Requisits
Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:
a) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquesta obligació, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o entitat sol·licitant haurà d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
b) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant haurà d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
c) Podran ser beneficiàries de les ajudes les persones i entitats el centre de treball de les quals estigui situat a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
d) No podran obtenir la condició de beneficiaris els sol·licitants que concorrin en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
e) El beneficiari ha de complir les exigències imposades per la normativa en matèria de seguretat industrial i minera, i qualsevol altra que sigui aplicable.
f) El beneficiari, per a l'obtenció de les ajudes, ha de presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els punts setè i onzè d'aquesta convocatòria.
g) Només es podrà presentar una sol·licitud per beneficiari. En cas de presentació d'una nova sol·licitud, s'haurà de desistir expressament de l'anterior, en cas de no fer-ho, només es tindrà en compte la primera sol·licitud registrada.
En cas de desistiment exprés, la data en l'ordre de prelació dels expedients serà la de la nova sol·licitud registrada o la data de registre de desistiment en cas que aquest sigui posterior a la segona sol·licitud.
h) En el cas de que el sol·licitant de la subvenció sigui una persona física ha d'estar inscrita en el règim especial de treballadors autònoms o en un règim alternatiu equivalent.
Documentació a presentar
1. Documentació genèrica:
1.1. Original de sol·licitud de subvenció, segons el model de l'annex 1 d'aquesta convocatòria, degudament emplenat i signat correctament, en el qual figura un resum econòmic de l'actuació prevista, d'acord amb el punt segon d'aquesta convocatòria, i els seus pressupostos corresponents.
1.2. En el cas de persones jurídiques: Còpia del document constitutiu de l'entitat (p.e. escritura de constitució) degudament inscrita en el registre corresponent, en cas que sigui obligatori, amb les modificacions necessàries, si escau, per a l'acreditació de la personalitat jurídica del sol·licitant, així com poder suficient a favor del signatari, en cas que aquest no figuri acreditat en l'escriptura, o certificat actualitzat del registre corresponent.
1.3. Respecte de l'acreditació de les obligacions tributàries, la sol·licitud d'ajudes implica l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui obtenir de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de l'Agència Tributària de les Illes Balears la informació relativa al compliment d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant haurà d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
1.4. Pel que fa a l'acreditació del requisit d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, la sol·licitud de les ajudes implica l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui obtenir de la Tresoreria General de la Seguretat Social la informació acreditativa del compliment d'aquesta obligació, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant haurà d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
1.5. Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, que estarà inclosa en la sol·licitud.
1.6. Declaració de no trobar-se en cap de les circumstàncies de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que estarà inclosa en la sol·licitud.
1.7. Declaració relativa a les ajudes de minimis, que estarà inclosa en la sol·licitud.
2. Documentació tècnica: Memòries tècniques, en la qual s'especifiquin aspectes com l'activitat industrial que es desenvolupa, el centre de treball on es du a terme l'actuació, totes les ajudes que hagi sol·licitat o obtingut per a la mateixa inversió, l'abast, les característiques i la repercussió de la inversió a realitzar, i les despeses o inversions previstes amb l'IVA desglossat amb els pressuposts o proformes corresponents d'acord amb l'apartat segon, punt 4. En cas que l'actuació es dugui a terme sobre una màquina existent (apartat segon 4.2.c), s'haurà d'aportar una fotografia de la màquina i de la placa de característiques d'aquesta.
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds és d'un mes, o fins que s'exhaureixi la quantia econòmica assignada en aquesta convocatòria.
Aquest termini d'un mes començarà el desè dia natural comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei de la UDIT, la ITV i el Registre Industrial
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de la UDIT, la ITV i el Registre Industrial
C/ del Bastió d'en Sanoguera, 2.
Tel.: 971176570
(ri@dgindust.caib.es)
Observacions
Les sol·licituds es poden presentar de forma telemàtica d’acord amb els procediments establerts en la Llei 39/2015, en la web industria.caib.es. El model de sol•licitud que s’ha de presentar és el que figura en l’annex 1 d’aquesta convocatòria i que es troben a la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, situada a la plaça de Son Castelló, 1 (07009 Palma); en qualsevol de les oficines públiques de la UDIT; així com també a la web de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica (industria.caib.es).
Les sol·licituds s’han de dirigir a la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, com també per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, acompanyades de la documentació prevista en la convocatòria.
De conformitat amb l’article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d’aquest procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.
Les sol•licituds s’hauran de presentar de forma telemàtica d’acord amb els procediments establerts en la Llei 39/2015.
Si algun dels subjectes a que fa referència l’article 14.2 de la Llei 39/2015 presenta la seva sol•licitud presencialment, serà requerit perquè la repari a través de la seva presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s’hagi duit a terme l’esmena.