Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions destinades a finançar despeses de funcionament de federacions, confederacions i unions d'entitats sense ànim de lucre d'àmbit suprainsular que duen a terme programes de l'àmbit social 2022-2023

L'objecte d'aquesta convocatòria de subvencions és fomentar la participació social i potenciar el teixit associatiu mitjançant el finançament de les despeses ordinàries de funcionament de les federacions, les confederacions i les unions d'entitats sense ànim de lucre d'àmbit suprainsular que duen a terme, exclusivament, actuacions a favor de les persones en l'àmbit social.

Codi SIA

2841034

Persones destinatàries

Federacions, confederacions i unions d'entitats sense ànim de lucre d'àmbit suprainsular que duen a terme, exclusivament, actuacions a favor de les persones en l'àmbit social.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos comptadors des de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les federacions, les confederacions i les unions d'entitats que compleixin els requisits següents:

a) Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre.

b) Estar constituïdes legalment i inscrites, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a entitats prestadores de serveis socials d'àmbit suprainsular en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

c) Tenir com a objecte en els estatuts, exclusivament, actuacions o activitats en matèria de l'àmbit social. El caràcter social de les entitats ha de quedar degudament acreditat en els estatuts respectius.

d) Tenir, d'acord amb les entitats que integren la federació, confederació o unió d'entitats, un àmbit d'actuació material que afecti algun dels sectors de població següents:

- Persones amb discapacitat física, psíquica i sensorial.

- Persones amb diagnòstic de salut mental greu.

- Persones grans en situació de dependència.

- Persones en situació de pobresa o exclusió social.

e) Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

f) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

g) Haver justificat els ajuts o les subvencions que hagin rebut anteriorment de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

h) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i la disposició final primera de la Llei 2/2018, de 13 d'abril, de memòria i reconeixement democràtics de les Illes Balears, que modifica l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions quant a la prohibició per ser beneficiari de subvencions per haver estat sancionat per resolució administrativa ferma per atemptar, encoratjar o tolerar pràctiques en contra de la memòria democràtica de les Illes Balears, i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

i) No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

j) Tenir un àmbit d'actuació suprainsular.

- Queden excloses d'aquesta convocatòria les federacions, les confederacions i les unions d'entitats que aborden els aspectes socials de forma secundària en les seves activitats

Documentació a presentar

A la sol·licitud, s'hi ha d'adjuntar, sempre que no estigui en poder de l'Administració o es pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques, segons el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, la documentació següent:

a) Una còpia compulsada dels estatuts vigents de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent. En aquests estatuts ha de constar expressament la realització d'activitats, serveis o programes de l'àmbit social.

b) L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).

c) Una declaració responsable conjunta (imprès 2):

1. Del fet que l'entitat sol·licitant no es troba en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció.

2. De no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat (persona física o jurídica) o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

3. Sobre el compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i joventut, aquesta convocatòria i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

4. Que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, i amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb la signatura d'aquesta declaració s'entén atorgat el consentiment per demanar el certificat telemàtic justificatiu de les obligacions esmentades; en cas que l'entitat no ho autoritzi, s'ha d'aportar aquest certificat.

d) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, d'acord amb el model. En el cas que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma, n'hi ha prou d'indicar on s'ha de fer el pagament. La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat o la persona sol·licitant de la subvenció (imprès 3).

e) Un certificat signat per la persona representant de l'entitat en el qual es faci constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa a les Illes Balears, així com dels altres locals de què disposa l'entitat, amb una indicació clara dels serveis que es duen a terme a cada local.

f) Un Pla d'Actuació que comprengui l'àmbit d'actuació de les entitats, una estimació de les activitats que es duran a terme i del seu cost (Imprès 4)

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

Observacions

Tota la documentació (sol•licitud, annexos i justificació) s'ha de presentar de manera obligatòria a través del tràmit telemàtic del procediment disponible a la Seu Electrònica de la CAIB a https://www.caib.es/seucaib .

X

Primera i segona justificació

Requisits

Veure convocatòria

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Veure convocatòria

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisits

Entitats que siguin destinatàries de la resolució de concessió.

Documentació a presentar

Qualsevol documentació que se vulgui aportar.

Termini màxim

31 de desembre de 2023

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Tercera justificació

Requisits

Veure convocatòria

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Abans del 31 de març de l'any 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Afers Socials

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar