Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions per executar projectes de cooperació per al desenvolupament per a l'any 2023

L'objecte d'aquestes ajudes és el finançament de projectes que tinguin com a finalitat contribuir al desenvolupament humà i sostenible basat en l'equitat de gènere, orientat a superar les desigualtats globals, l'ús insostenible de l'ecosistema i a garantir els Drets Humans de la població dels països dels territoris del sud.

La finalitat és contribuir al reconeixement i compliment efectiu dels drets humans, l'assoliment de les metes de l'Agenda 2030 i dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS), generar en la població local, els agents i administracions locals capacitats perquè siguin protagonistes de les seves lluites i demandes —posant especial atenció a l'enfocament de gènere en el desenvolupament (GED)— col·laborar per transformar els sistemes que generen desigualtats i treballar per a la conservació i l'accés equitatiu als recursos naturals.

Codi SIA

2980817

Persones destinatàries

Entitats jurídiques privades sense ànim de lucre radicades a les Illes Balears que duguin a terme activitats en matèria de cooperació al desenvolupament i solidaritat.

Termini per a resoldre i notificar

Les resolucions dictades en aquest procediment, tant de concessió com de denegació, han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió la quantia de la subvenció concedida. D'acord amb l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, s'han de publicar en el web http://dgcooper.caib.es, en el termini màxim de sis mesos comptadors des de la data de finalització de presentació de les sol·licituds, i també en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, segons l'article 45.3 de la Llei 39/2015.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Les ONGD beneficiàries han de complir els requisits següents:

a) Estar inscrites en el Registre d'ONGD de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 43 del Decret 15/2018.

b) La constitució legal de l'entitat i la seva presència efectiva a les Illes Balears s'han d'haver produït, com a mínim, dos anys abans de la publicació de la convocatòria. A l'efecte del que s'estableix respecte del requisit de l'antiguitat que han d'acreditar les entitats beneficiàries, en el cas de successió d'entitats s'ha de respectar l'antiguitat originària de l'entitat, sempre que aquesta circumstància s'acrediti en els nous estatuts.

c) Disposar de l'organització i de la capacitat suficients i necessàries a les Illes Balears per garantir que es compleixi l'activitat objecte de subvenció i, en els casos en què ho estableix la convocatòria, acreditar l'experiència en cooperació i la capacitat operativa necessàries mitjançant la memòria d'activitats.

d) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Els estats, les organitzacions internacionals de dret públic creades per tractat o acord internacional i les persones jurídiques estrangeres, públiques o privades, sense ànim de lucre han de complir aquest requisit quan sigui exigible legalment.

e) Haver justificat suficientment les subvencions o ajudes rebudes anteriorment del Govern de les Illes Balears, si n'és el cas.

f) No estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador.

g) Executar els projectes mitjançant l'actuació d'un o diversos socis locals en el territori del Sud. S'entén per soci local o contrapart estrangera la persona jurídica creada i reconeguda legalment en el registre oficial corresponent com a entitat nacional sense ànim de lucre, d'acord amb la legislació del país on s'ha de desplegar l'acció, que manté relacions de col·laboració amb l'entitat beneficiària i que assumeix, en tot o en part, l'execució directa de les actuacions objecte d'ajuda. D'una manera excepcional, també es consideren socis locals entitats que, malgrat no tenir personalitat jurídica reconeguda en el país on s'executa el projecte, no tenen ànim de lucre, si s'acredita que desenvolupen actuacions en el país on s'executa el projecte i que poden dur a terme activitats en matèria de cooperació al desenvolupament, mitjançant un certificat de l'entitat sol·licitant. Aquest requisit addicional s'ha d'acreditar, si escau, mitjançant la documentació adjunta a la sol·licitud d'ajuda.

h) No incórrer en cap de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

i) No haver estat mai objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Documentació a presentar

Punt 5 de la convocatòria:

5. Documentació que s'ha de presentar

5.1. Les ONGD sol·licitants han de presentar amb la sol·licitud la documentació següent:

a) El formulari del projecte d'acord amb el model normalitzat, en el qual han de constar els antecedents, els objectius i els recursos humans i materials necessaris per executar les activitats, la població subjecte final i el pressupost, amb detall dels ingressos i les despeses o inversions prevists.

b) Declaració responsable relativa a la veracitat de les dades bancàries (n'ha de tenir la titularitat l'entitat sol·licitant), d'acord amb el model normalitzat disponible en el web http://dgcooper.caib.es. En el cas que els comptes ja estiguin d'alta a la Comunitat Autònoma, n'hi ha prou d'especificar en quin s'ha de fer el pagament.

c) En el cas de les fundacions, document acreditatiu d'estar al corrent en el compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.

d) Declaració responsable relativa al compliment de les disposicions del Reial decret 519/2006, de 28 d'abril, pel qual s'estableix l'Estatut dels cooperants, especialment les relatives a l'assegurança dels cooperants.

e) Un certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària en què consti que està al corrent en el pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat, en el cas que l'entitat sol·licitant denegui expressament en la sol·licitud l'autorització perquè es comprovi d'ofici.

f) D'acord amb els models normalitzats disponibles en el web http://dgcooper.caib.es, les declaracions responsables següents:

· De compliment de les obligacions que estableixen per a les entitats beneficiàries l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, l'article 21 del Decret 15/2018 i aquesta convocatòria.

· De no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajut, d'acord amb la normativa aplicable, i de no haver estat mai objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

· De disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció en el moment que es publica la convocatòria.

· De totes les ajudes i les subvencions sol·licitades a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que s'hagin concedit a l'entitat.

g) L'organigrama actualitzat i la composició de l'òrgan directiu de l'ONGD sol·licitant.

5.2. Pel que fa al soci local, s'ha de presentar una còpia de la documentació següent:

a) Estatuts de l'entitat, inscrits formalment en el registre que correspongui.

b) Certificat expedit per l'organisme oficial competent que acrediti que l'entitat té personalitat jurídica en el país on radica.

c) Document d'identificació del responsable legal i el seu nomenament com a tal.

d) En el cas que el soci local sigui una administració pública, original o còpia compulsada del certificat de compromís de participació en el projecte.

e) En el cas que el soci local sigui una entitat sense personalitat jurídica, un certificat de l'entitat sol·licitant en què s'acredita que desenvolupen actuacions en el país on s'executa el projecte i que poden dur a terme activitats en matèria de cooperació al desenvolupament.

Tota la documentació del soci local s'ha de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de les Illes Balears, en anglès, en francès o en portuguès. Pot haver-hi més d'un soci local.

5.3. En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, s'ha de notificar a l'òrgan competent per resoldre el procediment qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es notifiqui el tancament de l'expedient.

5.4. En els projectes que ho requereixin, cal presentar documents probatoris de la titularitat de propietats o drets sobre els immobles, sempre que estiguin vinculats intrínsecament, d'una manera exclusiva o proporcional, a la intervenció que s'ha de desenvolupar.

5.5. L'entitat sol·licitant pot presentar qualsevol altra documentació addicional que avali la bona execució del projecte, com per exemple: material gràfic o audiovisual que complementa la informació presentada; mapes generals i de localització detallada de l'actuació; estudis d'identificació prèvia a l'actuació, estudis de viabilitat, pla o programa marc de desenvolupament (comunal, municipal, departamental, estatal, regional o d'un altre àmbit) en el qual encaixa la intervenció; carta o document de consentiment previ informat de les persones destinatàries de l'actuació; documents estratègics de l'entitat o del soci local; factures proforma; pressuposts professionals o peritatges; memòria de les entitats, etc. Aquesta documentació complementària s'ha de presentar com a annex. Juntament amb la documentació, s'ha d'incloure una llista dels annexos presentats. En cap cas, l'aportació d'aquest material no substitueix la informació inclosa en el formulari.

5.6 D'ofici, l'òrgan instructor ha d'adjuntar a la sol·licitud l'acreditació que l'entitat està corrent de les obligacions amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; i en cas que l'entitat s'hi oposi expressament, ho haurà d'acreditar.

5.7. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits o no incorporin la documentació esmentada, s'ha de requerir a l'entitat interessada que esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, amb l'advertiment que, si transcorre el termini de deu dies hàbils i no ho ha fet, es considerarà que desisteix de la petició i s'arxivarà l'expedient sense més tràmits, amb la resolució prèvia corresponent, en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.

5.8 Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable al sol·licitant de la subvenció, per la falta d'acompliment d'algun tràmit preceptiu en el termini atorgat a l'efecte, se'l podrà declarar decaigut en el dret al tràmit corresponent, i l'òrgan instructor proposarà a la consellera d'Afers Social i Esports la resolució del procediment; no obstant, sempre que no afecti tercers, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els efectes legals, si es produís abans o dins dia en què es notifiqui la resolució en què es tengui per transcorregut el termini.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini de presentació de sol·licituds, d'ambdues modalitats, és de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Fins dia 30 de març de 2023.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisits

Haver presentat una sol·licitud en aquesta convocatòria de subvencions.

Especificar el número del registre d'entrada o el número d'expedient al que s'ha d'adjuntar la documentació.

Documentació a presentar

Termini màxim

Sense termini

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Al·legacions a la proposta de resolució provisional / Reformulació

Requisits

Punt 9.5. de la convocatòria: Atès l'informe de la Comissió Avaluadora, si escau, l'òrgan instructor ha de donar un termini d'audiència prèvia i reformulació a les ONGD mitjançant una proposta de resolució provisional, que s'ha de publicar en el web http://dgcooper.caib.es, perquè en el termini de 15 dies hàbils puguin presentar al·legacions a la puntuació obtinguda o reformular el projecte presentat en els termes establerts en el punt 11 d'aquesta convocatòria.

Punt 11 de la convocatòria: Factors de correcció i reformulació del projecte

11.1. L'òrgan instructor pot aplicar factors de correcció consistents a reduir o excloure determinades despeses directes o indirectes relatives al cost del projecte, amb una motivació prèvia que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.

11.2. Quant a la reformulació, cal atenir-se al que disposa l'article 19 del Decret 15/2018. El termini d'audiència prèvia i reformulació del projecte és de 15 dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la proposta de resolució provisional.

11.3. La reformulació s'ha de presentar segons el model normalitzat que proporciona la Direcció General de Cooperació, disponible en el web http://dgcooper.caib.es. En el cas que s'apreciïn defectes esmenables en la reformulació presentada, s'ha de concedir a l'entitat interessada un termini de deu dies perquè pugui esmenar-los.

11.4. Si la proposta de resolució provisional de la subvenció és d'una quantia inferior a la sol·licitada, l'òrgan instructor pot donar audiència prèvia a l'entitat sol·licitant perquè presenti una proposta de reformulació tècnica i pressupostària del projecte inicial que s'adapti a la quantia proposada. En el pressupost reformulat s'han d'ajustar, si escau, els límits percentuals establerts en aquesta convocatòria per a determinades despeses, que s'hauran de calcular sobre la subvenció concedida finalment. La reformulació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts. En tot cas, cal atenir-se al que disposa l'article 19 del Decret 15/2018.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini d'audiència prèvia i reformulació del projecte és de 15 dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la proposta de resolució provisional.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Acceptació de la proposta de resolució definitiva

Requisits

Punt 9.6 de la convocatòria: L'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució, que s'ha de publicar en el web http://dgcooper.caib.es, i s'ha d'atorgar a les entitats beneficiàries un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de la proposta de resolució, per acceptar la subvenció o renunciar-hi. L'acceptació i la renúncia s'han de dur a terme d'una manera expressa per qualsevol mitjà que permeti tenir-ne constància.

Documentació a presentar

Acceptació

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Per acceptar la subvenció o renunciar-hi, deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de la proposta de resolució definitiva.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Sol·licitud de modificacions del projecte i/o terminis

Requisits

Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament després d'aparèixer les circumstàncies que les justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

Documentació a presentar

Sol·licitud de modificacions del projecte segons model normalitzat

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

sense termini

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Seguiment tècnic

Requisits

Punt 16.1 de la convocatòria:

L'entitat beneficiària ha de lliurar un informe tècnic de seguiment de l'execució del projecte cada sis mesos, des que comenci l'activitat objecte de l'ajut.

Documentació a presentar

Punt 16.2 de la convocatòria:

Aquests informes s'han de presentar, d'acord amb el model disponible en el web http://dgcooper.caib.es, i no han d'incloure factures o altres justificants de les despeses.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Punt 16.3 de la convocatòria:

El termini per presentar aquest l'informe de seguiment és de quinze dies, una vegada complert cada període de sis mesos d'execució. Aquest termini no és susceptible d'ampliació.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Justificació del projecte

Requisits

L'entitat beneficiària ha de justificar tot el projecte aprovat en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la data d'acabament de l'execució, mitjançant la modalitat de compte justificatiu, d'acord amb els models normalitzats proporcionats per la Direcció General de Cooperació i Immigració i disponibles en el web http://dgcooper.caib.es i que s'adjunta a aquest tràmit.

Documentació a presentar

La memòria justificativa final que s'ha de presentar ha de contenir la documentació següent:

· Un informe tècnic complet i detallat del projecte executat en conjunt d'acord amb el model de la Direcció General de Cooperació, disponible en aquest web

· En el cas que el projecte tengui prevista una avaluació externa, aquesta anirà acompanyada d'un resum dels principals resultats assolits.

· Informe gràfic de l'execució del projecte.

· Una justificació econòmica, en els termes indicats en el punt 18 de la convocatòria.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

L'entitat beneficiària ha de justificar tot el projecte aprovat en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la data d'acabament de l'execució.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Cooperació i Immigració

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar