Ajudes a la inversió per fomentar l'activitat empresarial a les Illes Balears (Incentius Regionals)
Ajudes a fons perdut, concedides per l'Estat, per inversions que impliquin la creació d'un nou establiment, l'ampliació d'un d'existent o el llançament d'una activitat que comporti un canvi fonamental en el producte o el procés de producció d'aquest.
Codi SIA
288330
Persones destinatàries
Persones jurídiques espanyoles o que tinguin la seva residència en territori espanyol.
Termini per a resoldre i notificar
Sis mesos computats des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre del Ministeri d'Hisenda.
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
D'ofici
Fi de la via administrativa
No
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Observacions
La competència en la gestió i resolució és del Ministeri d'Hisenda. La tramitació de les sol·licituds d'ajudes, a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon a la Direcció General de Fons Europeus.
Per més informació: https://www.caib.es/sites/programeseuropeus/ca/incentius_regionals/
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació
Simplificació documental
Tràmits
Presentació de la Instància de Sol·licitud (Annex I) i aportació de la documentació requerida
Requisits
1. No haver iniciat la inversió abans d'haver presentat la sol·licitud de subvenció.
2. Ser viables tècnicament, econòmicament i financerament.
3. Autofinançar-se, almenys un 25 % de la seva inversió aprovada i comptar amb un nivell mínim de fons propis.
4. L'ajut ha de tenir un efecte incentivador.
5. La inversió subvencionable ha de ser igual o superior a 900.000 euros (sense IVA).
Documentació a presentar
La documentació ha de dirigir-se a la: Direcció General de Fons Europeus
Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació
c/Palau Reial nº 17- 07001- Palma.
Documents relacionats amb el tràmit:
- Llistat dels documents a presentar per sol·licitar una subvenció d'Incentius Regionals
- Acreditació de circumstàncies personals o registrals
- Instància de sol·licitud (Annex I).
- Memòria del projecte d'inversió
- Qüestionari mediambiental
- Intruccions qüestionari ambiental
- Declaració responsable d'altres ajuts
- Autorització de les administracions públiques per sol·licitar dades a l'Agencia Estatal d'Administració Tributaria i a la Tresoreria General de la Seguretat Social
- Model d'autorització - CAIB
- Declaració responsable de no inici d'inversions i de no existència d'acord irrevocable per fer el projecte
- Declaració de l'existència d'efecte incentivador
- Declaració responsable relativa a la condició de PIME
- Declaració responsable de l'empresa de no estar en crisis a tenor de les Directrius de Salvament i Reestructuració
- Declaració de no reubicació d'activitat
- Declaració responsable d'estar al corrent en el reintegrament de subvencions
- Declaració de no causar perjudicis significatius a objectius medioambientals
- Renuncia FEADER
- Declaració de compliment del principi de garantir la protecció davant el canvi climàtic de les inversions en infraestructures la vida útil de les quals sigui como mínim de cinc anys (art. 2.42 y 73.2j) del Reglament UE 2021/1060).
- Avaluació de la protecció davant el canvi climàtic (per projectes de quantia inferior a 10M€).
- Guia JASPER protecció davant el canvi climàtic
- Extracte Guia JASPER protecció davant el canvi climàtic
Termini màxim
Convocatòria oberta fins el 31 de desembre de 2027.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Projectes Estratègics, Fons Europeus i Simplificació Administrativa
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament de Fons Europeus
(incentiusregionals@caib.es)
Aportació de documents
Requisits
Aportació de documentació (sense requeriment previ de l'administració) com l'acceptació de la subvenció, l'acreditació de la presentació de la Resolució Individual en el Registre Mercantil, l'acreditació de les autoritzacions, llicencies i permisos per l'execució de les inversions i l'acreditació del manteniment de l'ocupació i de les inversions.
Documentació a presentar
Termini màxim
Els establerts a la Resolució individual de concessió
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Projectes Estratègics, Fons Europeus i Simplificació Administrativa
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament de Fons Europeus
(incentiusregionals@caib.es)
Sol·licitud de modificació de terminis (pròrroga/reducció vigència).
Requisits
Sol·licitar abans del termini de fi de vigència
Documentació a presentar
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Sol·licitar abans del termini de fi de vigència
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Projectes Estratègics, Fons Europeus i Simplificació Administrativa
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament de Fons Europeus
(incentiusregionals@caib.es)
Sol·licitud de modificació del projecte d'inversió
Requisits
Per incidències posteriors a la concessió sempre que es referesqui a:
a) Modificacions al projecte inicial, sempre i quan aquestes suposin, una minoració dels incentius concedits, de l'import de la inversió aprovada o del nombre dels llocs de treball a crear, que no excedeixin del 10 per 100 dels inicialment aprovats.
b) Canvi de denominació o de les circumstàncies societàries amb canvi de titularitat o sense que afectin el projecte.
c) Canvi d'ubicació del projecte quan es produeixi dins de la mateixa zona de promoció econòmica.
d) Modificacions dels terminis i/o calendaris de compliment de condicions per a l'execució del projecte i per al compliment de les condicions particulars de la concessió, que hauran de sol·licitar-se almenys 2 mesos abans del venciment dels mateixos.
e) Modificacions dels llocs de treball a mantenir pel titular com a conseqüència d'operacions societàries.
Documentació a presentar
Ofici explicant el motius de la modificació
Termini màxim
Dintre el termini de vigència
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Projectes Estratègics, Fons Europeus i Simplificació Administrativa
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament de Fons Europeus
(incentiusregionals@caib.es)
Sol·licitud de liquidació de subvenció (cobrament)
Requisits
Tots el recollits a la resol·lució individual de concessió de l'ajut
Documentació a presentar
S'ha presentar un ofici a on es detalli tota la documentació presentada.
Nota: Pot consultar la relació de documents a presentar a la web
Documents relacionats amb el tràmit:
- Llistat de documents a presentar pel cobrament de la subvenció
- Relació de justificants d'inversió (format Excel)
- Calendari d'inversions segons model normalitzat signat i segellat per l'empresa
- Quadre comparatiu Inversió aprovada vs justificada
- Inventari de béns signat per l'empresa
- Estat evolutiu de la plantilla de la societat
- Autorització al Ministeri d'Hisenda per sol·licitar VILE, informe de situació de deute i obligacions tributàries.
- Autorització a la CCAA per sol·licitar VILE i informe de situació de deute
- Declaració d'estar al corrent en el reintegrament de subvencions signada i segellada per l'empresa
- Declaració responsable de no estar sotmès a les prohibicions de l'article 15
- Declaració d'altres ajudes signada i segellada per l'empresa
- Declaració del principi de no causar un perjudici significatiu a objectius mediambientals (DNSH)
- Sol·licitud de cobrament de subvenció (Annex II)
- Alta en Ficher Central deTercers (designació de compte bancari)
- Renuncia a recibir ayudas FEADER
- Declaració d'acceptació d'incompliment (Procediment d'incompliment abreujat)
Termini màxim
Dins el termini dels quatre mesos següents a la finalització del termini de vigència (Art. 34) Real Decret 899/2007, de 6 de juliol, pel que s'aprova el Reglament dels incentius regionals, de desenvolupament de la Llei 50/1985 de 27 de desembre).
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament de Fons Europeus
(incentiusregionals@caib.es)
Observacions
Normativa aplicable pel procediment de cobrament:
Justificació del compliment de condicions, art.2 de l'Ordre HAC/714/2024, per la qual s'aproven les normes complementàries per a la tramitació i la gestió d'incentius regionals.
Compliment de les condicions finals, art. 34 del Reial decret 899/2007, de 6 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament dels incentius regionals, de desplegament de la Llei 50/1985 de 27 de desembre.
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Direcció General de Projectes Estratègics, Fons Europeus i Simplificació Administrativa
Finalitat
gestió del procediment d'ajudes per fomentar l'activitat econòmica de les empreses (incentius), en base al que estableix la Llei 50/1985, de 27 de desembre, d'incentius regionals per a la correcció de desequilibris econòmics interterritorials i el Reial decret 899/2007, de 6 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament dels incentius regionals, de desenvolupament de la Llei 50/1985, de 27 de desembre, i l'Ordre HAC/714/2024, de 2 Joliol, pel qual s'aproven normes complementàries per a la tramitació i gestió dels incentius regionals prevists en la Llei 50/1985, de 27 de desembre i que per obligació legal s'han de facilitar al responsable del tractament (art. 6.1, lletra f del RGPD).
Legitimació
Protegir interessos vitals de l'interessat o d'altra persona física
Destinatari
se cediran a la Subdirecció General d'Incentius Regionals del Ministeri d'Hisenda, als efectes de complir amb allò que preveu l'Ordre HAC/714/2024, de 2 de joliol, pel qual s'aproven normes complementàries per a la tramitació i gestió dels incentius regionals prevists en la Llei 50/1985, de 27 de desembre.
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Informació adicional