Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada de projectes

El promotor haurà de presentar davant l'òrgan substantiu, dins el procediment substantiu d'autorització del projecte, una sol·licitud d'inici de l'avaluació d'impacte ambiental simplificada acompanyada de la documentació que s'indica en l'article 45 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, junt amb la documentació exigida per la legislació sectorial i la normativa bàsica estatal i, si escau, el justificant del pagament de la taxa per avaluació ambiental corresponent. Si no s'ha efectuat prèviament la sol·licitud d'autorització del projecte s'haurà de presentar juntament amb l'esmentada sol·licitud.

El procediment d'avaluació d'impacte ambiental consta dels següents tràmits (art.45-47 de la Llei 21/2013):

a) Sol·licitud d'inici (art.45).

b) Consultes a les Administracions públiques afectades i a les persones interessades (art.46).

c) Informe d'impacte ambiental (art.47).

La sol·licitud haurà d'anar acompanyada d'un document ambiental del projecte amb el contingut establert a l'art. 45, el qual s'ha de sotmetre a consultes per l'òrgan ambiental.

L'avaluació d'impacte ambiental simplificada conclueix amb l'emissió de l'Informe d'Impacte Ambiental, informe preceptiu i determinat de l'òrgan ambiental en el qual es determina que:

a) El projecte pot tenir efectes significatius sobre el medi ambienti per tant, s'haurà de sotmetre a avaluació d'impacte

ambiental ordinària.

b) El projecte no té efectes significatius sobre el medi ambient, segons els termes i condicions establerts en l'Informe.

c) No és possible dictar una resolució sobre els possibles efectes adversos, per no disposar d'elements de judici suficients,

procedint a l'arxiu de les actuacions.

L'Informe d'Impacte Ambiental haurà de publicar-se en el butlletí oficial corresponent (BOIB) (art.47).

Durant la fase de consultes el document ambiental inclòs en la sol·licitud de tramitació simplificada s'ha de publicar a la pàgina web de l'òrgan ambiental.

El procediment de tramitació s'ha d'adequar a l'article 5 del Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears sobre l'ús de mitjans telemàtics.

Codi SIA

360957

Persones destinatàries

Persones, empreses, administracions públiques que executin un projecte que impliqui la necessitat d'avaluació d'impacte ambiental simplificada

Termini per a resoldre i notificar

S'estableix un termini de 3 mesos per emetre l'informe d'Impacte Ambiental (art. 47 Llei 21/2013)

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

El promotor haurà de presentar davant l'òrgan substantiu, dins el procediment substantiu d'autorització del projecte, una sol·licitud d'inici de l'avaluació d'impacte ambiental simplificada acompanyada de la documentació que s'indica en l'article 45 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, junt amb la documentació exigida per la legislació sectorial i la normativa bàsica estatal i, si escau, el justificant del pagament de la taxa per avaluació ambiental corresponent. Si no s'ha efectuat prèviament la sol·licitud d'autorització del projecte s'haurà de presentar juntament amb l'esmentada sol·licitud.

Òrgan competent per a resoldre

Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud d'Avaluació d'impacte Ambiental Simplificada

Requisits

Apartats a) b) c) d) e) i f) de l'article 13.2 Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears

Taxes

Model 046 . Taxa d'Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada de projectes - AIAS - Model 046 pagament telemàtic

Documentació a presentar

Presentació a l'òrgan substantiu del document ambiental d'acord amb l'article 45.1 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental i els articles 21 i 22 del Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears

Models:

Termini màxim

Requeriment previ a la tramitació.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears

Contacte

Servei o Secció responsable

Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 971176088 - Fax: 971177311

(cmaib@cbma.caib.es)

Observacions

Tramitació des de l'òrgan substantiu

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar