Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Programa 3 (PRTR). Ajuda per a les Actuacions de Rehabilitació en l'Àmbit de l'Edifici

Finançar obres o actuacions en els edificis d'ús predominantment residencial en les quals s'obtengui una millora acreditada de l'eficiència energètica, amb especial atenció a l'envolupant edificatòria en els edificis de tipologia residencial col·lectiva, i en els habitatges unifamiliars.

Codi SIA

2941525

Persones destinatàries

Poden ser destinataris i sol·licitar les ajudes corresponents al Programa 3 d'Ajuda per a les Actuacions de Rehabilitació en l'Àmbit de l'Edifici que preveu aquesta convocatòria:

a) Els propietaris o usufructuaris d'habitatges unifamiliars aïllats o agrupats en fila i d'edificis existents de tipologia residencial d'habitatge col·lectiu, així com dels seus habitatges, bé siguin persones físiques o bé tenguin personalitat jurídica de naturalesa privada o pública.

b) Les administracions públiques i els organismes i altres entitats de dret públic, així com les empreses públiques i societats mercantils participades, íntegrament o majoritàriament, per les administracions públiques propietàries dels immobles.

c) Les comunitats de propietaris o les agrupacions de comunitats de propietaris constituïdes conforme al que disposa l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, sobre propietat horitzontal, o equivalent en normes forals d'aplicació.

d) Els propietaris que, de forma agrupada, siguin propietaris d'edificis que reuneixin els requisits que estableix l'article 396 del Codi civil i no hagin atorgat el títol constitutiu de propietat horitzontal.

e) Les societats cooperatives compostes de forma agrupada per propietaris d'habitatges o edificis que reuneixen els requisits que estableix l'article 396 del Codi civil, així com pels propietaris que conformen comunitats de propietaris o agrupacions de comunitats de propietaris constituïts conforme al que disposa l'article 5 de la Llei 49/1960 o equivalent en normes forals d'aplicació, i per cooperatives en règim de cessió d'ús dels seus habitatges.

f) Les empreses arrendatàries o concessionàries dels edificis, així com cooperatives que acreditin aquesta condició, mitjançant un contracte vigent, que els atorgui la facultat expressa per escometre les obres de rehabilitació objecte del programa.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions de concessió de les ajudes és de tres mesos des de la data de presentació de la sol·licitud que inclogui la documentació completa.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Tràmits

X

Presentació de sol·licituds Programa 3 (PRTR)

Requisits

1. Les sol·licituds s'han de presentar exclusivament de forma telemàtica i s'ha d'emplenar el model normalitzat que figura com a annex 3.1 (Programa 3) i annex 4.1 (Programa 4). Es posarà a la disposició dels interessats un tràmit específic per a subvencions a la web http://habitatge.caib.es, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura. És obligatori presentar-la per aquesta via, de conformitat amb l'article 14 de la Llei 39/2015.

2. La presentació de la sol·licitud implica que la persona interessada accepta les prescripcions establertes en aquesta Ordre de bases i convocatòria, i que accepta la subvenció que se li pugui concedir.

3. Durant les fases d'instrucció, esmena i millora, i de comprovació posterior del procediment, tant els escrits d'al·legacions o recursos administratius com els documents i les justificacions que siguin preceptius s'han de fer o aportar preferentment a través de la pàgina web del Govern de les Illes Balears http://habitatge.caib.es.

Documentació a presentar

S'ha d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

1. Programa 3 d'Ajuda per a les Actuacions de Rehabilitació en l'Àmbit de l'Edifici

a) Annex 3.1. Sol·licitud emplenada degudament.

b) Projecte de l'actuació que s'ha de fer, que ha de tenir la conformitat de la persona destinatària última. La documentació d'aquest projecte ha de ser suficient tant per executar com per sol·licitar el permís, l'autorització o la llicència preceptius. Ha de disposar, entre d'altres, d'una memòria descriptiva, d'un pressupost desglossat per àmbits d'actuació i plànols. Ha d'incloure l'estalvi de consum d'energia primària no renovable estimat pel que fa a la situació inicial, la inversió subvencionable i la quantia de l'ajuda sol·licitada.

c) Certificat d'eficiència energètica de l'edifici existent en l'estat inicial, amb el contingut requerit en el Reial decret 390/2021, d'1 de juny, signat per personal tècnic competent i registrat en el registre de l'òrgan competent de la comunitat autònoma o sol·licitud del registre quan així ho permeti la convocatòria corresponent.

d) Certificat d'eficiència energètica obtingut que consideri fetes les actuacions previstes en el projecte, duit a terme amb el mateix programa reconegut de certificació que l'utilitzat per al certificat previ a la intervenció, subscrit per personal tècnic competent, en el qual s'ha d'acreditar el compliment dels requisits establerts per obtenir l'ajuda.

e) Si escau, còpia de l'acta o certificat del secretari o secretària o administrador o administradora amb l'acord de la comunitat, de les comunitats de propietaris agrupades degudament, o de l'assemblea de la cooperativa, pel qual s'aprova executar les obres de rehabilitació objecte de les ajudes.

f) Si escau, còpia de l'acta o certificat del secretari o secretària o administrador o administradora, on consti el nomenament de la persona representant autoritzada per sol·licitar la subvenció.

g) Oferta o contracte signat i pressupost desglossat per partides, amidaments, preus unitaris i totals, amb l'IVA o l'impost indirecte equivalent desglossat corresponent i l'acceptació expressa per part de la comunitat de propietaris. En el full resum per capítols ha de constar la signatura i el segell de l'empresa, el NIF i la data.

h) Sol·licitud o llicència urbanística quan calgui o autorització municipal anàloga. Si les obres estan iniciades, certificat de l'inici de les obres signat per personal tècnic titulat competent o acta de replanteig, signada i datada pel director o directora de l'obra i de l'empresa constructora i amb el vistiplau de la propietat.

i) Reportatge fotogràfic en color de totes aquelles zones que s'hagin de veure afectades per les actuacions de rehabilitació, així com de la façana principal de l'edifici.

j) Informe d'idoneïtat de la revisió de la documentació per part dels col·legis professionals col·laboradors, de conformitat amb el que estableix l'article 7 bis.

k) Document de veracitat de dades bancàries, segons l'annex 3.3.

l) Avaluació favorable d'adequació o, si escau, declaració responsable del compliment del principi de «no causar un perjudici significatiu al medi ambient», de conformitat amb el que estableix l'apartat 6 de l'article 2 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència. S'inclou en la declaració responsable en el model de sol·licitud (annex 3.1).

m) Declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI). S'inclou en la declaració (annex 3.1).

n) Annex 3.4, corresponent a l'annex IV.C de l'Ordre HFP/1030/2021 sobre compromís de compliment de principis transversals emplenat degudament.

o) Annex 3.5, de declaració de cessió i tractament de dades amb relació a l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

p) Si escau, annexe3.6, de sol·licitud d'ajuda addicional davant situacions de vulnerabilitat.

q) Si escau, declaració responsable que ha d'incloure el detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència d'aquest.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

1. El termini per presentar les sol·licituds s'iniciarà dia 27 de desembre de 2022 i finalitzarà el 30 de juny de 2025, o fins que s'exhaureixi, en aquest període, la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.

2. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans de finalitzar el termini de presentació, se suspendrà la concessió de noves ajudes mitjançant la publicació en el BOIB de la resolució del conseller de Mobilitat i Habitatge corresponent.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Rehabilitació Arquitectònica i Qualitat de l'Edificació

Tel.: 971177300

X

Justificació de l'ajuda o esmena de deficiències de la sol·licitud del Programa 3 (PRTR)

Requisits

La justificació per part dels destinataris últims de l'execució de les actuacions objecte d'ajuda ha de fer-se davant l'òrgan instructor en un termini màxim de tres mesos des que finalitzin les actuacions. Per a això, la persona destinatària última de les ajudes ha d'aportar la documentació que preveu aquesta convocatòria per a cada actuació subvencionable i complir el que estableix l'article 34 del Reglament del MRR.

Documentació a presentar

a) Annex 3.2, emplenat degudament.

b) En el cas que l'actuació requereixi projecte, projecte de l'obra executada realment.

c) Certificat final d'obra, quan correspongui, subscrit pel director o directora d'obra i director o directora d'execució de l'obra, si escau.

d) Certificat de la instal·lació tèrmica, si escau, subscrit pel director o directora de la instal·lació o instal·lador autoritzat, registrat en l'òrgan competent de la comunitat autònoma d'acord amb el RITE.

e) Certificat d'eficiència energètica obtingut una vegada fetes les actuacions, només en el cas de modificacions respecte de les actuacions inicialment previstes. Fet amb el mateix programa reconegut de certificació que l'utilitzat per al certificat previ a la intervenció, subscrit per personal tècnic competent, en el qual s'ha d'acreditar el compliment dels requisits establerts per obtenir l'ajuda, i registrat en el registre de l'òrgan competent de la comunitat o ciutat autònoma.

f) Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, conforme al que exigeixen aquestes bases i la resolució de concessió de l'ajuda, amb indicació de les activitats fetes i dels resultats obtinguts. Ha de fer i subscriure aquesta memòria personal tècnic titulat competent autor del projecte o de direcció de l'execució de l'actuació, i ha d'indicar, així mateix, la data de conclusió de les actuacions. En aquesta, s'ha de fer constar el compliment de la normativa de compliment obligat que li sigui aplicable.

g) Documentació fotogràfica en color de les obres executades.

h) Declaració responsable que ha d'incloure el detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència d'aquest.

i) Relació certificada i còpia de les factures i dels justificants bancaris de pagament, corresponents a la inversió feta i que responguin al pressupost i contractes presentats. No és necessària la presentació de factures o documents equivalents d'un import igual o inferior a 3.000 euros, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

j) Per justificar les despeses imputables a subvencions d'un import igual o inferior a 6.000 euros, és suficient presentar una declaració responsable de la persona o entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control que, si escau, s'estableixin.

k) S'eximeix de l'obligació d'acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social, segons l'apartat 2.b) de l'article 15 de la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que han de finançar-se amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

La justificació per part dels destinataris últims de l'execució de les actuacions objecte d'ajuda ha de fer-se davant l'òrgan instructor en un termini màxim de tres mesos des que finalitzin les actuacions. Per a això, la persona destinatària última de les ajudes ha d'aportar la documentació que preveu aquesta convocatòria per a cada actuació subvencionable i complir el que estableix l'article 34 del Reglament del MRR.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Rehabilitació Arquitectònica i Qualitat de l'Edificació

Tel.: 971177300

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar