DECLARACIÓ D'ACCESSIBILITAT

L’Entitat Pública Empresarial de Telecomunicacions i Innovació de les Illes Balears (IBETEC) s’ha compromès a fer accessible el seu lloc web, de conformitat amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic.

La present declaració d’accessibilitat s’aplica al lloc web www.ibetec.cat.

Situació de compliment

Aquest lloc web és parcialment conforme amb el Reial Decret 1112/2018 a causa de les excepcions i la manca de conformitat dels aspectes que s’indiquen a continuació.

Contingut no accessible

El contingut que es recull a continuació no és accessible pels següents motius:

a) Manca de conformitat amb el Reial Decret 1112/2018:

- Existència d'alternatives textuals.
- Ús de capçaleres.
- Ús de llistes.
- Agrupació estructural.
- Separació de contingut i presentació.
- Enllaços descriptius.
- Múltiples vies de navegació.

b) El contingut no entra dins de l’àmbit de la legislació aplicable:

- Formats d'arxiu d'ofimàtica publicats abans de l'entrada en vigor d'aquest reial decret (20 de setembre de 2018), llevat que els mateixos siguin necessaris per a tasques administratives actives relatives a les funcions realitzades pels subjectes obligats per aquest reial decret.

 - Contingut multimèdia pregravat i publicat abans del 20 de setembre de 2018.

 - Contingut multimèdia en directe de base temporal llevat d'allò que disposa una altra legislació específica que obligui sobre això.

 - Serveis de mapa i cartografia en línia, sempre que la informació essencial es proporcioni de manera accessible digitalment en el cas de mapes destinats a fins de navegació.

 - Continguts de tercers que no estiguin finançats ni desenvolupats pel subjecte obligat ni estiguin sota el seu control.

 - Reproduccions de béns de col·leccions del patrimoni que no puguin fer-se plenament accessibles per alguna de les següents causes:

                       -  Incompatibilitat dels requisits d'accessibilitat amb la conservació del bé que es tracti o amb l'autenticitat de la reproducció.
                       -  Indisponibilitat de solucions automatitzades i rendibles que permetin extreure el text de manuscrits i altres béns de col·leccions del patrimoni i transformar-los en continguts compatibles amb els requisits d'accessibilitat.

 - Continguts d'extranet i intranet entesos com a llocs web accessibles únicament per a un grup restringit de persones i no per al públic en general, publicats abans del 23 de setembre de 2019, fins que aquests llocs web siguin objecte d'una revisió substancial.

- Continguts de llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils que tinguin la condició d'arxius o eines d'arxiu per contenir únicament continguts no necessaris per al desenvolupament de qualssevol tasques administratives actives, sempre que no hagin estat actualitzats ni editats amb posterioritat a l'entrada en vigor d'aquest reial decret.

Preparació de la present declaració d’accessibilitat

La següent declaració va ser preparada el juny de 2023.

El mètode emprat per a l’elaboració de la present declaració ha estat una autoevaluació duta a terme per la mateixa IBETEC.

Darrera revisió de la declaració: juny de 2023.


Observacions i dades de contacte

IBETEC pretén continuar millorant i oferir a la ciutadania el millor servei possible. Es poden realitzar comunicacions sobre requisits d’accessibilitat (article 10.2.a del Reial Decret 1112/2018 mitjançant l’adreça electrònica administracio@ibetec.caib.es o el telèfon 971177354.

Pot presentar:

- Una queixa relativa al compliment dels requisits del RD 1112/2018 o 

- una sol·licitud d'informació accessible relativa a:

                       - continguts que estan exclosos de l'àmbit d'aplicació del RD 1112/2018 segons el que estableix l'article 3, apartat 4 o,
                       - continguts que estan exempts de compliment dels requisits d'accessibilitat per imposar una càrrega desproporcionada.

Mitjançant el següent procediment: Peticions d'informació accessible i queixes relatives a accessibilitat de llocs web i aplicacions mòbils.

Procediment d’aplicació

El procediment de reclamació que recull l'article 13 del Reial Decret 1112/2018 va entrar en vigor el 20 de setembre de 2020.

Si un cop realitzada una sol·licitud d'informació accessible o queixa, aquesta hagués estat desestimada, no s'estigués d'acord amb la decisió adoptada, o la resposta no complís els requisits previstos en l'article 12.5, la persona interessada podrà iniciar una reclamació. Igualment es podrà iniciar una reclamació en el cas que hagi passat el termini de vint dies hàbils sense haver obtingut resposta.

La reclamació pot ser presentada a través del procediment: Reclamacions relativa a accessibilitat de llocs web i aplicacions mòbils.