Actualització de dades inscrites en el Registre de Serveis de Comunicació Audiovisual de les Illes Balears
Comunicar a l'administració qualsevol modificació de dades que impliqui una actualització de les dades inscrites en el Registre de Serveis de Comunicació Audiovisual de les Illes Balears, així com la comunicació de noves dades a inscriure en el Registre.
Codi SIA
3185671
Persones destinatàries
Persones físiques i jurídiques inscrites en el Registre de Serveis de Comunicació Audiovisual de les Illes Balears.
Termini per a resoldre i notificar
6 mesos
Silenci administratiu
No és d'aplicació
Forma d'inici
Instància de part o d'ofici
Fi de la via administrativa
No
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Observacions
L'article 38 de la Llei 5/2013, d'1 d'octubre, audiovisual de les Illes Balears crea i regula el Registre de Prestadors de Serveis de Comunicació Audiovisual. En aquest registre s'han d'inscriure els prestadors de serveis de comunicació audiovisual subjectes a aquesta llei, així com les persones titulars de participacions significatives en els prestadors del servei de comunicació audiovisual.
A més de les dades relatives als prestadors, els òrgans competents en matèria d'audiovisual de les Illes Balears han de registrar altres dades relatives al títol habilitant del servei de comunicació social, com puguin ser característiques tècniques de l'emissora, data de l'adjudicació provisional, etc.
Les dades a inscriure en cas del servei de radiodifusió sonora per ones terrestres son les que es desglossen a l'article 36 del Decret 9/2019, de 15 de febrer. Pel servei de televisió las dades a inscriure son les incloses a l'article 4 del Decret 85/2005, de 29 de juliol, pel qual es crea i regula el Registre de Concessionaris de Televisió de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
També son objecte d'inscripció altres dades no incloses dins aquests decrets, però sí contemplades a la Llei 13/2022 General Audiovisual, com puguin ser el nombre i proporció de dones integrants de l'òrgan d'administració de la societat o les dades del Punt de contacte amb el prestador a la disposició de l'espectador.
D'aquesta manera es poden distingir dues grans categories de dades a inscriure: dades relatives al prestador i dades relatives al títol habilitant del servei de comunicació social.
En cas que la modificació o actualització es refereixi a característiques tècniques, la sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació que acrediti que la modificació ha estat degudament aprovada per l'òrgan competent de l'Administració de l'Estat.
La comunicació de tota modificació s'ha d'efectuar en el termini màxim d'un mes des del moment en que es produeixi.
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Direcció General d'Estratègia Digital i Desenvolupament Tecnològic