Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Sol·licitud d'autorització d'abocament des de terra a la mar

Els abocaments de terra a la mar, tant líquids com sòlids, necessiten l'autorització de la CAIB, ja que, en la interpretació de l'article 110 h) de la Llei 22/1988, de Costes, el Tribunal Constitucional, en la seva Sentència 149/1991, de 4 de juliol, va declarar la competència de les comunitats autònomes, les quals han assumit competències per a l'execució de les normes sobre protecció ambiental, per a autoritzar els abocaments que procedeixin de terra, sigui quin sigui la seva tipologia (contaminants o no contaminants) i la seva destinació (el domini públic maritimoterrestre).

És exigible aquesta autorització a excepció dels casos en què és preceptiva l'autorització ambiental integrada (instal·lacions en què es desenvolupi alguna de les activitats industrials incloses al RD legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, que inclou l'autorització d'abocament a la mar.

Codi SIA

215982

Persones destinatàries

Persones físiques i jurídiques, públiques i privades

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Quan l'abocament impliqui l'ocupació del domini públic marítim terrestre (DPMT), l'autorització d'abocament requerirà la concessió d'ocupació del DPMT de l'Administració. Quan es realitzin obres en zona de servitud de protecció es requerirà autorització de l'Administració competent (la Comunitat Autònoma en cas que s'ubiquin en sòl rústic i el Consell Insular en la resta de casos).

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Costes i Litoral

Tràmits

X

Sol·licitud d'autorització d'abocament des de terra a la mar

Requisits

.

Documentació a presentar

1. INSTÀNCIA-SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ D'ABOCAMENT A LA MAR, dirigida al director general de Costes i Litoral.

2. Si escau, INSTÀNCIA-SOL·LICITUD DE CONCESSIÓ PER A L'OCUPACIÓ DEL Domini Públic Maritimoterrestre (en cas que no es disposi ja del títol concessional) O BÉ INSTÀNCIA-SOL·LICITUD D'OCUPACIÓ DEL DOMINI PÚBLIC PORTUARI dirigida a l'Autoritat Portuària competent (en cas que no es disposi ja del títol concessional).

3. DOCUMENT ACREDITATIU de la representació amb què actua el signatari de la sol·licitud, per qualsevol mitjà vàlid en dret.

4. PROJECTE, redactat i signat per tècnic competent, visat pel seu col·legi oficial, amb memòria, pressupost i plànols explicatius. El projecte ha d'incloure tot el que li sigui d'aplicació de l'Ordre ministerial de 13 de Juliol de 1993, per la que s'aprova la Instrucció pel projecte de condicions d'abocament de terra a la mar, i les dades següents:

· Els plànols de plantes i seccions a escala 1:1000, 1:100 ó 1:50, on es reflecteixin les obres necessàries per dur a terme l'abocament, en relació amb la línia de delimitació de la ribera del mar, límit del domini públic maritimoterrestre i les seves zones de servitud, domini públic ocupat i mètode del càlcul.

· Tipus de conducció, longitud i profunditat. Punt exacte d'abocament a la mar amb les coordenades.

· Durada prevista de l'abocament, volum anual abocament previst; si és temporal, previsió de durada i cabal. Anàlisi d'alternatives a l'abocament i justificació que l'alternativa escollida es la única possible o la millor. Tractament realitzat a les aigües a abocar, amb croquis detallat del sistema de tractament. Si són pluvials, reixes o desbast i/o desarenadors; pla de vigilància i control de l'abocament, segons l'Ordre esmentada.

· Naturalesa de les aigües receptores, descripció, en cas de tractar-se d'una zona marítima amb qualque tipus de protecció, si és zona LIC –ZEPA, Zona sensible, reserva marina, Parc natural, etc.

· Pla de vigilància i control de l'abocament.

· Fotografies de l'emplaçament de la conducció d'abocament.

· Declaració expressa de que es compleixen les disposicions de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes.

5.ESTUDI DE REPERCUSSIONS AMBIENTALS del projecte.

6. PLÀNOL AUTENTICAT de la delimitació provisional, en el seu cas, del DPMT emès per la Demarcació de Costes en Illes Balears.

7. El comprovant del pagament de la taxa corresponent al procediment d'autorització d'abocament d'aigües (Model 046 de l'ATIB, concepte 08M)

Models:

Termini màxim

.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Costes i Litoral

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Abocaments

Tel.: 971177315

(cencinas@dgcostes.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Costes i Litoral

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar