Reconeixement del dret a les prestacions i serveis del sistema de dependència
La Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència té per objecte garantir la igualtat en l'exercici del dret subjectiu que té la ciutadania a la promoció de l'autonomia personal i l'atenció a les persones en situació de dependència, amb la participació de totes les administracions públiques i la garantia de l'Administració General de l'Estat, per tal de garantir un contingut mínim de drets per a tots els ciutadans a qualsevol part del territori de l'Estat espanyol. Per més informació consulteu aquí.
Codi SIA
208066
Persones destinatàries
Persones que es trobin en situació de dependència, com ara:
-Gent gran en situació de dependència
-Persones amb discapacitats moderades i greus o gran dependents
-Infants menors de tres anys amb problemes de dependència
-Persones amb discapacitat psíquica, intel.lectual i amb malaltia mental en situació de dependència
Termini per a resoldre i notificar
- El termini màxim per resoldre el reconeixement de la prestació és de 6 mesos des de la data de la sol·licitud.
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Conselleria d'Afers Socials i Esports
Tràmits
Presentació de documentació referent al dret a les prestacions i serveis del sistema de dependència
Requisits
- Tenir reconegut el grau de dependència dins el territori de les Illes Balears.
- Tenir el Programa Individual d'Atenció (PIA) aprovat.
Documentació a presentar
Models:
- Model de comunicació, petició, presentació i/o sol·licitud d'informàció bàsica
- Document de compromís del cuidador no professional
- Autorització consulta dades econòmiques del cònjuge o parella estable
- Declaració de veracitat de dades bancàries
- Sol·licitud de canvi de PIA
- Sol·licitud de canvi de domicili
- Sol·licitud pel canvi de la persona cuidadora
- Sol·licitud pel canvi de la jornada de la persona cuidadora
- Sol·licitud de canvi d'opcions de preferència a la llista general de XPAD
- Sol·licitud de trasllat de l'expedient de dependència
- Sol·licitud de trasllat d'una plaça sociosanitària
- Sol·licitud de trasllat de centre
- Renúncia de trasllat de centre
- Renúncia a plaça de centre de dependència
- Renúncia al SAD de dependència
- Renúncia del servei de Teleassistència (STAD)
- Desistiment de canvi de PIA
- Sol·licitud de prestacions econòmiques dels drets dels hereus amb el procediment de dependencia
- Annex 1 Autorització per al cobrament de prestacions econòmiques dels hereus amb el procediment de dependència
- Annex 2 Representació per a la sol·licitud de prestacions econòmiques del dret dels hereus amb el procediment de dependencia
Termini màxim
Durant tot l'any
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Atenció a la Dependència
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Reconeixement de Prestacions i Serveis
Av. de Gabriel Alomar, 33. Tel.: 971177200 - Fax: 971176312
(reconeixementprestacio@dgad.caib.es)