Autorització de posada en servei d'instal·lacions d'elevació d'aigües.
Documentació necessària que s'ha d'aportar per a obtenir una autorització de posada en servei de les instal·lacions que permeten l'elevació d'aigües subterrànies i per tant la explotació del recurs, és a dir per a obtenir la autorització de la instal·lació elèctrica de la bomba d'extracció dins el sondeig (o sondejos). Cada sondeig requereix disposar de la seva pròpia instal·lació i corresponent autorització.
Codi SIA
2402550
Persones destinatàries
Qualsevol persona natural o jurídica que disposi de l'autorització d'explotació d'aigües subterrànies (FASE 2) en un sondeig o sondejos, i que sigui el titular de dita explotació.
Termini per a resoldre i notificar
3 mesos
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
Si
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Observacions
La tramitació completa que comporta una inscripció al registre d'aigües, una autorització o una concessió d'aigües subterrànies es composa de tres fases:
FASE 1: Aprovació de la realització del sondeig (o sondejos).
FASE 2: Inscripció al registre d'Aigües; atorgament d'autorització o concessió i explotació d'aigües.
FASE 3: Autorització de les instal·lacions d'extracció i/o impulsió (bombes).
El procediment "Autorització de posada en servei d'instal·lacions d'elevació d'aigües" es correspon a la FASE 3.
En funció del que s'ha sol·licitat (inscripció o autorització o concessió) la tramitació de les FASES 1 i 2 pot ser conjunta o per separat.
En el cas de les inscripcions, la FASE 2 i la FASE 3 es tramiten de manera conjunta, després d'haver realitzat el sondeig (o sondejos). (PHIB RD 701/2015)
En el cas de les autoritzacions, la FASE 3 es tramita després d'haver finalitzat la FASE 1 i 2 de manera conjunta. El termini per a la sol·licitud de la FASE 3 és d'un any després d'haver obtingut l'autorització de les FASES 1 i 2.
En el cas de les concessions, la FASE 3 es tramita després d'haver finalitzat la FASE 2. El termini per a la sol·licitud de la FASE 3 és d'un any després d'haver obtingut l'autorització de les FASE 2.
La tramitació de la FASE 3 s'ha de fer presentant model de sol·licitud normalitzat i acompanyat de la documentació que es detalla.
En línies generals, rebudes la sol·licitud i documentació requerides, es realitzen els següents tràmits:
· Comprovació de les dades i examen de la documentació, (es demanarà que es completi si escau).
· Inspecció de les instal·lacions (si escau).
· Inici dels tràmits que corresponguin fins a la autorització.
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Direcció General de Recursos Hídrics