Autorització o comunicació d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera (APCA)
Autoritzar les instal·lacions on es realitzen activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera (APCA) del grup A i B
Fixar els condicionants necessaris per a les activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera del grup C
Codi SIA
208327
Persones destinatàries
Titulars de les instal·lacions d'activitats potencialment contaminadores de l'Atmosfera (APCA).
S'entén per instal·lació APCA qualsevol unitat tècnica fixa, mòbil o transportable on es desenvolupi una o més de les activitats enumerades a l'annex IV de la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera, així com qualssevol altres activitats directament vinculades amb aquelles que tinguin relació d'índole tècnica amb les activitats dutes a terme en aquest lloc i puguin tenir repercussions sobre les emissions i la contaminació.
Termini per a resoldre i notificar
Nou mesos (en cas de les autoritzacions)
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
Si
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Simplificació documental
Tràmits
Sol·licitud
Requisits
Ser titular d'una instal·lació on es desenvolupa una activitat classificada com APCA del grup A, B o C segons l'annex IV de la Llei 34/2007
Taxes
M45 - Renovació o modificació APCA grup B . Accés a ATIB - A través del portal de l'Agència Tributaria de les Illes Balears o mitjançant el model 046 a través de l'entitat bancaria
M45 - Comunicació d'APCA grup C . Accés a ATIB
- A través del portal de l'Agència Tributaria de les Illes Balears o mitjançant el model 046 a través de l'entitat bancaria
M45 - Modificació APCA grup C . Accés a ATIB - A través del portal de l'Agència Tributaria de les Illes Balears o mitjançant el model 046 a través de l'entitat bancaria
M45 - Primera autorització APCA grup A . Accés a ATIB - A través del portal de l'Agència Tributaria de les Illes Balears o mitjançant el model 046 a través de l'entitat bancaria
M45 - Primera autorització APCA grup B . Accés a ATIB - A través del portal de l'Agència Tributaria de les Illes Balears o mitjançant el model 046 a través de l'entitat bancaria
M45 - Renovació o modificació APCA grup A . Accés a ATIB
- A través del portal de l'Agència Tributaria de les Illes Balears o mitjançant el model 046 a través de l'entitat bancaria
Documentació a presentar
· Sol·licitud d'autorització o comunicació d'activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera complimentada i signada
· Còpia del justificant de pagament de la taxa corresponent
· Memòria sobre contaminació atmosfèrica
· Document acreditatiu de la titularitat.
· Llicència d'activitat (per instal·lacions existents).
· Declaració d'impacte ambiental (per instal·lacions noves subjectes a impacte ambiental).
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
No aplica
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(atmosfera@energia.caib.es)
Al·legacions en tràmit d'audiència
Requisits
Persona titular d'instal·lació APCA que ha rebut el tràmit d'audiència corresponent a la seva sol·licitud
Documentació a presentar
Les al·legacions o comentaris que estimi oportunes
Models:
Termini màxim
10 dies hàbils a partir de la notificació del tràmit d'audiència
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(atmosfera@energia.caib.es)
Esmena de la sol·licitud
Requisits
Persona titular d'una instal·lació APCA que ha rebut un requeriment d'esmena de deficiències de la seva sol·licitud presentada
Documentació a presentar
Documentació requerida a la notificació del requeriment d'esmena de deficiències
Models:
Termini màxim
10 dies hàbils des de la notificació del requeriment d'esmena de deficiències
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(atmosfera@energia.caib.es)
Presentació de documentació
Requisits
Persona titular d'una instal·lació APCA que hagi realitzat la sol·licitud d'autorització o comunicació d'APCA i que vulgui presentar documentació complementària
Documentació a presentar
Documentació que es consideri
Models:
Termini màxim
Abans de la notificació del tràmit d'audiència
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(atmosfera@energia.caib.es)
Desisitiment de la sol·lcitud
Requisits
Persona titular d'una instal·lació APCA que ha sol·licitat una autorització o una comunicació d'APCA i que vulgui desistir de la seva sol·licitud
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
Abans de la notificació de la resolució final
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(atmosfera@energia.caib.es)
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Finalitat
Tramitació del procediment
Legitimació
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatari
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Informació adicional