Ajudes per fomentar l'activitat econòmica de les empreses (Incentius Regionals)
Són incentius regionals els ajuts financers per fomentar l'activitat empresarial i orientar-ne la localització cap a zones prèviament determinades.
Ajudes a fons perdut, concedides per l'Estat, per inversions que impliquin la creació d'un nou establiment, l'ampliació d'un d'existent o el llançament d'una activitat que comporti un canvi fonamental en el producte o el procés de producció d'aquest.
Codi SIA
288330
Persones destinatàries
Persones jurídiques espanyoles o que tinguin la seva residència en territori espanyol.
Termini per a resoldre i notificar
Sis mesos computats des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre del Ministeri d'Hisenda.
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
D'ofici
Fi de la via administrativa
No
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Observacions
La competència en la gestió i resolució és del Ministeri d'Hisenda. La tramitació de les sol·licituds d'ajudes, a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon a la Direcció General de Fons Europeus.
Per més informació: https://www.caib.es/sites/programeseuropeus/ca/incentius_regionals/
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació
Simplificació documental
Documents relacionats amb el procediment
Tràmits
Presentació de la Instància de Sol·licitud (Annex I) i aportació de la documentació requerida
Requisits
1. No haver iniciat la inversió abans d'haver presentat la sol·licitud de subvenció.
2. Ser viables tècnicament, econòmicament i financerament.
3. Autofinançar-se, almenys un 25 % de la seva inversió aprovada i comptar amb un nivell mínim de fons propis.
4. L'ajut ha de tenir un efecte incentivador.
5. La inversió subvencionable ha de ser igual o superior a 900.000 euros (sense IVA).
Documentació a presentar
La documentació ha de dirigir-se a la: Direcció General de Fons Europeus
Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació
c/Palau Reial nº 17- 07001- Palma.
Models:
- Instància de sol·licitud (Annex I).
- Resum de dades bàsiques
- Acreditació de circumstàncies personals o registrals
- Memòria del projecte d'inversió i annex del qüestionari mediambiental
- Declaració de l'existència d'efecte incentivador
- Declaració responsable de no inici d'inversions i de no existència d'acord irrevocable per fer el projecte
- Declaració responsable d'altres ajuts
- Declaració responsable relativa a la condició de PIME
- Declaració responsable de l'empresa de no estar en crisis a tenor de les Directrius de Salvament i Reestructuració
- Declaració responsable d'estar al corrent en el reintegrament de subvencions
- Declaració de no reubicació d'activitat
- Autorització de les administracions públiques per sol·licitar dades a l'Agencia Estatal d'Administració Tributaria i a la Tresoreria General de la Seguretat Social
- Model d'autorització - CAIB
- Renuncia FEADER
- Declaració de no causar perjudicis significatius a objectius medioambientals
Termini màxim
Convocatòria oberta fins el 31 de desembre de 2027.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Fons Europeus
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Fons Europeu de Desenvolupament Regional
C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177277
(incentiusregionals@cbe.caib.es)
Sol·licitud de pròrroga.
Requisits
Sol·licitar abans del termini de fi de vigència
Documentació a presentar
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Sol·licitar abans del termini de fi de vigència
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Fons Europeus
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Fons Europeu de Desenvolupament Regional
C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177277
(incentiusregionals@cbe.caib.es)
Sol·licitud de liquidació de subvenció (cobrament).
Requisits
Tots el recollits a la resol·lució individual de concessió de l'ajut
Documentació a presentar
S'ha presentar un ofici a on es detalli tota la documentació presentada.
Nota: Pot consultar la relació de documents a presentar a la web
Models:
- 5. Quadre comparatiu Inversió aprovada vs justificada
- 6. Calendari d'inversions segons model normalitzat signat i segellat per l'empresa
- 7. Relació de justificants d'inversió (format Excel)
- 8. Inventari de béns signat per l'empresa
- 9. Declaració d'adequació del projecte signat i segellat per l'empresa
- 10. Estat evolutiu de la plantilla de la societat
- 11. Autorització al Ministeri d'Hisenda per sol·licitar VILE, informe de situació de deute i obligacions tributàries.
- 12. Autorització a la CCAA per sol·licitar VILE i informe de situació de deute
- 26. Declaració d'altres ajudes signada i segellada per l'empresa
- 27. Declaració d'estar al corrent en el reintegrament de subvencions signada i segellada per l'empresa
- 28. Declaració responsable de no estar sotmès a les prohibicions de l'article 15 del Reial decret 889/2007 signada i segellada per l'empresa
- 29. Declaració del principi de no causar un perjudici significatiu a objectius mediambientals (DNSH)
- 33. Sol·licitud de cobrament de subvenció (Annex IV)
- 34. Alta de tercers estatal (imprès de designació de compte bancari).
- 35. Sol·licitud liquidació de subvenció a entitat financera (revers Annex V), si és el cas
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Dins el termini dels quatre mesos següents a la finalització del termini de vigència (Art. 34) Real Decret 899/2007, de 6 de juliol, pel que s'aprova el Reglament dels incentius regionals, de desenvolupament de la Llei 50/1985 de 27 de desembre).
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Fons Europeu de Desenvolupament Regional
C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177277
(incentiusregionals@cbe.caib.es)
Observacions
Normativa aplicable pel procediment de cobrament:
Justificació del compliment de condicions, art.2 de l'Ordre EHA/2874/2009, per la qual s'aproven les normes complementàries per a la tramitació i la gestió d'incentius regionals.
Compliment de les condicions finals, art. 34 del Reial decret 899/2007, de 6 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament dels incentius regionals, de desplegament de la Llei 50/1985 de 27 de desembre.
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Direcció General de Fons Europeus
Finalitat
gestió del procediment d'ajudes per fomentar l'activitat econòmica de les empreses (incentius), en base al que estableix la Llei 50/1985, de 27 de desembre, d'incentius regionals per a la correcció de desequilibris econòmics interterritorials i el Reial decret 899/2007, de 6 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament dels incentius regionals, de desenvolupament de la Llei 50/1985, de 27 de desembre, i l'Ordre EHA/2874/2009, de 15 d'octubre, pel qual s'aproven normes complementàries per a la tramitació i gestió dels incentius regionals prevists en la Llei 50/1985, de 27 de desembre i que per obligació legal s'han de facilitar al responsable del tractament (art. 6.1, lletra f del RGPD).
Legitimació
Protegir interessos vitals de l'interessat o d'altra persona física
Destinatari
se cediran a la Subdirecció General d'Incentius Regionals del Ministeri d'Hisenda, als efectes de complir amb allò que preveu l'Ordre EHA/2874/2009, de 15 d'octubre, pel qual s'aproven normes complementàries per a la tramitació i gestió dels incentius regionals prevists en la Llei 50/1985, de 27 de desembre.
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Informació adicional