Ajut públic destinat a promoure actuacions d'inversió per a la modernització de l'estructura digital de l'activitat industrial (2021)
Adreçat a la promoció i implantació de la digitalització i el conjunt de tècniques i equips informàtics que permeten comunicar-se a distància per via electrònica (TIC) de les empreses industrials situades dins l'àmbit territorial de les Illes Balears.
Consisteix en dos programes destinats a l'adquisició d'actius fixos i l'adquisició d'inversions immaterials associades al procés industrial, que hagin de ser utilitzats o entrar en funcionament per primera vegada.
Són subvencionables les inversions instal·lades, en funcionament, facturades i pagades en el període comprès entre el 2 d'octubre de 2020 i el 10 de novembre de 2021, ambdós inclosos.
El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes.
Codi SIA
287691
Persones destinatàries
Empreses de caràcter industrial amb els epígrafs de l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) inclosos en les divisions 2, 3, 4 i 691.2 de la secció primera corresponent a activitats empresarials, i que estiguin inscrites en la divisió A corresponent a establiments i activitats industrials del Registre Integrat Industrial, o en el Registre Miner de les Illes Balears de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica. També són beneficiàries les empreses incloses en el grup 504 de l'IAE de la secció primera corresponent a activitats empresarials, i que estiguin inscrites en la divisió B del registre integral industrial corresponent a les empreses de serveis relatives a l'activitat industrial.
Queden excloses les societats públiques i entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en què la participació d'aquests ens sigui majoritària. A més, també queden excloses les Unions temporals d'Empreses (UTE's).
Termini per a resoldre i notificar
El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds.
Les resolucions del conseller de Treball, Comerç i Indústria que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada exhaureixen la via administrativa i, contra aquestes, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Direcció General de Política Industrial
Documents relacionats amb el procediment
- FASE I: Sol·licitud de l'ajut
- FASE I: Model orientatiu de memòria tècnica
- Declaració de documentació en poder d'una administració pública (FASE I i FASE II)
- FASE II: Sol·licitud pagament de l'ajut
- FASE II: Model orientatiu de memòria econòmica justificativa
- FASE II: Model orientatiu de memòria justificativa d'actuació
Tràmits
FASE II: Sol·licitud de pagament de l'ajut
Requisits
Les inversions objecte de les ajudes s'han d'executar i pagar en el període comprès entre el 2 d'octubre de 2020 i el 10 de novembre de 2021 (ambdós inclosos).
Les sol·licituds de pagament es poden presentar de forma telemàtica d'acord amb els procediments establerts en la Llei 39/2015, en la web industria.caib.es. El model de sol·licitud que s'ha de presentar és el que figura en l'annex 2 d'aquesta convocatòria i que es troba a la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, situada a la plaça de Son Castelló, 1 (07009 Palma); en qualsevol de les oficines públiques de la UDIT; així com també a la web de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica (industria.caib.es).
Documentació a presentar
4.1. Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, en què es descrigui de manera detallada el projecte i els resultats que s'han obtingut; referències i dades tècniques de les instal·lacions, i document fotogràfic de les actuacions realitzades i, si s'escau, de les plaques de característiques dels actius adquirits. En cas d'inversions corresponents al programa I s'haurà d'adjuntar la còpia del projecte en format digital.
4.2. Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats, que ha de contenir:
4.2.1. Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost, s'han d'indicar les desviacions produïdes.
4.2.2. Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import, procedència i objecte.
4.3. Còpia de les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses i especifiquin clarament la inversió corresponent a l'objecte de la subvenció.
4.4. Còpia del document acreditatiu que justifiqui el pagament de les factures objecte de la subvenció. S'ha d'acreditar d'alguna de les maneres següents:
4.4.1. Còpia de l'extracte bancari del beneficiari, justificatiu del pagament, en el qual figuri la data de la transferència, l'import transferit, la identificació del concepte de transferència a fi que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.
4.4.2. Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyada del corresponent extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en el qual aparegui el càrrec d'aquest xec o pagaré.
No obstant això, per a les factures inferiors a 500 euros (IVA exclòs), és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor.
No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA exclòs).
No s'admeten, en cap cas, com a justificants de la inversió els tiquets de caixa.
Termini màxim
El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades finalitza l'11 de novembre de 2021, o en la data que estableixi la Resolució de concessió, si és posterior.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital o DNI electrònic.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Política Industrial
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de la UDIT, la ITV i el Registre Industrial
C/ del Bastió d'en Sanoguera, 2. Tel.: 971176570 - Fax: 971176811