Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions per donar suport a projectes. d'inversió en infraestructures escèniques i musicals de les IB en el marc del Pla de Recuperació, Transf. i Resiliència (finançat per la UE)

Aquesta convocatòria té per objecte finançar projectes d'inversió per a la modernització i la gestió sostenible de les infraestructures de les arts escèniques i musicals de les Illes Balears. Les ajudes per a infraestructures s'han de circumscriure a teatres; auditoris; envelats de circ; sales de música en directe; sales d'assaig; espais escènics i musicals de companyies de teatre, dansa, música i circ, i altres de multidisciplinaris.

Codi SIA

2929330

Persones destinatàries

Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, amb ànim de lucre o sense, que siguin titulars d'un espai escènic o musical de les Illes Balears o que en siguin els gestors titulars, per delegació de la propietat.

Termini per a resoldre i notificar

El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, amb ànim de lucre o sense, que siguin titulars d'un espai escènic o musical de les Illes Balears o que en siguin els gestors titulars, per delegació de la propietat.

Les entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social abans de la proposta de resolució.

b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de

resolució.

c) Estar establertes en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar l'ajuda, tenir

un establiment operatiu permanent a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o acreditar que el 50 % dels contractes laborals o

serveis contractats s'han fet en el darrer any a les Illes Balears.

d) Estar d'alta, si escau, en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat a les arts escèniques i/o la música.

e) Ser titulars o gestionar una infraestructura escènica o musical ubicada en el territori de les Illes Balears.

f) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

g) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 7, 8 i 9 d'aquesta convocatòria.

Documentació a presentar

El formulari de sol·licitud, emplenat degudament i signat, ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) Documentació administrativa:

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat.

— Document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment

de presentar la sol·licitud.

Si el sol·licitant ho autoritza a través del formulari de sol·licitud, la Direcció General de Cultura (que s'integra a l'estructura orgànica de la

Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura) gestionarà, en nom de l'ICIB i exclusivament per a aquesta finalitat, la consulta referent

a l'acreditació de la identitat, atès que a hores d'ara l'ICIB no pot fer aquesta consulta directament.

a.2) Persona jurídica:

— El NIF de la persona jurídica i el DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha

d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.

— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.

a.3) Persones físiques i jurídiques:

— Document acreditatiu, si escau, d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats als

sectors culturals de les arts escèniques i la música.

— Acreditar la inscripció en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal d'Administració Tributària

o el cens autonòmic equivalent, en què consti l'activitat econòmica efectivament desenvolupada en la data de la sol·licitud.

— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.

— Document acreditatiu de ser titulars d'una infraestructura escènica i/o musical a les Illes Balears o contracte

d'arrendament.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.

No obstant això, no és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el

consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades tributàries.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i certificat d'estar al corrent de les obligacions

tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats en cas que la persona interessada no s'oposi que l'ICIB faci la

consulta d'aquestes dades.

En cas d'oposar-s'hi, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la

Seguretat Social abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.

Això no obstant, en els casos de subvencions de quantia igual o inferior a 10.000 € i de subvencions a favor d'administracions públiques, així

com d'organismes, entitats públiques i fundacions del sector públic dependents, l'entitat, la persona o l'empresa interessada pot substituir la

presentació d'aquests certificats per la presentació d'una declaració responsable.

Les persones sol·licitants han d'estar al corrent de compliment d'aquestes obligacions durant tot el procediment de tramitació de les ajudes,

fins que es paguin.

b) Documentació del projecte:

b.1) Memòria descriptiva de la inversió, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

— Objectius.

— Trajectòria professional i formació de l'empresa sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses o les

entitats implicats.

— Explicació detallada del projecte d'inversió i de les accions que s'han de desenvolupar.

— Pla de treball. Calendarització de la gestió i de l'execució del projecte d'inversió.

— Contribució del projecte d'inversió als objectius mediambientals que es detallen en l'apartat 1.4.

— Viabilitat i coherència del projecte d'inversió.

b.2) Pressupost detallat del projecte (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el pressupost

reculli totes les despeses previstes derivades del projecte.

D'acord amb l'article 40.3. del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions,

quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector

públic per als contractes menors, el beneficiari, quan sigui una persona física o jurídica privada, amb ànim de lucre o sense, ha de

presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del compromís, tret que, per les característiques

especials, no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi fet abans de sol·licitar la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció

no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

3) Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, b. Transformació i

Resiliència (PRTR), d'acord amb l'annex 3.

b.4) Declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR),

d'acord amb l'annex 4.

b.5) Declaració responsable sobre el compliment del principi de no causar cap pperjudici significatiu a cap dels objectius

mediambientals, d'acord amb l'annex 5.

Models:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, s'inicia el 21 de gener de 2023 i s'estén fins al 28 de febrer de 2023, ambdós inclosos.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

X

Presentació d'esmenes als requeriments

Requisits

Interessat en el procediment.

Haver rebut requeriment d'esmenes de la sol·licitud (presentació de documentació)

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

10 dies hàbils a partir de la data de la notificació

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

Observacions

El model que apareix amb títol "model" NO s'ha d'adjuntar a l'esmena.

X

Justificació

Requisits

Estar entre les subvencions concedides a la Resolució de la directora de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears per la qual es concedeixen les subvencions corresponents a la convocatòria per donar a projectes d'inversió en infraestructures escèniques i musicals de les IB en el marc del Pla de Recuperació, Transf. i Resiliència (finançat per la UE)

Documentació a presentar

20.3. La inversió subvencionada s'ha de justificar amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 6), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades

per a la concessió de la subvenció, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests

apartats:

— Indicació de totes les inversions duites a terme i dels resultats obtinguts.

— Tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació al projecte.

— Explicació en relació amb la manera en què el projecte subvencionat contribuirà a l'assoliment dels objectius prevists i, en particular, dels criteris mediambientals indicats en l'apartat 1.4 de la convocatòria.

— Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i ha d'explicar les modificacions aplicades. I, en particular, dels criteris mediambientals indicats en l'apartat 1.4 de la convocatòria.

b) Fotografies de tot el material que s'ha adquirit i/o de les inversions fetes. En el cas que en disposin, cal que les plaques amb les característiques de la maquinària siguin visibles.

c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades:

— Una explicació detallada de les despeses corresponents a les activitats realitzades.

Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixen en el pressupost del projecte aprovat. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat la inversió subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència

— Full de càlcul (annex 6) que inclogui una relació classificada de les despeses, correctament emplenat i signat, amb la identificació del creditor, l'import, la data d'emissió i la data de pagament

d) Les factures, completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar prou informació sobre el concepte i el període objecte de facturació perquè es pugui verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas, s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual n'és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

e) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari)

f) En el cas que sigui una persona jurídica pública que hagi de contractar tota o una part de l'activitat subvencionada, declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI) per part dels intervinents, segons el que disposa l'Ordre HFP/1030/2021 (annex IV.A), informació relativa als contractistes i subcontractistes: declaració de cessió de i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del PRTR; declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del PRTR, mitjançant els models als qual es fa referència a l'apartat 9.1.b.3 i b.4, i alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'AEAT, si és el cas.

g) Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte subvencionat i el compliment de les obligacions requerides en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba el 10 de desembre de 2023.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

X

Esmenes al requeriment de justificació

Requisits

Haver rebut un requeriment en relació a la justificació del projecte.

Documentació a presentar

Termini màxim

10 dies hàbils a partir de la data de la notificació

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar