Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Dret d'accés a la informació pública

L'exercici del dret d'accés dels ciutadans i ciutadanes als continguts o documents en poder de l'Administració i que han estat elaborats o adquirits en l'exercici de les seves funcions.

Código SIA

208263

Personas destinatarias

Totes les persones amb capacitat d'obrar d'acord amb la normativa tenen dret a accedir a la informació pública, mitjançant sol·licitud prèvia.

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini màxim per dictar i notificar la resolució d'accés a la informació és d'un mes des de la recepció de la sol·licitud per l'òrgan competent per resoldre. Tot i així, aquest termini es pot ampliar un altre mes en cas que el volum o la complexitat de la informació que se sol·licita ho facin necessari.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

La Direcció General de Coordinació i Transparència de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques du la Unitat de coordinació de la gestió de el dret d'accés a la informació pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i del seu sector públic, encarregant-se de l'anàlisi prèvia de les sol·licituds i la derivació a l'òrgan competent.

Cada conselleria té una unitat de transparència que gestiona les sol·licituds d'accés de la seva conselleria i dels ens del sector públic que tingui adscrits.

Un cop derivada la sol·licitud a la conselleria competent per raó de la matèria a la qual es refereixi la informació sol·licitada, aquesta durà la tramitació de procediment concret. El o la titular de la conselleria també serà competent per tramitar i resoldre les sol·licituds d'accés a informació pública en relació amb assumptes de les entitats de el sector públic autonòmic que tingui adscrits.

El termini per resoldre i notificar s'inicia en la data d'entrada en l'òrgan competent.

Per fer la presentació telemàtica necessitau identificar-vos mitjançant qualsevol dels sistemes reconeguts per Cl@ve (mitjançant un certificat electrònic —inclòs el DNI electrònic—, el sistema Cl@ve PIN o el sistema Cl@ve Permanent). En aquest cas, rebreu, previ avís a l'adreça electrònica que hàgiu facilitat, la notificació a la vostra carpeta ciutadana del Punt general d'accés.

No obstant això, si no disposau d'aquests sistemes d'identificació, també podeu presentar la sol·licitud per via telemàtica sense necessitat d'autenticar-vos. En aquest cas haureu d'indicar totes les vostres dades identificatives i introduir el vostre número de telèfon mòbil, ja que posteriorment rebreu un SMS amb un codi que haureu d'introduir per poder registrar la sol·licitud correctament. Igualment, podreu accedir a la resolució des de l'enllaç que se us enviï a l'adreça electrònica que hàgiu facilitat.

En general, accedir a la informació no té cap cost però si l'estimació de la sol·licitud implica realitzar còpies o transposició a format digital, o resulta necessari donar un dispositiu d'emmagatzematge electrònic amb els arxius, es pot exigir el pagament d'una taxa ( la quantia depèn del format i si és en color o no, i estan exemptes les primeres vint fulls en DIN A4 o deu en DINA3). Trobareu més informació en la pregunta 24 de l'apartat "Preguntes freqüents" de la web del dret d'accés: https://www.caib.es/sites/dretacces/ca/preguntes_freqaents/

- La persona sol·licitant no està obligada a explicar el motiu de la seva sol·licitud d'accés a la informació. Tot i així, podeu exposar els motius de la sol·licitud i aquests poden ser tinguts en compte quan es dicti la resolució. No obstant això, l'absència de motivació no és per si sola causa de rebuig de la sol·licitud.

- Contra les resolucions expresses o presumptes en matèria d'accés a la informació, podeu interposar recurs potestatiu davant el Consell de Transparència i Bon Govern (CTBG) o, directament, recurs contenciós administratiu. Informació i formularis en aquesta pàgina: http://www.caib.es/sites/reclamacionsinformacio/ca/inici/?campa=yes

- Si només voleu fer una consulta administrativa d'informació general sobre competències i funcionament dels diferents òrgans i serveis de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears així com localització de dependències, horaris d'oficines, informació general (sobre tràmits, documentació necessària , etc.) sobre els procediments vigents de competència de l'Administració de la Comunitat Autònoma, no heu de fer-ho a través d'aquest canal, sinó que ho podeu fer mitjançant els serveis d'atenció i informació a la ciutadania (formulari per consultes generals) https://www.caib.es/loginibfront/seleccionAutenticacion.html?idioma=ca&idSesion=V4GWYIJP-JDVORJT8-T8TXR5A2

Més informació: Web dret d'accés a la informació pública: https://www.caib.es/sites/dretacces/ca/inici/

Órgano competente para resolver

L'organ competent per materia

Trámites

X

Sol·licitud d'accés a la informació pública

Requisitos

Qualsevol ciutadà

Documentación a presentar

Modelos:

Plazo máximo

En qualsevol moment

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

L'organ competent per materia

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei Transparència

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971177714

(nugarcia@dgptv.caib.es)

Observaciones

La Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica du la Unitat de coordinació de la gestió de el dret d'accés a la informació pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i del seu sector públic, encarregant-se de l'anàlisi prèvia de les sol•licituds i la derivació a l'òrgan competent.

Cada conselleria té una unitat de transparència que gestiona les sol•licituds d'accés de la seva conselleria i dels ens del sector públic que tingui adscrits.

Un cop derivada la sol•licitud a la conselleria competent per raó de la matèria a la qual es refereixi la informació sol•licitada, aquesta durà la tramitació de procediment concret. El o la titular de la conselleria també serà competent per tramitar i resoldre les sol•licituds d'accés a informació pública en relació amb assumptes de les entitats de el sector públic autonòmic que tingui adscrits.

El termini per resoldre i notificar s'inicia en la data d'entrada en l'òrgan competent.

Per fer la presentació telemàtica necessitau identificar-vos mitjançant qualsevol dels sistemes reconeguts per Cl@ve (mitjançant un certificat electrònic —inclòs el DNI electrònic—, el sistema Cl@ve PIN o el sistema Cl@ve Permanent). En aquest cas, rebreu, previ avís a l'adreça electrònica que hàgiu facilitat, la notificació a la vostra carpeta ciutadana del Punt general d'accés.

No obstant això, si no disposau d'aquests sistemes d'identificació, també podeu presentar la sol•licitud per via telemàtica sense necessitat d'autenticar-vos. En aquest cas haureu d'indicar totes les vostres dades identificatives i introduir el vostre número de telèfon mòbil, ja que posteriorment rebreu un SMS amb un codi que haureu d'introduir per poder registrar la sol•licitud correctament. Amb aquest sistema, previ avís a l'adreça electrònica que hàgiu facilitat, podreu accedir a la resolució a través de la secció "Les meves gestions" de la Seu electrònica del Govern.

En general, accedir a la informació no té cap cost però si l'estimació de la sol•licitud implica realitzar còpies o transposició a format digital, o resulta necessari donar un dispositiu d'emmagatzematge electrònic amb els arxius, es pot exigir el pagament d'una taxa ( la quantia depèn del format i si és en color o no, i estan exemptes les primeres vint fulls en DIN A4 o deu en DINA3). Trobareu més informació en la pregunta 24 de l'apartat "Preguntes freqüents" de la web del dret d'accés: https://www.caib.es/sites/dretacces/ca/preguntes_freqaents/

- La persona sol•licitant no està obligada a explicar el motiu de la seva sol•licitud d'accés a la informació. Tot i així, podeu exposar els motius de la sol•licitud i aquests poden ser tinguts en compte quan es dicti la resolució. No obstant això, l'absència de motivació no és per si sola causa de rebuig de la sol•licitud.

- Contra les resolucions expresses o presumptes en matèria d'accés a la informació, podeu interposar recurs potestatiu davant el Consell de Transparència i Bon Govern (CTBG) o, directament, recurs contenciós administratiu. Informació i formularis en aquesta pàgina: http://www.caib.es/sites/reclamacionsinformacio/ca/inici/?campa=yes

- Si només voleu fer una consulta administrativa d'informació general sobre competències i funcionament dels diferents òrgans i serveis de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears així com localització de dependències, horaris d'oficines, informació general (sobre tràmits, documentació necessària, etc.) sobre els procediments vigents de competència de l'Administració de la Comunitat Autònoma, no heu de fer-ho a través d'aquest canal, sinó que ho podeu fer mitjançant els serveis d'atenció i informació a la ciutadania (formulari per consultes generals) https://www.caib.es/loginibfront/seleccionAutenticacion.html?idioma=ca&idSesion=V4GWYIJP-JDVORJT8-T8TXR5A2

Més informació: Web dret d'accés a la informació pública: https://www.caib.es/sites/dretacces/ca/inici/

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

L’òrgan directiu (direcció general o secretaria general) competent per a la tramitació del procediment/servei

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar