Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Inscripció al Registre General de Plans d'Autoprotecció (RGPA)

Permet la inscripció, actualització i revisió dels plans d'autoprotecció que estiguin obligats a inscriure's al Registre General de Plans d'Autoprotecció (RGPA), d'acord amb la normativa vigent.

Codi SIA

208292

Persones destinatàries

Titulars d'activitats, centres, establiments o instal·lacions subjectes a l'obligació de disposar d'un Pla d'Autoprotecció.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Positiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

**** IMPORTANT: A partir de l'1 de gener de 2026, el pagament de la taxa s'haurà d'efectuar dins el mateix tràmit.

Per a més informació podeu consultar la pàgina web del Servei de Planificació d'Emergències i Protecció Civil (https://apps.caib.es/sites/planificacioemergenciesipc/ca/registre-pau-nou/)

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Emergències i Interior

Tràmits

X

Sol·licitud d'inscripció

Requisits

Titulars de les activitats

Taxes

M49 . Taxa per a la inscripció als registres depenents de l'autoritat competent en matèria d'emergències - Telemàtic

Documentació a presentar

Resguard de pagament

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Segons normativa aplicable

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Emergències i Interior

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació d'Emergències

C/ de Francesc Salvà i Pizà, s/n . Tel.: 971177100

(autopro@dgei.caib.es)

Observacions

Podeu realitzar el pagament de la taxa en línia a través del següent enllaç: http://www.atib.es/ta/modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=3582

X

Sol·licitud d'inscripció d'un pla d'autoprotecció d'activitat permanent

Requisits

Ser titular d'una activitat, centre, establiment o instal·lació d'una activitat permanent, és a dir, té una durada indefinida, es desenvolupa de manera estable i continuada en un espai determinat i disposa d'una infraestructura fixa.

Documentació a presentar

Pla d'autoprotecció i plànols de distribució de l'establiment o de l'activitat.

Termini màxim

En qualsevol moment

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Planificació d'Emergències

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació d'Emergències

C/ de Francesc Salvà i Pizà, s/n . Tel.: 971177100

(autopro@dgei.caib.es)

Observacions

Aquest tràmit és únicament per a primeres inscripcions. En cas de disposar ja d’un pla d’autoprotecció inscrit i voler registrar-ne una revisió, s’ha d’utilitzar el tràmit corresponent.

*** IMPORTANT: Aquest tràmit s’activarà el 01/01/2026. Per enregistrar PAUs abans d’aquesta data, per favor utilitzau el primer tràmit: «Sol·licitud d’inscripció». ***

X

Sol·licitud d'inscripció d'un pla d'autoprotecció d'activitat no permanent

Requisits

Ser titular d'una activitat, centre, establiment o instal·lació d'una activitat temporal, aquella que es realitza en un espai concret, té una durada limitada, habitualment no superior a un mes, pot ser puntual (no es repeteix) o discontínua (es repeteix periòdicament).

Documentació a presentar

Pla d'autoprotecció i plànols de distribució de l'establiment o de l'activitat.

Termini màxim

La sol·licitud s'ha de presentar amb una antelació mínima de cinc dies respecte de la data prevista de realització, d'acord amb l'article 70 de la Llei 7/2013.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Planificació d'Emergències

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació d'Emergències

C/ de Francesc Salvà i Pizà, s/n . Tel.: 971177100

(autopro@dgei.caib.es)

Observacions

Les activitats no permanents tenen sempre la consideració de primera inscripció.

*** IMPORTANT: Aquest tràmit s’activarà l’01/01/2026. Per registrar PAUs abans d’aquesta data, per favor utilitzau el primer tràmit: «Sol·licitud d’inscripció». ***

X

Sol·licitud de revisió d'un pla d'autoprotecció

Requisits

Tenir inscrit un pla d'autoprotecció al Registre General de Plans d'Autoprotecció.

Documentació a presentar

Pla d'autoprotecció i plànols de distribució de l'establiment o de l'activitat.

Termini màxim

En qualsevol moment

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Planificació d'Emergències

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació d'Emergències

C/ de Francesc Salvà i Pizà, s/n . Tel.: 971177100

(autopro@dgei.caib.es)

Observacions

D’acord amb el Reial decret 393/2007, els plans d’autoprotecció s’han de revisar i actualitzar com a mínim cada tres anys, per garantir que les mesures d’autoprotecció continuen sent adequades i vigents.

*** IMPORTANT: Aquest tràmit s’activarà l’01/01/2026. Per registrar PAUs abans d’aquesta data, per favor utilitzau el primer tràmit: «Sol·licitud d’inscripció». ***

X

Sol·licitud d'actualització d'un pla d'autoprotecció

Requisits

Tenir inscrit un pla d'autoprotecció al Registre General de Plans d'Autoprotecció.

Documentació a presentar

Documentació acreditativa de l'actualització sol·licitada.

Termini màxim

En qualsevol moment

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Planificació d'Emergències

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació d'Emergències

C/ de Francesc Salvà i Pizà, s/n . Tel.: 971177100

(autopro@dgei.caib.es)

Observacions

Aquest tràmit permet modificar un pla d’autoprotecció ja inscrit, sempre que no correspongui efectuar la revisió periòdica pel termini establert. S’ha d’utilitzar quan es produeixen canvis menors, com ara el canvi de titular, l’actualització de dades administratives o altres modificacions que no impliquin canvis substancials en l’activitat ni en les mesures d’autoprotecció.

*** IMPORTANT: Aquest tràmit s’activarà l’01/01/2026. Per registrar PAUs abans d’aquesta data, per favor utilitzau el primer tràmit: «Sol·licitud d’inscripció». ***

X

Esmena de documentació

Requisits

Amb aquest tràmit la persona interessada que va realitzar el tràmit d'inscripció al Registre General de Plans d'Autoprotecció (RGPA) pot esmenar les deficiències que s'han trobat a la tramitació d'aquest expedient.

Documentació a presentar

S'ha de presentar la documentació o informació requerida per l'Administració, per tal d'esmenar les deficiències notificades.

Termini màxim

L'interessat té un termini de deu dies, comptadors a partir de l'endemà a la notificació del requeriment, per lliurar la documentació amb les deficiències esmenades.

D'acord amb el que disposa l'article 73 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en cas de no esmenar les deficiències en el termini referit, es declararà que heu perdut el dret al tràmit corresponent.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Planificació d'Emergències

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació d'Emergències

C/ de Francesc Salvà i Pizà, s/n . Tel.: 971177100

(autopro@dgei.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Emergències i Interior

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar