Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Autorització per a l'activitat de transport privat complementari de mercaderies (MPC).

Nova autorització d'empresa, alta de còpies, visat, rehabilitació, substitució, transmissions, renúncia, altres tràmits.

Codi SIA

208343

Persones destinatàries

Empreses

Termini per a resoldre i notificar

Cinc mesos comptats des de la data en que la sol·licitud ha tingut entrada en el registre de la direcció general de Transports (art. 2 del Reial decret 1772/ 1994, de 5 d'agost, pel qual s'adeqüen determinats procediments administratius en matèria de transports i carreteres a la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Regim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Mobilitat

Tràmits

X

NOVA AUTORITZACIÓ D'EMPRESA

Requisits

1. No estar en possessió de cap autorització de transport públic.

2. L'activitat principal de l'empresa no pot ser la de transport.

3. Les mercaderies hauran de pertànyer a l'empresa o estar relacionades directament amb la seva activitat econòmica principal.

4. L'origen o el destí del transport haurà de ser un dels llocs en què l'empresa desenvolupi treballs relacionats amb la seva activitat principal.

5. Els vehicles han d'estar matriculats a Espanya i disposar d'ells en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari.

6. Els conductors dels vehicles hauran de trobar-se integrats a l'organització de l'empresa i comptar amb les habilitacions pertinents.

7. El transport no podrà ser contractat ni facturat de forma independent.

8. Complir les obligacions de caràcter fiscal, laboral i social exigides per la legislació vigent.

NOTA IMPORTANT:

Durant la realització del transport s'haurà de dur a bord del vehicle la documentació justificativa dels punts 3, 5 i 6.

Documentació a presentar

a) Justificant d'alta en la Declaració Censal a l'epígraf corresponent segons l'activitat principal realitzada (mod. 036).

b) Memòria explicativa que justifiqui la necessitat de realitzar transports privats complementaris, així com la presentació de documentació justificativa del volum de mercaderies adquirides, produïdes i venudes per l'empresa (darrers models 190 IRPF i 390 IVA presentats) i del nombre de clients i proveïdors, per tal de justificar la concordança amb el volum de flota que es pretén.

c) En el cas de què es disposi el vehicle/s mitjançant arrendament ordinari, s'haurà d'aportar el contracte corresponent amb una empresa arrendadora.

d) Comunicar, el titular de l'autorització, la direcció de correu electrònica.

e) Document d'ingrés de la taxa.

Termini màxim

Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ordenació del Transport

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

Observacions

La realització de transport privat complementari de mercaderies, com a complement necessari o adequat pel desenvolupament de la seva activitat principal, estarà supeditada a la possessió d’una autorització expedida per l’òrgan competent si el vehicle supera els 3500 kg de MMA. (Article 103.1 de la LOTT)

En el supòsit de tramitació per part d’una gestoria/representant, s’haurà de presentar el document de poder o mandat de representació corresponent.

La sol·licitud s’ha de fer telemàticament a través de la Seu Electrònica del Ministeri de Foment.

X

VISAT D'AUTORITZACIÓ D'EMPRESA

Requisits

Els mateixos que s'han de tenir per sol·licitar una NOVA AUTORIZACIÓ D'EMPRESA DE TRANSPORT PRIVAT COMPLEMENTARI DE MERCADERIES.

Documentació a presentar

a) Document d'ingrés de la taxa.

En tot cas, s'ha de comunicar qualsevol canvi relacionat amb els requisits que s'hagi produït des de l'autorització inicial.

Les autoritzacions de transport privat complementari perdran automàticament la seva validesa per manca de visat

Termini màxim

Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ordenació del Transport

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

Observacions

Destinat a persones físiques o jurídiques, titulars d’autoritzacions, a les quals correspongui realitzar el visat bianual. La data per fer el visat ve determinada pel darrer número del CIF/NIF i va en consonància amb el mateix número de mes del calendari. El mes d’agost és inhàbil a l’hora de visar, per la qual cosa els CIF/NIF acabats en 8, en 9 i en 0 es visaran en setembre, octubre i novembre, respectivament.

En el supòsit de tramitació per part d’una gestoria/representant, s’haurà de presentar el document de poder o mandat de representació corresponent.

La sol·licitud s’ha de fer telemàticament a través de la Seu Electrònica del Ministeri de Foment.

X

REHABILITACIÓ D'AUTORITZACIÓ D'EMPRESA

Requisits

Els mateixos que s'han de tenir per sol·licitar el VISAT D'AUTORITZACIONS D'EMPRESA DE TRANSPORT PRIVAT COMPLEMENTARI DE MERCADERIES.

Documentació a presentar

a) Document d'ingrés de la taxa.

Termini màxim

Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ordenació del Transport

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

Observacions

Destinado a aquellos titulares de autorizaciones, que no hayan realizado el visado en el plazo establecido reglamentariamente.

Las autorizaciones de transporte público perderán automáticamente su validez por falta de visado, pero se podrán rehabilitar en el período de un año desde el vencimiento del plazo en que correspondía haber realizado el visado.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Mobilitat

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar