Refiançament de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les garanties concedides per ISBA, SGR

El 21 de novembre de 2023 la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i ISBA, SGR, varen formalitzar un Conveni de col·laboració per al suport de la societat de garantia recíproca, amb efectes el 23 de novembre de 2023, que té per objecte, entre d’altres, regular el refiançament de la Comunitat Autònoma sobre els avals financers concedits per ISBA, SGR als seus socis partícips que siguin  empreses amb activitat efectiva en el territori de les Illes Balears. El text del Conveni es pot consultar a l'enllaç següent.

El Conveni de col·laboració es va signar en el marc de l’article 104.4 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de l’article 3.7 del Decret 122/2000, d’1 de setembre, pel qual es regulen les aportacions al fons de provisions tècniques de les societats de garanties recíproques i el suport als seus socis partícips per les conselleries del Govern de les Illes Balears.

D’acord amb el Conveni de col·laboració, l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pot refiançar les garanties creditícies concedides per ISBA, SGR als seus socis partícips que siguin  empreses amb activitat efectiva en el territori de les Illes Balears, sempre que:

  • Comptin amb un refiançament de la Compañía Española de Reafianzamiento, S.M.A., S.A (CERSA) mínim del 25%.
  • La quantia refiançada per l’Administració no excedeixin del 75% de l’aval financer d’ISBA, SGR per cada operació.

Sol·licitud del refiançament de la Comunitat Autònoma:

ISBA, SGR, ha de sol·licitar el refiançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb periodicitat mensual, abans de dia 15 de cada mes (operacions avalades el mes tancat anterior) per mitjà del procediment telemàtic següent:

https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/tramites/tramite/5671496/

Aportació per a operacions fallides

Les operacions reavalades per l’Administració de la Comunitat Autònoma que resultin fallides han de ser ateses amb els percentatges de refiançament establerts per cada operació.

ISBA, SGR ha de trametre semestralment a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni una relació de les garanties fallides que l’Administració de la Comunitat Autònoma ha d’atendre, amb la deducció prèvia de les quanties recuperades corresponents a operacions cobertes en liquidacions anteriors. En concret, abans del 15 de juny i del 15 de novembre de cada any, ISBA, SGR ha de sol·licitar la liquidació de les fallides relativa al segon semestre de l’any anterior i al primer semestre de l’any en curs respectivament.

ISBA, SGR ha de fer sol·licitar l’aportació de la Comunitat Autònoma per cobrir les fallides semestrals per mitjà del mateix procediment telemàtic, en el tràmit corresponent:

https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/tramites/tramite/5671496/