Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Autoritzacions per a crema de material vegetal a terrenys forestals i àrees contigües a terreny forestal

Instruccions que s'han de seguir per sol·licitar autoritzacions per a crema de material vegetal en terrenys forestals i àrees contigües a terreny forestal

Código SIA

208372

Personas destinatarias

Titular o gestora autoritzada de finca rústica

Plazo máximo para la resolución y notificación

Segon normativa aplicable

Silencio administrativo

Segon normativa aplicable

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

En època de perill alt (1 de maig a 15 d'octubre):

- Està prohibit fer foc en terreny forestal i a menys de 50 m de terreny forestal.

- Es poden autoritzar cremes en terreny agrícola a més de 50 m de terreny forestal i fins 500 m de terreny forestal.

Fora d'època de perill baix (16 d'octubre a 30 d'abril):

- Es poden autoritzar cremes en terreny forestal.

En tots els casos, caldrà comprovar tres aspectes per saber si cremar restes vegetals o fer ús del foc està "Permès amb precaució", cal una "Autorització administrativa" o està totalment "Prohibit":

(1) Nivell diàri d'Alerta Foc (als mapes de la pàgina alertafoc.caib.es)

(2) Tipus de terreny (al quadre de la pàgina alertafoc.caib.es)

(3) Època de perill (al quadre de la pàgina alertafoc.caib.es)

Les autoritzacions atorgades podran ser suspeses temporalment per fenòmens meteorològics adversos (Alerta Foc 3) o risc d'incendi forestal significatiu (Alerta Foc 4), de conformitat amb la Resolució del conseller de Medi Ambient i Territori d'establiment de mesures per adaptar la regulació d'ús del foc en l'àmbit insular a la Llei 43/2003, de 21 de novembre, de Forests, modificada pel Reial decret llei 15/2022, de 1 d'agost, pel qual s'adopten mesures urgents en matèria d'incendis forestals.

Órgano competente para resolver

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Trámites

X

Sol·licitud d'autorització

Requisitos

Titulars o gestors autoritzats de finques rústiques

Documentación a presentar

La presentació d'aquesta es pot realitzar mitjançant qualsevol dels registres i els mitjans que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Es podrà concertar prèviament una visita en el punt de crema amb un/a Agent de Medi Ambient (AMA) o facultatiu forestal a l'efecte de facilitar la tramitació de la sol·licitud. El telèfon de contacte per a la realització de la visita es facilitarà a través del telèfon 971 17 66 77 o a través de l'adreça electrònica forestal@caib.es.

Modelos:

Plazo máximo

- 1 de maig a 15 d'octubre: per a terreny agrícola a mes de 50 m de terreny forestal i fins a 500 m de terreny forestal

- 16 d'octubre a 30 d'abril: per a terreny forestal

Més informació a alertafoc.caib.es

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl

Tel.: 971176677 - Fax: 971176712

(forestal@caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar