Requisits
Les visites d'espeleologia requeriran autorització de la Direcció General competent en espais protegits Xarxa Natura 2000.
Excepcionalment, la Direcció General competent en espais protegits Xarxa Natura 2000 pot autoritzar la pràctica d'espeleobusseig recreatiu o esportiu i científic en relació amb l'afecció ambiental sobre la ZEC, sense perjudici d'altres autoritzacions necessàries i del compliment de la resta de la normativa sectorial que li sigui d'aplicació.
Documentació a presentar
La sol·licitud emplenada i signada haurà d'acompanyar-se amb la documentació necessària següent:
1. Còpia del document d'identitat del sol·licitant i dels acompanyants.
2. Declaració responsable de compliment de bones pràctiques per a la realització d'activitats d'espeleologia a les ZEC incloses en el Pla de Gestió Natura 2000 de Coves signada pel sol·licitant i per cada un dels acompanyants.
Si s'han de desenvolupar activitats espeleològiques científiques o d'exploració s'haurà de presentar també la següent documentació:
a) Memòria del projecte o estudi que es vol executar al més detallat possible.
b) Per a les activitats espeleològiques científiques haurà d'aportar-se el document que acrediti el caràcter científic del projecte.
c) En el cas de que es vulgui dur a terme una activitat espeleològica d'exploració haurà d'aportar-se l'aval de la federació esportiva corresponent.
d) El compromís de tramesa dels resultats del projecte, estudi o exploració una vegada realitzat, independentment de si aquests resultats es publiquen o no, o de si han finalitzat. En el cas de projectes, estudis o exploracions de més d'un any de durada, s'haurà de remetre anualment un resum dels resultats.
Models:
Termini màxim
Sis mesos
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei de Planificació al Medi Natural
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Planificació al Medi Natural
C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol).
Tel.: 971176100
(xarxanatura@dgmambie.caib.es)