Requisitos
Persones aspirants que han participat en aquest procediment selectiu i que s'han d'incloure en la borsa preferent de personal funcionari interí
Documentación a presentar
Modelos:
Plazo máximo
5 dies hàbils (del 29 d'abril al 6 de maig)
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Servei de Selecció
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Selecció
C/ Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol).
Tel.: 971177624
- Fax: 971177620
(oposicions@caib.es)
Observaciones
D'acord amb el que estableix la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de modificació de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 16 de setembre de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria del procés d'estabilització per concurs oposició per cobrir les places de personal funcionari de l'Administració general i especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 17 de setembre):
« 21. Publicació de la composició de les borses preferents de personal interí
21.1. Les persones que hagin participat en aquest procediment selectiu i que no l'hagin superat s'han d'incloure en borses de personal funcionari interí o de personal laboral temporal, específiques i preferents a les borses ordinàries i/o extraordinàries vigents en cadascuna de les administracions. En aquestes borses s'han d'integrar els candidats que hagin participat en el procés selectiu corresponent i no l'hagin superat, però sí que hagin obtingut la puntuació mínima de 5 punts en la fase d'oposició.
21.2. A l'efecte anterior, els tribunals revisaran i baremaran, exclusivament, els mèrits relatius a experiència professional prestada i reconeguda com a personal funcionari en el mateix cos, escala o especialitat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els coneixements de llengua catalana, que hagin estat declarats pels aspirants en les seves sol·licituds, segons la puntuació que li atorga l'annex 4...»
21.3. Pel que fa a l'acreditació i comprovació de mèrits declarats, resulta d'aplicació el procediment següent:
a) Els mèrits dels aspirants s'han d'haver al·legat i assolit en la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds. Els aspirants queden vinculats pels mèrits que al·leguen dins el tràmit telemàtic, per tant, la puntuació resultant dels mèrits declarats determina la puntuació màxima que poden obtenir en la fase de concurs.
Els mèrits al·legats pel personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que constin en el seu expedient personal els incorporarà d'ofici l'Administració, sense que sigui necessari acreditar-los.
Això no obstant, els candidats han d'acreditar el compliment dels mèrits al·legats que no són susceptibles d'inscripció en l'expedient personal o que no són susceptibles de comprovació per part de l'Administració...»
b) Els tribunals han de revisar la documentació acreditativa dels mèrits de l'apartat 21.2. i requerir als aspirants que acreditin els certificats de coneixement de català que no s'hagin pogut comprovar d'ofici atorgant un termini d'esmena de cinc dies hàbils a través dels mitjans que estableix la base 6.1....»
Mitjançant Acord de data 28 d'abril de 2025 del Tribunal del subgrup A2 del procés excepcional d'estabilització per concurs oposició per cobrir les places de personal funcionari de l'Administració general i especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, una vegada conclòs el procediment de revisió de la documentació acreditativa dels mèrits de l'apartat 21.2., el Tribunal requereix als aspirants del cos facultatiu tècnic, escala humanística i de ciències socials, especialitat tècnic en ocupació i mercat de treball per a l'illa de Mallorca, que figuren a l'annex de relació de requeriments, que acreditin els certificats de coneixement de català que no s'hagin pogut comprovar d'ofici, atorgant un termini d'esmena de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà d'aquesta publicació (des del dia 29 d'abril fins al dia 6 de maig, ambdós inclosos) a través dels mitjans que estableix la base 6.1.
L'acreditació dels mèrits s'ha de fer, si s'escau, mitjançant la presentació d'un escrit en la Seu electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el Registre General de l'Escola Balear d'Administració Pública o en qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Podeu consultar l'annex de relació de requeriments amb les persones que han d'acreditar mèrits al Portal de l'Opositor (http://oposicions.caib.es) mitjançant la Consulta Personal.