Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Registre d'associacions de criadors d'animals de bestiar de raça autòctona

Les associacions de criadors d'animals de bestiar de raça autòctona han d'obtenir el seu reconeixement oficial i han d'estar inscrites en el registre d'associacions de criadors d'animals de bestiar de raça autòctona.

La inscripció d'una associació en el registre suposarà el seu reconeixement com a representant de la raça en qüestió davant la Conselleria d'Agricultura i Pesca.

La suspensió d'activitats per un període superior a un any serà motiu de baixa en el registre.

Les races autòctones de les Illes Balears són:

- Vaca mallorquina

- Vaca menorquina

- Ovella mallorquina

- Ovella roja mallorquina

- Ovella menorquina

- Ovella eivissenca

- Cabra eivissenca

- Porc negre mallorquí

- Cavall mallorquí

- Cavall menorquí

- Ase mallorquí

- Gallina mallorquina

- Gallina menorquina

Codi SIA

207790

Persones destinatàries

Associacions de criadors d'animals de bestiar de races autòctones de les Illes Balears

Termini per a resoldre i notificar

.

Silenci administratiu

Segon normativa aplicable

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Anualment, dins el primer trimestre, les associacions han de presentar un informe de les activitats desenvolupades per l'entitat, relació actualitzada de ramaders que hi estaven i censos de la raça en qüestió, d'acord amb els formularis que aquest efecte subministrarà el servei de ramaderia.

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

INSCRIPCIÓ.

Documentació a presentar

S'ha de presentar la sol·licitud conjuntament amb:

- Document acreditatiu de la constitució.

- Acta d'elecció dels càrrecs.

- Còpia del CIF de l'associació.

- Còpia del DNI del president o representat, poder de representació.

- Còpia confrontada dels estatuts pels quals es regeix l'associació.

- Certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'associació per sol·licitar la inscripció i designar un representant.

- Tota la documentació per acreditar la capacitat d'actuació, com per exemple: convenis, relació de personal i titulació, relació dels mitjans materials, balanç econòmic i estat de comptes de l'associació, oficines i horari i sistema d'atenció al públic, activitats per al foment de la raça, publicacions, material de divulgació, etc.

- Proposta formal de compliment amb els requisits per a l'obertura del llibre genealògic de cada raça.

- Certificació de relació de socis, explotacions i cens dels animals de cada soci. En el cas dels equins no atribuïbles a una explotació, s'haurà de consignar el número de la targeta equina.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Finalitat

Tramitació del procediment

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar