Requisits
Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, amb ànim de lucre o sense, que siguin titulars d'un espai escènic o musical de les Illes Balears o que en siguin els gestors titulars, per delegació de la propietat.
Les entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:
a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social abans de la proposta de resolució.
b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de
resolució.
c) Estar establertes en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar l'ajuda, tenir
un establiment operatiu permanent a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o acreditar que el 50 % dels contractes laborals o
serveis contractats s'han fet en el darrer any a les Illes Balears.
d) Estar d'alta, si escau, en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat a les arts escèniques i/o la música.
e) Ser titulars o gestionar una infraestructura escènica o musical ubicada en el territori de les Illes Balears.
f) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
g) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 7, 8 i 9 d'aquesta convocatòria.
Documentació a presentar
El formulari de sol·licitud, emplenat degudament i signat, ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) Documentació administrativa:
a.1) Persona física:
— L'acreditació de la identitat.
— Document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment
de presentar la sol·licitud.
Si el sol·licitant ho autoritza a través del formulari de sol·licitud, la Direcció General de Cultura (que s'integra a l'estructura orgànica de la
Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura) gestionarà, en nom de l'ICIB i exclusivament per a aquesta finalitat, la consulta referent
a l'acreditació de la identitat, atès que a hores d'ara l'ICIB no pot fer aquesta consulta directament.
a.2) Persona jurídica:
— El NIF de la persona jurídica i el DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.
— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha
d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.
— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.
a.3) Persones físiques i jurídiques:
— Document acreditatiu, si escau, d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats als
sectors culturals de les arts escèniques i la música.
— Acreditar la inscripció en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal d'Administració Tributària
o el cens autonòmic equivalent, en què consti l'activitat econòmica efectivament desenvolupada en la data de la sol·licitud.
— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.
— Document acreditatiu de ser titulars d'una infraestructura escènica i/o musical a les Illes Balears o contracte
d'arrendament.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.
No obstant això, no és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el
consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades tributàries.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i certificat d'estar al corrent de les obligacions
tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats en cas que la persona interessada no s'oposi que l'ICIB faci la
consulta d'aquestes dades.
En cas d'oposar-s'hi, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la
Seguretat Social abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.
Això no obstant, en els casos de subvencions de quantia igual o inferior a 10.000 € i de subvencions a favor d'administracions públiques, així
com d'organismes, entitats públiques i fundacions del sector públic dependents, l'entitat, la persona o l'empresa interessada pot substituir la
presentació d'aquests certificats per la presentació d'una declaració responsable.
Les persones sol·licitants han d'estar al corrent de compliment d'aquestes obligacions durant tot el procediment de tramitació de les ajudes,
fins que es paguin.
b) Documentació del projecte:
b.1) Memòria descriptiva de la inversió, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:
— Objectius.
— Trajectòria professional i formació de l'empresa sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses o les
entitats implicats.
— Explicació detallada del projecte d'inversió i de les accions que s'han de desenvolupar.
— Pla de treball. Calendarització de la gestió i de l'execució del projecte d'inversió.
— Contribució del projecte d'inversió als objectius mediambientals que es detallen en l'apartat 1.4.
— Viabilitat i coherència del projecte d'inversió.
b.2) Pressupost detallat del projecte (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el pressupost
reculli totes les despeses previstes derivades del projecte.
D'acord amb l'article 40.3. del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions,
quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector
públic per als contractes menors, el beneficiari, quan sigui una persona física o jurídica privada, amb ànim de lucre o sense, ha de
presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del compromís, tret que, per les característiques
especials, no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi fet abans de sol·licitar la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció
no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
3) Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, b. Transformació i
Resiliència (PRTR), d'acord amb l'annex 3.
b.4) Declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR),
d'acord amb l'annex 4.
b.5) Declaració responsable sobre el compliment del principi de no causar cap pperjudici significatiu a cap dels objectius
mediambientals, d'acord amb l'annex 5.
Models:
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, s'inicia el 21 de gener de 2023 i s'estén fins al 28 de febrer de 2023, ambdós inclosos.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo)..
Tel.: 971176041
(mhevia@icib.caib.es)