles especials per als supòsits de retencions, ingressos a compte, repercussions, substitucions, expedició de factures o deutes de venciment periòdic) i es dirigirà a l'òrgan que dictà l'acte impugnat o, en el seu cas, a la Junta Superior d'Hisenda.
La reclamació es podrà presentar a qualsevol dels llocs que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Presentació de documentació
Requisits
Ser interessat en el procediment
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
No es d'aplicació
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears
Contacte
Servei o Secció responsable
Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears
C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177131 - Fax: 971176335
(manavarro@sghis.caib.es)
Esmena de la sol·licitud
Requisits
Quan se us hagi requerit que esmeneu l'escrit d'interposició de la reclamació formulada, mitjançant aquest tràmit podeu exposar i adjuntar la documentació requerida.
Documentació a presentar
Els documents requerits per esmenar els defectes advertits
Models:
Termini màxim
10 dies hàbils a comptar des del dia següent al de la notificació del requeriment.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears
Contacte
Servei o Secció responsable
Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears
C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177131 - Fax: 971176335
(manavarro@sghis.caib.es)
Observacions
El fet de no atendre el requeriment d'esmena de la sol·licitud en el termini indicat determinarà que es tindrà l'interessat desistit de la reclamació i s'arxivarà sense més tràmit.
Tràmit d'al·legacions
Requisits
Ser persona interessada en el procediment.
La utilització del present tràmit té com objecte la presentació d'al·legacions en relació a la reclamació formulada.
Documentació a presentar
En el cas de que s'actuï per mitjà de representant ha d'acreditar-se la representació
Models:
Termini màxim
10 dies hàbils o un mes des de la data de la notificació del acte (en funció del tràmit a realitzar)
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears
Contacte
Servei o Secció responsable
Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears
C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177131 - Fax: 971176335
(manavarro@sghis.caib.es)
Observacions
Segons s'estableix a l'article 57.3 del Reglament general de desplegament de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, en matèria de revisió administrativa, en el cas de proves o informes practicats o sol·licitats d'ofici, es posarà de manifest l'expedient de la reclamació als interessats per que, en el termini de 10 dies a comptar a partir del dia següent al de la notificació, al·leguin el que estimin convenient.
D'altra banda, segons disposa l'article 236 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, el Tribunal, una vegada rebut i, en el seu cas, completat l'expedient, el posarà de manifest als interessats que haguessin comparegut en la reclamació i no haguessin presentat al·legacions en la interposició o les haguessin comparegut en la reclamació i no haguessin formulat però amb sol·licitud expressa d'aquest tràmit, per un termini comú d'un mes en el que hauran de presentar escrit d'al3legacions amb aportació de les proves oportunes.
Desistiment o renúncia de la reclamació econòmica administrativa
Requisits
Mitjançant el present tràmit es podrà desistir o renunciar de la reclamació econòmica administrativa presentada.
Documentació a presentar
En el cas de que s'actuï per mitjà de representant ha d'acreditar-se la representació
Models:
Termini màxim
En qualsevol moment des de la interposició de la reclamació econòmica administrativa
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears
Contacte
Servei o Secció responsable
Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears
C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177131 - Fax: 971176335
(manavarro@sghis.caib.es)
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears
Finalitat
Tramitació del procediment per a la resolució de la interposició de la reclamació economicoadministrativa, d'acord amb l'article 213.1.c) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, el Reglament general de desplegament de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, en matèria de revisió en via administrativa, aprovat pel Reial decret 520/2005, de 13 de maig, i amb l'article 62 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Legitimació
Protegir interessos vitals de l'interessat o d'altra persona física
Destinatari
No se cediran les dades personals a tercers tret d'obligació legal o d'interès legítim d'acord amb el RGPD.
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Informació adicional