Requisitos
.
Documentación a presentar
PERSONES FÍSIQUES
a) Justificació de la capacitació professional mitjançant la presentació de qualsevol dels documents següents:
- Fotocòpia compulsada del títol acadèmic.
- Document que acrediti haver realitzat cursos de capacitació.
- En el cas que es vulgui denegar expressament l'autorització al FOGAIBA i/o a la Conselleria Medi Ambient, d'Agricultura
i Pesca per a comprovar-ho d'ofici, haurà d'aportar:
. Declaració de l'IRPF. Aquest document ha de correspondre al nombre d'exercicis necessaris per completar la justificació
de la capacitació professional.
. Informe de vida laboral emès per la Seguretat Social.
b) Pla empresarial amb el contingut previst a l'annex III d'aquesta Resolució.
c) Avantprojecte, projecte tècnic, pressuposts o factures proforma de les inversions objecte d'ajuda. S'han de presentar els tres
pressuposts en el cas del que estableix l'apartat 4.9 d'aquesta Resolució.
d) Declaració de l'IRPF del darrer exercici, excepte si s'ha presentat per a la justificació de la capacitació professional.En cas de
rendiments negatius a la declaració de l'IRPF del darrer exercici, s'hauran d'aportar les declaracions de l'IRPF de tres del darrers
cinc anys, inclòs el darrer exercici, només en el cas que es vulgui denegar expressament l'autorització al FOGAIBA i/o a la
Conselleria Medi Ambient, d'Agricultura i Pesca per a comprovar-ho d'ofici.
e) Plànols o croquis de les inversions immobles i la seva ubicació a l'explotació, en el cas que no s'hagi aportat projecte tècnic.
5.2 PERSONES JURÍDIQUES
5.2.1. Documentació comuna a totes les entitats jurídiques:
a) Fotocòpia del NIF.
b) Document que acrediti aquesta representació.
c) Pla empresarial amb el contingut previst a l'annex III d'aquesta Resolució.
d) Avantprojecte, projecte tècnic, pressuposts o factures proforma de les inversions objecte d'ajuda. S'han de presentar els tres
pressuposts en el cas del que estableix l'apartat 4.9d'aquesta Resolució.
e) Plànols o croquis de les inversions immobles i la seva ubicació a l'explotació.
5.2.2. Documentació a aportar per les entitats jurídiques titulars d'una explotació agrària no prioritària, a més de la comuna:
a) Fotocòpia compulsada de la darrera declaració anual de l'Impost de Societats.Només en el cas que es vulgui denegar expressament
l'autorització al FOGAIBA i/o a la Conselleria Medi Ambient, d'Agricultura i Pesca per a comprovar-ho d'ofici.
b) Fotocòpia compulsada del resum anual de l'IVA.
c) Certificació de l'administrador de la Societat del compte de pèrdues i guanys referit a l'activitat agrària del darrer Impost de
Societats, en el cas que desenvolupin altres activitats i també certificat emès per l'administrador de l'entitat jurídica titular de
l'explotació agrària, indicant quins són els ingressos agraris de l'entitat que corresponen a algun dels tres exercicis fiscals anteriors,
acompanyat de la relació de factures que justifiquen els ingressos esmentats.
Modelos:
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Primera convocatòria: des del dia següent de la publicació de la present Resolució en el BOIB fins al 30 de setembre de 2015.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA)
Contacto
Servicio o Sección responsable
Ajudes Al Desenvolupament Rural
C/ de la Reina Constança, 4.
Tel.: 971176555
- Fax: 971176871
(gcanos@fogaiba.caib.es)