Requisits
Quan acabi el període de consultes, l'empresari ha de comunicar a l'autoritat laboral el resultat del mateix. Si s'ha assolit un acord se n'ha de traslladar còpia íntegra.
En tot cas, l'empresari ha de comunicar als representants dels treballadors i a l'autoritat laboral la decisió sobre l'acomiadament en un termini de quinze dies hàbils a comptar des de la data de la darrera reunió celebrada en el període de consultes. Transcorregut aquest termini sense comunicar la decisió empresarial, el procediment caduca i no es poden notificar els acomiadaments, sense perjudici que es pugui iniciar un nou procediment.
L'autoritat laboral ha de traslladar la decisió empresarial a l'entitat gestora de les prestacions per desocupació fent constar la data en què l'empresa li ha comunicat la decisió empresarial, a partir de la qual es genera el dret dels treballadors a percebre prestacions per desocupació, si pertoca.
Notificació dels acomiadaments
Després d'haver comunicar la decisió empresarial a l'autoritat laboral, l'empresa pot començar a notificar els acomiadaments de manera individual als treballadors afectats. En tot cas, han d'haver transcorregut almenys 30 dies hàbils entre la data de comunicació del període de consultes a l'autoritat laboral i la data d'efectes dels acomiadaments.
Treballadors de 55 o més anys
Quan l'empresa no estigui incursa en un procediment concursal i l'acomiadament afecti a treballadors de 55 o més anys que no tinguessin la condició de mutrualistes a 1-1-1967, existeix l'obligació d'abonar les quotes destinades a finançar un conveni especial en els termes prevists en la Llei General de la Seguretat Social.
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Treball i Salut Laboral
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament de Relacions Laborals
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló).
Tel.: 971178900
(eres@caib.es)
Observacions