Requisits
En compliment de l'article 67 de la Llei 39/2015 en la sol·licitud que realitzin els interessats s'han d'especificar les lesions produïdes, la presumpta relació de causalitat entre aquestes i el funcionament del servei públic, l'avaluació econòmica de la responsabilitat patrimonial, si fos possible , i el moment en què la lesió efectivament es va produir, i anirà acompanyada de totes les al·legacions, documents i informacions s'estimin oportuns i de la proposició de prova, concretant els mitjans de què pretengui valer-se el reclamant.
La responsabilitat patrimonial de les Administracions Públiques queda regulada en la secció 1a de el capítol IV de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic.
Documentació a presentar
Nom i llinatges, mitjà electrònic o domicili per notificacions, breu resum dels fets, data de les lesions, centres implicats i relació de causalitat entre les lesions i el funcionament dels centres implicats, quantia de la
Models:
Termini màxim
Es pot presentar la reclamación mentre no hagi transcorregut un any des del fet, en casos de dany físic o psíquic el termini començarà a computar-se des de la curació o seqüeles.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei de Responsabilitat Patrimonial
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Responsabilitat Patrimonial
C/ de la Reina Esclarmunda, 9.
(sscc.urp@ibsalut.es)