Requisits
Estar entre les subvencions concedides
Documentació a presentar
La inversió subvencionada s'ha de justificar amb la documentació següent:
1. Una memòria d'actuació justificativa de les inversions fetes i dels resultats obtinguts. Si no s'ha executat la totalitat de la inversió subvencionada per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i explicar les modificacions aplicades.
2. Les fotografies de tot el material que s'ha adquirit i/o de les inversions fetes. En el cas que en disposin, cal que les plaques amb les característiques de la maquinària hi siguin visibles.
3. Una memòria econòmica justificativa del cost de les inversions dutes a terme o les despeses objecte de la subvenció, que ha de contenir:
a) La relació classificada i detallada de les despeses que integren el projecte mitjançant el MODEL 5 : COMPTE JUSTIFICATIU, degudament emplenat. Aquest, a més de presentar-se en format PDF, signat electrònicament per la persona beneficiària o, si escau, el seu representant, també s'ha d'aportar en format de full de càlcul (Excel, LibreOffice).
b) El MODEL 5 ha d'anar acompanyat dels justificants de despesa (factures i/o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa) i els pagaments corresponents que permetin obtenir una evidència raonable que la subvenció s'ha aplicat de manera adequada. Al respecte, cal tenir en compte el següent:
— Els justificants de despesa (factures, rebuts de subscripcions, etcètera) han de lliurar-se numerats i en el mateix ordre en què apareixen en el model 5. Així mateix, a cada factura o document de valor probatori, s'hi ha d'adjuntar el justificant de pagament respectiu.
— Les factures justificatives del projecte subvencionat han de complir tots els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar prou informació sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajuda. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual n'és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
— No s'admeten factures que no desglossin amb detall la inversió feta.
— No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despeses.
Es consideren documentació justificativa per acreditar el pagament els extractes bancaris o altres documents equivalents que permetin seguir una adequada pista d'auditoria. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de manera suficient la següent:
— En el cas que es tracti de transferències, l'ordre de transferència i l'extracte bancari en què es carrega en compte el pagament. Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari o justificant bancari) han de complir els requisits següents:
1) S'han d'aportar certificats o documents autenticats per l'entitat financera.
2) Les ordres de transferència han d'incloure la identificació de la persona beneficiària i del destinatari del pagament (nom o denominació social), que han de coincidir amb el receptor i l'emissor de la factura, respectivament.
3) Les ordres de transferència han d'indicar el concepte amb què s'ordena el pagament i la remissió al número o números de factura als quals correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el pagament. En cas que l'import de la transferència no coincideixi amb l'import de la factura, s'han de lliurar una nota d'aclariment i els documents addicionals que demostrin aquest import.
— En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, la persona beneficiària ha d'aportar la còpia del document i la còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.
— En cas que es tracti de pagaments fets amb targeta de crèdit o de dèbit, o PayPal, l'ordre de pagament i l'extracte bancari en què es carrega en compte el pagament. Les ordres de pagament han d'incloure la identificació de la persona beneficiària i la de l'ordenant del pagament.
En qualsevol cas, la persona beneficiària ha de ser la titular del compte bancari associat a la targeta o del perfil de PayPal des d'on es fa el pagament. No es consideren vàlids els pagaments efectuats des de comptes bancaris i/o mitjans de pagament de tercers.
— No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.
— No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu o en espècie.
— Si el pagament es fa en divises, la persona beneficiària ha d'aportar l'equivalència del canvi oficial en euros que correspongui a la data del pagament del document justificatiu de la despesa. Aquesta conversió es pot efectuar des de la pàgina web oficial del Banc d'Espanya: https://www.bde.es/webbe/es/estadisticas/recursos/conversor-divisas.html#.
c) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que, si escau, hagin finançat el projecte subvencionat, amb la indicació de l'import i la procedència. Aquesta informació es pot indicar en la graella que, a l'efecte, conté el MODEL 5. En cas d'haver rebut altres subvencions per al mateix projecte, s'han d'adjuntar també les resolucions de concessió corresponents.
D'altra banda, quan les factures i els justificants de les despeses s'imputin parcialment a altres subvencions, cal indicar en el mateix model 5 la quantia exacta o el percentatge imputat a cadascuna, amb identificació dels òrgans concedents, així com l'autorització expressa perquè l'ICIB, si escau, verifiqui les dades amb l'altra administració.
d) En cas de no haver rebut altres ajudes o subvencions, s'ha de presentar una declaració responsable actualitzada en la qual es faci constar que la persona o entitat que ha rebut la subvenció no ha sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger.
e) Si escau, els tres pressuposts que, en aplicació de l'article 40.3 del TRLS, ha d'haver sol·licitat la persona beneficiària, excepte que ja constin en l'expedient.
4. L'acreditació del compliment de les obligacions establertes en la lletra i) de l'apartat 22.1 de la convocatòria.
5. Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte subvencionat.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
El termini per justificar la inversió total objecte de l'ajuda acaba el dia 20 de gener de 2026 (inclòs).
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo)..
Tel.: 971176041
(info@icib.caib.es)