Requisits
Persones físiques o jurídiques o qualsevol grup de persones físiques o jurídiques que reuneixin, abans de la proposta de resolució, o en un moment posterior, si s'estableix a continuació, els requisits següents:
a. Tenir una edat mínima de 18 anys.
b. Ser titular o cotitular d'una explotació agrària que estigui inscrita en el registre insular agrari de les Illes Balears (RIA) corresponent amb les dades actualitzades, en els tres anys anteriors a la data de publicació d'aquesta convocatòria
c. Tenir la competència i la qualificació professionals adequades, d'acord amb les condicions que defineix el punt 10 de l'annex 1
d. Obtenir una puntuació mínima, d'acord amb els paràmetres que defineix l'annex 2 d'aquesta resolució
Agrupacions o col·lectius d'agricultors que no siguin titulars d'explotacions agràries, que gestionin inversions col·lectives per donar servei a l'agrupació, sempre que aquestes inversions no siguin infraestructures d'ús en comú.
Agrupacions de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia. S'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada membre i també el percentatge de la subvenció que s'ha d'aplicar a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris
L'explotació objecte d'inversió reuneix, en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds previst en aquesta resolució, els requisits següents (*):
a. Un volum de treball equivalent almenys a 0,75 UTA a Mallorca i Menorca, 0,5 UTA a Eivissa i 0,3 UTA a Formentera.
b. Que siguin viables econòmicament, d'acord amb el que estableix el punt 14 de l'annex 1 d'aquesta resolució.
(*) Els agricultors, persones físiques o jurídiques, que s'hagin incorporat a l'activitat agrària durant els dotze mesos anteriors a la sol·licitud de l'ajuda, aquests requisits s'han de complir en el termini de quaranta-vuit mesos a comptar des de la data de la incorporació
Mantenir els requisits esmentats, així com els de concurrència, durant un període mínim de sis mesos i, en tot cas, fins al pagament de l'ajuda.
Cumplir, en el moment que es dicti la proposta de resolució, els requisits que preveu l'article 5 de l'Ordre 10/2023 de la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc de les intervencions per al desenvolupament rural de les Illes Balears 2023-2027, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social
No estar sancionades o condemnades els darrers tres anys, per una resolució administrativa o per una sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
No incorre en alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Acreditam que en cas de subvencions d'un import superior a 30.000,00 €, els sol·licitants diferents a les entitats de dret públic, amb ànim de lucre i subjectes a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, compleixen els terminis de pagament que preveu la Llei 3/2004, de 29 de desembre.
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
Publicat fins el dia 31 de març de 2025
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA)
Contacte
Servei o Secció responsable
Ajudes Al Desenvolupament Rural
C/ de la Reina Constança, 4.
Tel.: 971176555
- Fax: 971176871
(gcanos@fogaiba.caib.es)