Requisits
a. El projecte d'inversió ha de recollir les funcions i tasques que ha de dur a terme el personal nomenat, que com a mínim han d'incloure.
1. La realització d'una diagnosi sobre el municipi, que reculli les institucions i entitats implicades en temes d'igualtat i violències masclistes, les dades de violència del municipi, les accions implementades els darrers anys i les principals necessitats. En cas que aquesta diagnosi ja s'hagués realitzat amb anterioritat, s'haurà de realitzar una revisió i actualització
2. Planificació anual dels objectius i fites que es volen aconseguir per tal de millorar la prevenció, la detecció, la intervenció i la coordinació interinstitucional en temes de violències masclistes i igualtat.
3. Definició de les necessitats existents sobre promoció de la igualtat i l'abordatge de les violències masclistes a nivell municipal, de l'agrupació d'ajuntaments o de la mancomunitat.
4. Identificació dels i les agents que participaran/formaran part de la Taula i les Comissions.
5. Coordinar, a l'àmbit de les funcions del projecte, les diferents àrees de l'ajuntament, institucions i entitats implicades i/o amb competències en matèria de lluita contra les violències masclistes al municipi
6. Crear un reglament de la Taula i Comissions del municipi. En cas de que ja existesqui aquest reglament, s'haurà de realitzar una revisió per tal d'actualitzar-lo
7. Lideratge, organització, planificació, programació, difusió, implementació i dinamització de la Taula, de les Comissions i de les subcomissions de treball sorgides de les mateixes. Entre d'altres han de desenvolupar les següents tasques: temporalització, proposta d'accions i objectius, establiment de l'ordre del dia, elaboració i enviament de les actes, gestió de les confirmacions de les i els participants, recollida, seguiment i execució dels acords establerts, etc.
8. Difusió dels resultats i acords de la taula i les comissions
9. Organització i participació de reunions amb persones, recursos i/o serveis que formaran part de la Taula i de les Comissions.
10. Coordinació, lideratge i suport al seguiment de les accions i les actuacions en matèria d'igualtat, sensibilització, prevenció, detecció i atenció a les violències masclistes sorgides i acordades a les Taules i Comissions.
11. Impuls de les activitats pròpies a desenvolupar per l'entitat local i col·laboració i participació en la preparació, disseny, i execució de les activitats vinculades a la Taula i a les Comissions que realitzin la resta d'entitats i o institucions participants.
12. Informar, orientar i assessorar a professionals del municipi en matèria d'igualtat. Aquestes accions es poden realitzar a través d'actualització i/o difusió de guies, protocols i altres documents tècnics.
13. Difusió d'informacions, eines, documents, activitats i accions relacionades amb la promoció de la igualtat i l'abordatge de les violències masclistes traslladades per les diferents institucions supramunicipals.
14. Promoure el treball en xarxa al si de les taules i de les Comissions.
15. Realitzar i/o impulsar actuacions formatives amb perspectiva de gènere a la Taula, i a les Comissions per promoure la sensibilització, la prevenció, detecció i actuació de les violències masclistes.
16. Recercar i compartir bones pràctiques en matèria de sensibilització, prevenció, detecció i actuació front les violències masclistes.
17. Impuls de la participació ciutadana al si del projecte
18. Creació d'un sistema de seguiment i avaluació del projecte d'inversió que inclogui indicadors quantitatius i qualitatius i permeti realitzar accions de millora.
19. Elaboració de la documentació que es desprengui per al correcte desenvolupament del projecte, així com la requerida a l'annexe 4 de la subvenció.
20. Elaboració d'una memòria anual de seguiment del projecte.
21. Cooperar, col·laborar i mantenir reunions periòdiques de seguiment amb les tècniques del Servei per a l'impuls i la implementació de les Taules Locals de Coordinació per a l'abordatge de les violències masclistes a les Illes Balears de l'Institut Balear de la Dona, amb l'objectiu de fer un bon seguiment del projecte, de les tasques i els acords.
22. Col·laboració i participació a la Taula Suprainsular de Coordinació per a l'abordatge de les violències masclistes, en els termes que s'estableixin.
b) La persona que es designi com a responsable del projecte d'inversió i responsable directe de la persona que es nomeni per al desenvolupament del projecte ha de ser un empleat públic de l'entitat local amb caràcter de permanència.
c) El personal funcionari interí de programa vinculat al projecte d'inversió que es nomeni haurà de desenvolupar única i exclusivament les funcions derivades de l'objecte de la convocatòria. En cap cas pot dur a terme altres funcions inherents a l'entitat local que no es corresponguin amb l'objecte d'aquesta convocatòria.
d) El personal funcionari nomenat haurà de desenvolupar la seva tasca com a personal tècnic amb titulació de:
- Diplomatura, llicenciatura o grau en Treball Social o Psicologia amb un mínim de 20 hores de formació en matèria de igualtat.
- Cicle formatiu de grau superior de tècnic/a superior en promoció i igualtat de gènere.
Documentació a presentar
1. Comunicació de l'inici de la activitat
2. Designació de l'empleat públic responsable del projecte d'inversió i responsable directe de la persona que es nomeni per al desenvolupament del projecte.
3. Nomenament del personal funcionari interí de programa vinculat al projecte d'inversió.
4. Acreditació dels requisits de titulació i formació requerits a la base 10.4.2 de la convocatòria per aquest personal interí.
5. Còpia del projecte d'inversió que fonamenti el nomenament.
Termini màxim
Abans de l'inici de l'activitat
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut Balear de la Dona (IBDONA)
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Administració i Gestió Pressupostària
Tel.: 971178989