Requisitos
1. Trasllat per rebre assistència sanitària fora de l'àrea de salut de la localitat de residència, autoritzat pel Servei de Salut de les Illes Balears.
2. Les compensacions seran també aplicables als acompanyants quan, atesa la situació assistencial del pacient, sigui imprescindible l'ajuda d'una altra persona durant el desplaçament i hagi estat autoritzat pel Servei de Salut de les Illes Balears. En qualsevol cas, s'autoritzarà el trasllat amb acompanyant si el pacient té menys de 18 anys o té incapacitat legal
Documentación a presentar
-Justificant o informe d'assistència a consulta o de l'hospitalització amb la data de l'ingrés i alta
Si sol·liciteu dietes per a l'acompanyant:
- Targeta d'embarcament o document equivalent que acrediti el trasllat o trasllats de l'acompanyant autoritzat.
En cas d'hospitalització de l'interessat:
-Justificants setmanals que continua la necessitat de l'acompanyant. Si no n'hi ha, la compensació en concepte de dieta es limitarà a un màxim de 7 dies.
Si sol·licita reintegrament de la despesa en concepte de transport aeri o marítim:
-Factura que acrediti la despesa per aquest concepte.
-Targeta d'embarcament dels viatgers o document equivalent que acrediti que s'ha fet el trasllat.
Si sol·liciteu reintegrament de la despesa en concepte d'allotjament:
- Factura que acrediti la despesa per aquest concepte, amb la data d'entrada i de sortida.
En cas que el centre assistencial estigui ubicat en una província diferent de l'estació marítima o de l'aeroport i calgui fer servir transport terrestre per arribar al centre assistencial, podeu sol·licitar compensació d'aquesta despesa terrestre aportant:
- Document que acrediti la despesa en aquest concepte.
En cas que per prescripció mèdica la persona receptora de l'assistència no es pugui desplaçar per transport aeri i l'estació marítima estigui fora del municipi del centre assistencial, podeu sol·licitar l'import equivalent al cost del desplaçament en taxi entre el centre assistencial i l'estació marítima , aportant:
– Factura de la despesa i la prescripció mèdica corresponent.
Modelos:
Plazo máximo
6 mesos des de la finalització de l'assistència al centre hospitalari de destinació
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Servicio de Prestacions
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servicio de Prestacions
Tel.: 971175909
(prestacions@ibsalut.es)