LES NOSTRES TRAMITACIONS
Llista de tràmits telemàtics i presencials de la UDIT
Quadre resum dels tipus de tramitacions
A. CANALS DE PRESENTACIÓ
D'acord amb el que s'estableix en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els documents dirigits als òrgans de l'Administració autonòmica es poden presentar, entre altres, mitjançant els següents canals:
CANAL TELEMÀTIC
Presentació d'un tràmit mitjançant la Seu Electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (https://www.caib.es/seucaib).
Requisits: Per poder realitzar procediments administratius i tràmits gestionats per mitjans electrònics és necessari disposar d’un certificat electrònic, DNI electrònic o sistema d'identificació Cl@ve.
Subjectes obligats:
La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix l’ús dels mitjans electrònics de forma voluntària per a les persones físiques en les seves relacions amb les administracions públiques. Però de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d’un procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i les actuacions que duguin a terme amb les administracions públiques en exercici de l’activitat professional esmentada. En tot cas, dins aquest col·lectiu s’hi entenen inclosos els notaris i els registradors de la propietat i mercantils.
d) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.
e) Els empleats de les administracions públiques per als tràmits i les actuacions que efectuïn amb elles per raó de la seva condició d’empleats públics, tal com determini reglamentàriament cada administració.
Relació de tràmits de la Seu Electrònica: En l'actualitat, tots els procediment de la UDIT es poden presentar telemàticament mitjantçant, o bé un tràmit especific o bé un tràmit genèric de sol·licitud.
Accedir-hi a la seva tramitació: dins l'apartat Relació de tràmit i serveis. trobareu l'accés directe a totes les fitxes informatives de cada un dels procediment específic publicats a la seu electrònica.
, es poden trobar com a mínim dos tràmits:
- tràmit de sol·licitud d’inici del procediment (fase d'inici)
- tràmit de presentació d’esmenes (fase d'instrucció)
En els procediments 100% telemàtics no trobareu el tràmit d'esmena. Per conèixer millor el funcionament dels tràmits telemàtics automàtics, accediu a l'apartat Tràmits Telemàtics.
Llista de tots els tràmits telemàtics automàtics UDIT
Presentació d'una sol·licitud dirigida a la UDIT i que no està relacionada amb cap tràmit específic publicat a la Seu Electrònica: en el cas de presentar una sol·licitud amb documentació annexa o sense documentació annexa, de qualsevol assumpte de la competència de la UDIT, i només en el cas que no hi hagi un tràmit telemàtic específic a la Seu Electrònica de la CAIB, s'ha de fer servir el procediment Instància genèrica (en absència de procediment o servei publicat a la Seu electrònica) amb Codi SIA 2307649 de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
CANAL PRESENCIAL
Presentació d'un expedient a les Oficines UDIT.
Tipus de tràmits:
- Tràmits de resolució immediata: Tràmits que en el moment de la presentació de la documentació per part de l'usuari, la UDIT realitza la gestió, la revisió i la resolució administrativa de l'expedient, així com les notificacions que pertoquin.
- Tràmits de resolució no immediata (TNI): Tràmits que en el moment de la presentació de la documentació per part de l'usuari, la UDIT només realitza l'entrada de l'expedient: registre d'entrada i el càlcul i cobrament de la taxa. Posteriorment, el departament corresponent duu a terme la gestió i la resolució de l'expedient.
Oficines de tramitació: Els tràmits presencials es poden tramitar a qualsevol de les oficines de la UDIT. Per a la tramitació presencial s'ha posat en marxa un nou sistema de cita previa.
Relació de tràmits: Cada tràmit UDIT té una fitxa informativa a la seu electrònica amb una guia de tramitació, formularis, normativa d'aplicació, etc. Accediu mitjançant la Relació de tràmits i serveis de la UDIT amb els enllaços a la seva corresponent fitxa informativa.
b. DOCUMENTACIÓ APORTAda EN ELS TRÀMITS
La normativa actual d'aplicació només requereix presentar documents originals dels següents documents:
- Sol·licitud
- Declaracions responsables
- Certificats mèdics
En cas de presentar qualsevol d'aquests tres documents via electrònica es requereix igual forma que siguin originals correctes i vàlids. Per complir aquest requisit, els documents originals electrònics han d'estar signats correctament amb certificats electrònics amb validesa suficient per a tota la duració de la tramitació i sense cap modificació una vegada signats.
Resta de documentació o documentació addicional: En cas què s'afegeixi durant la tramitació documentació addicional (sigui requerida en el tràmit o no) es poden lliurar originals electrònics o còpies:
- Si es lliura un original, aquest ha de ser el document original i ha de complir els requisits exposats a dalt. Si el document original està custodiat per una Administració Pública es pot indicar l'enllaç per baixar el document en lloc de presentar el document.
- Si es lliura una còpia, s'ha de lliurar una còpia exacta del document original al qual se li han retirat les signatures electròniques. En aquest cas l'administrat es fa responsable de disposar i custodiar el document original amb totes les signatures vàlides i sense modificacions posteriors a les signatures, així com posar-lo a disposició de l'Administració en el cas que li sigui requerit.
MODELS GENÈRICS DE PRESENTACIÓ A LA UDIT
Repositori de documents genèrics que s'utilitzen a la UDIT i a la Direcció General de Política Industrial:
Sol·licitud de tramitació de la UDIT (01.020)
Declaració per a l'obtenció de dades i documentació (01.022)
Declaració d'inici d'activitat per a la bonificació de la taxa (01.030)