Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria subvencions per a entitats locals, agrupacions d'ajuntaments i mancomunitats, per a l'impuls i la implementació de les Taules Locals contra les violències masclistes anys 2024 a 2027

Contractació de personal tècnic per impulsar les Taules de Coordinació i prevenció contra l'abordatge de les violències masclistes

Codi SIA

3056210

Persones destinatàries

Ajuntaments, agrupació d'ajuntaments i mancomunitats

Termini per a resoldre i notificar

sis mesos des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les subvencions

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

No

Òrgan competent per a resoldre

Institut Balear de la Dona (IBDONA)

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Ser un ajuntament, una mancomunitat o una agrupació d'ajuntaments de les Illes Balears que acreditin disposar de taula de coordinació i prevenció per a l'abordatge de les violències masclistes amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria.

Documentació a presentar

1. Ajuntaments:

— Certificat de l'òrgan competent de l'entitat acreditatiu de la representació amb què actua la persona que signa la sol·licitud.

— Declaració responsable del batle o batlessa del municipi, i/o certificat del secretari o secretària de la corporació local, de tenir constituïda la taula de coordinació, i/o acta de constitució de la taula de coordinació.

— Certificat del secretari o secretària / interventor o interventora, o persona competent corresponent de l'entitat, en què es facin constar, d'una banda, els salaris a percebre pels funcionaris interins de programa vinculats al projecte d'inversió, i, de l'altra, que els nomenaments de personal funcionari interí de programa que es formalitzin a l'empara d'aquesta convocatòria no es destinaran a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent.

2. Agrupacions d'ajuntaments:

— Còpia autèntica de l'acord subscrit per les entitats locals que concorren conjuntament, en el qual ha de constar la designació de l'ajuntament que representa l'agrupació.

— Còpia autèntica de la designació del representant de l'agrupació. Aquest representant ha de tenir poders suficients per complir les obligacions que, com a entitat beneficiària, corresponen a l'agrupació.

— Certificat del secretari o secretària de cada corporació local i/o declaració responsable del batle o batlessa del municipi representant de l'agrupació, de tenir constituïda la taula de coordinació, i/o acta de constitució de la taula de coordinació.

— Certificat del secretari o secretària / interventor o interventora, del municipi que representa a l'agrupació de municipis, en el qual han de constar, d'una banda, els salaris a percebre pels funcionaris interins de programa vinculats al projecte d'inversió, i, de l'altra, que els nomenaments de personal funcionari interí de programa que es formalitzin a l'empara d'aquesta convocatòria no es destinaran a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent.

3. Mancomunitats

— Certificat de l'òrgan competent de l'entitat acreditatiu de la representació amb què actua la persona que signa la sol·licitud.

— Declaració responsable del president o presidenta de la mancomunitat i/o certificat del secretari o secretària de la mancomunitat, de tenir constituïda la taula de coordinació, i/o acta de constitució de la taula de coordinació.

— Certificat del secretari o secretària / interventor o interventora, o persona competent corresponent de l'entitat, en què es facin constar, d'una banda, els salaris a percebre pels funcionaris interins de programa vinculats al projecte d'inversió, i, de l'altra, que els nomenaments de personal funcionari interí de programa que es formalitzin a l'empara d'aquesta convocatòria no es destinaran a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent.

4. Documentació comuna a totes les modalitats:

 Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant en cas de no disposar de CSV per comprovar –lo telemàticament.

 Declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens públic o privat.

 Declaració responsable sobre el compliment de les condicions generals per rebre subvencions d'acord amb la normativa reguladora.

 Declaració responsable o acreditació amb un document bancari que l'entitat beneficiària és titular del compte bancari facilitat, en què constin el nom de l'entitat beneficiària, el número d'identificació fiscal i el compte bancari complet (Annex 3).

 Certificat, si escau, del secretari o secretària / interventor o interventora, o persona competent corresponent, en el qual consti que hi ha finançament suficient per a les despeses no subvencionades per l'Institut Balear de la Dona que hagi de finançar l'entitat local.

 Comunicació identificativa de la documentació en poder de l'Administració, si escau ( Vegeu Annex 1).

Termini màxim

Del 19 de juny fins al 18 de juliol de 2024 (ambdós inclosos).

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Administració i Gestió Pressupostària

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració i Gestió Pressupostària

Tel.: 971178989

X

Presentac projecte/nomenament

Requisits

a. El projecte d'inversió ha de recollir les funcions i tasques que ha de dur a terme el personal nomenat, que com a mínim han d'incloure.

1. La realització d'una diagnosi sobre el municipi, que reculli les institucions i entitats implicades en temes d'igualtat i violències masclistes, les dades de violència del municipi, les accions implementades els darrers anys i les principals necessitats. En cas que aquesta diagnosi ja s'hagués realitzat amb anterioritat, s'haurà de realitzar una revisió i actualització

2. Planificació anual dels objectius i fites que es volen aconseguir per tal de millorar la prevenció, la detecció, la intervenció i la coordinació interinstitucional en temes de violències masclistes i igualtat.

3. Definició de les necessitats existents sobre promoció de la igualtat i l'abordatge de les violències masclistes a nivell municipal, de l'agrupació d'ajuntaments o de la mancomunitat.

4. Identificació dels i les agents que participaran/formaran part de la Taula i les Comissions.

5. Coordinar, a l'àmbit de les funcions del projecte, les diferents àrees de l'ajuntament, institucions i entitats implicades i/o amb competències en matèria de lluita contra les violències masclistes al municipi

6. Crear un reglament de la Taula i Comissions del municipi. En cas de que ja existesqui aquest reglament, s'haurà de realitzar una revisió per tal d'actualitzar-lo

7. Lideratge, organització, planificació, programació, difusió, implementació i dinamització de la Taula, de les Comissions i de les subcomissions de treball sorgides de les mateixes. Entre d'altres han de desenvolupar les següents tasques: temporalització, proposta d'accions i objectius, establiment de l'ordre del dia, elaboració i enviament de les actes, gestió de les confirmacions de les i els participants, recollida, seguiment i execució dels acords establerts, etc.

8. Difusió dels resultats i acords de la taula i les comissions

9. Organització i participació de reunions amb persones, recursos i/o serveis que formaran part de la Taula i de les Comissions.

10. Coordinació, lideratge i suport al seguiment de les accions i les actuacions en matèria d'igualtat, sensibilització, prevenció, detecció i atenció a les violències masclistes sorgides i acordades a les Taules i Comissions.

11. Impuls de les activitats pròpies a desenvolupar per l'entitat local i col·laboració i participació en la preparació, disseny, i execució de les activitats vinculades a la Taula i a les Comissions que realitzin la resta d'entitats i o institucions participants.

12. Informar, orientar i assessorar a professionals del municipi en matèria d'igualtat. Aquestes accions es poden realitzar a través d'actualització i/o difusió de guies, protocols i altres documents tècnics.

13. Difusió d'informacions, eines, documents, activitats i accions relacionades amb la promoció de la igualtat i l'abordatge de les violències masclistes traslladades per les diferents institucions supramunicipals.

14. Promoure el treball en xarxa al si de les taules i de les Comissions.

15. Realitzar i/o impulsar actuacions formatives amb perspectiva de gènere a la Taula, i a les Comissions per promoure la sensibilització, la prevenció, detecció i actuació de les violències masclistes.

16. Recercar i compartir bones pràctiques en matèria de sensibilització, prevenció, detecció i actuació front les violències masclistes.

17. Impuls de la participació ciutadana al si del projecte

18. Creació d'un sistema de seguiment i avaluació del projecte d'inversió que inclogui indicadors quantitatius i qualitatius i permeti realitzar accions de millora.

19. Elaboració de la documentació que es desprengui per al correcte desenvolupament del projecte, així com la requerida a l'annexe 4 de la subvenció.

20. Elaboració d'una memòria anual de seguiment del projecte.

21. Cooperar, col·laborar i mantenir reunions periòdiques de seguiment amb les tècniques del Servei per a l'impuls i la implementació de les Taules Locals de Coordinació per a l'abordatge de les violències masclistes a les Illes Balears de l'Institut Balear de la Dona, amb l'objectiu de fer un bon seguiment del projecte, de les tasques i els acords.

22. Col·laboració i participació a la Taula Suprainsular de Coordinació per a l'abordatge de les violències masclistes, en els termes que s'estableixin.

b) La persona que es designi com a responsable del projecte d'inversió i responsable directe de la persona que es nomeni per al desenvolupament del projecte ha de ser un empleat públic de l'entitat local amb caràcter de permanència.

c) El personal funcionari interí de programa vinculat al projecte d'inversió que es nomeni haurà de desenvolupar única i exclusivament les funcions derivades de l'objecte de la convocatòria. En cap cas pot dur a terme altres funcions inherents a l'entitat local que no es corresponguin amb l'objecte d'aquesta convocatòria.

d) El personal funcionari nomenat haurà de desenvolupar la seva tasca com a personal tècnic amb titulació de:

- Diplomatura, llicenciatura o grau en Treball Social o Psicologia amb un mínim de 20 hores de formació en matèria de igualtat.

- Cicle formatiu de grau superior de tècnic/a superior en promoció i igualtat de gènere.

Documentació a presentar

1. Comunicació de l'inici de la activitat

2. Designació de l'empleat públic responsable del projecte d'inversió i responsable directe de la persona que es nomeni per al desenvolupament del projecte.

3. Nomenament del personal funcionari interí de programa vinculat al projecte d'inversió.

4. Acreditació dels requisits de titulació i formació requerits a la base 10.4.2 de la convocatòria per aquest personal interí.

5. Còpia del projecte d'inversió que fonamenti el nomenament.

Termini màxim

Abans de l'inici de l'activitat

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut Balear de la Dona (IBDONA)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració i Gestió Pressupostària

Tel.: 971178989

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut Balear de la Dona (IBDONA)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar