Requisits
1.- Tenir 18 anys complerts.
2.- Estar inscrit al Registre de Socorristes Professionals de les Illes Balears (tràmit que es realitza en paral·lel)
3.- Comptar amb qualsevol de les titulacions contemplades en el decret 2/2005, de 24 de gener, regulador de les mesures mínimes de seguretat i protecció que han de complir les platges i zones de bany de les Illes Balears en la seva versió donada pel 27/2015, de 24 d'abril, és a dir:
a.- Qualificació Professional AFD340_2 Socorrisme en espais aquàtics naturals i AFD096_2 Socorrisme en instal·lacions aquàtiques
b.- Certificacions Professionals AFDP0209 Socorrisme en Espais aquàtics naturals i AFDP0109 Socorrisme en instal·lacions aquàtiques
c- Presentar qualsevol certificat professional o títol de de Formació Professional que expressament habiliti per a l'exercici de la professió de socorriste en espais aquàtics naturals o instal·lacions aquàtiques .
*Cal presentar el títol juntament amb els reciclatges corresponents sempre que aquest superi els 4 anys d'antiguitat. Els carnets d'entitats formadores no equivalen a la titulació i/o reciclatges. (Els reciclatges hauran de ser d'un mínim de 16 hores)
Taxes
MD046 .
El concepte és M49 -
https://www.atib.es/ta/modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=3582
Documentació a presentar
1.- Model de sol·licitud
2.- Titulacions i s'escau reciclatges segons normativa.
3.- Fotografia grandària carnet (amb resolució òptima). En cas de tràmit telemàtic en format jpg o similar.
4.- Certificació oficial mèdica o d'aptitud de l'any en curs, on indiqui expressament que es apte per exercir les funcions de socorrista en espais aquàtics naturals o instal·lacions aquàtiques o ambdòs.
5.- Justificant del pagament de la taxa
6.- Fotocopia del DNI o NIE de la persona sol·lictant juntament amb la identificació personal amb fotografia.
Models:
Termini màxim
no procedeix
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Emergències i Interior
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Ordenació d'Emergències
C/ de Francesc Salvà i Pizà, s/n .
Tel.: 971177100
- Fax: 971784184
(platges@112ib.com)